GeForce op Ali Alladin V chipset???

Pagina: 1
Acties:

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:17
Een vriend van mij wil graag zijn Voodoo 3000 vervangen door een snellere kaart. Zijn oog is gevallen op de nVidia GeForce familie (het wordt een MX, DDR of heel misschien een 2 GTS). Nu heeft ie als mainboard een Asus P5A-B (AT socket7 met Ali Alladin V chipset).
Er waren toen de GeForce net op markt was problemen met het AGP gebeuren van de Ali chipset en de powerconsumptie van de GeForce.
Zijn die problemen er nog???
Heeft er iemand onder jullie een soortgelijke combinatie (al dan niet met problemen?)??
Alvast bedankt voor je reaktie.

Johan

P.S. Ik heb al aan hem doorgegeven dat een ander mainboard sowieso een goede oplossing is maar dat is ie niet echt van plan.

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:43
Ik heb een ASUS P5A-B Moederbord + AMD K6-2 450 ;) Daar hebben al verschillende videokaarten op gezeten, o.a. Viper550, Geforce 1 SDR en een Viper II. Met die 3 kaarten niets anders dan problemen gehad :( Ik kreeg ze maar niet stabiel!

Op zo'n moederbord is er maar 1 chipset echt lekker stabiel, en dat is de Voodoo-serie :)
En aangezien er al een voodoo aanwezig, zou ik wat anders gaan upgraden.
Zoals je al zei misschien wel een Geforce 2 GTS ! :P
Koop voor dat geld dan een ASUS/ABIT + Duron 600, veel meer waard voor je geld! ;)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:16
Ik heb die problemen ook gehad met ALI chipset en ik heb toen uit pure ergernis maar een nieuw mobo gekocht (Asus P3B-F met intel BX chipset).
In 1 keer van alle problemen af. :)

[BTW]
Videokaart was trouwens een GeForce DDR van Creative
[/BTW]

Verwijderd

ALI chipset zuigt er werkt heel erg bagger met alle goeie video kaarten
zoals tnt tnt2 en g-forge

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ali Chipset zuigt inderdaad qua AGP poort. Voor de rest is het DE snelste chipset voor Super Socket 7. Ik heb gelukkig na een gare start met TNT/TNT2 problemen een G400 eindelijk stabiel gekregen in een ALi bordje, middels 5.54 drivers, Ali AGP driver 1.69 en Ali AGP utility met de poort op 1x.
Ik heb ook een Asus P3B-F gekocht. Meteen over met dit soort vage heel irritante problemen. Volgende keer kijk ik goed uit met de aankoop van een bordje en check ik dit soort zaken bij bijvoorbeeld www.deja.com..:)