Toon posts:

[XP] Activatie opslaan.

Pagina: 1
Acties:
  • 965 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou blijft mij een vraag al behoorlijk lang bij, maar was het deels al vergeten totdat een kennis er weer over begon.

Hoe kan je een geactiveerde windows xp saven zodat je na nieuwe installatie niet meer hoeft te activeren.

Die kennis heeft bijvoorbeeld een handje vol van windows opnieuw installeren, dit doet hij het liefs iedere keer als hij er even tijd voor heeft en wil zo zijn systeem lekker schoon houden(ik snap niet waarom.. maar dit is niet het punt om het daarover te hebben) ;)

Ik had dus ergens gelezen dat windows iedere 120 natrekt of de hardware nog steeds hetzelfde is als toen je hem geactiveerd had, dus volgens mij vraag ik hier niets illegaals(aangezien je die geactiveerde "sleutel" toch niet op een ander systeem kan gebruiken)
Tevens heb ik gelezen in de spits van een tijdje geleden hoe het moest, maar kan die ook nergens meer terug vinden :(

In die database van microsoft wor ik ook niets wijzer, en kan het ook niet goed vinden hier op GOT.

Het voordeel dat ik heb als ik dit weet is:
dat ik niet meer in hoef te bellen om te activeren(ik weet t het is maar 1 minuutje maar toch)
en dat ik niet naar meneer/mevrouw Mic. hoef te bellen.
dus wie helpt mij met dit "probleem" ;)

• MWP
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-03 23:22

MWP

Niet, want als je je activatie kunt opslaan, is het zeer goed mogelijk om deze op een andere computer ook toe te passen.
en dat is juist hetgeen wat microsoft niet wil, en tevens de reden voor de activatie in windows xp.
Maar waarom neemt die kennis niet gewoon internet?
kost bij mij dan maar 1 minuut registratie :)

Verwijderd

Topicstarter
MWP schreef op 30 December 2002 @ 22:55:
Niet, want als je je activatie kunt opslaan, is het zeer goed mogelijk om deze op een andere computer ook toe te passen.
en dat is juist hetgeen wat microsoft niet wil, en tevens de reden voor de activatie in windows xp.
als het goed is slaat hij dus ook ergens op welke hardware er in je systeem zit, dus dan kan je dus NIET de activatie op een andere machine gebruiken.

maar het gaat er natuurlijk even over hoe het moet(ik weet zelf ook dat het nog geen minuut werk is, maar hij wil NERGENS van afhankelijk zijn)

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:10

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Je kan ook een van deze 2 dingen doen:
1) Installeer een Corporatie versie van Windows XP: deze vereisen geen activering. Nadeel: dat zal niet helemaal legaal zijn ;) (Ik denk zelfs dat je een corp. versie gewoonweg niet *kan* kopen voor particulier gebruik.)
2) Maak, direct na installatie en activering, een ghost image van de schijf. Wil je dan je computer her-installeren, dan mik je gewoon de image terug en ben je precies op het punt na de activering. Scheelt je bij het herinstalleren nog veel tijd ook!

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Topicstarter
MrTinux schreef op 30 december 2002 @ 23:03:
Je kan ook een van deze 2 dingen doen:
1) Installeer een Corporatie versie van Windows XP: deze vereisen geen activering. Nadeel: dat zal niet helemaal legaal zijn ;) (Ik denk zelfs dat je een corp. versie gewoonweg niet *kan* kopen voor particulier gebruik.)
2) Maak, direct na installatie en activering, een ghost image van de schijf. Wil je dan je computer her-installeren, dan mik je gewoon de image terug en ben je precies op het punt na de activering. Scheelt je bij het herinstalleren nog veel tijd ook!
optie 1 gaan iedereen die die hetzelfde "probleem" als mij heb een beetje te veel kosten.

optie2 is wel een goede optie, maar ik denk toch dat het makkelijker is om alleen je activatie te backuppen i.p.v. je complete install !

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik vind het maar lastig, dat activeren. Zelf heb ik regelmatig iets nieuws in me bak zitten.. en als het een nieuwe videokaart / hdd is, dan komt windows er opnieuw op. Maar mijn hardware is ook verandert, dus na een paar keer kon ik niet meer online registreren. :(

Lastig allemaal.

Verwijderd

Topicstarter
Buzzman schreef op 30 December 2002 @ 23:25:
Ik vind het maar lastig, dat activeren. Zelf heb ik regelmatig iets nieuws in me bak zitten.. en als het een nieuwe videokaart / hdd is, dan komt windows er opnieuw op. Maar mijn hardware is ook verandert, dus na een paar keer kon ik niet meer online registreren. :(

Lastig allemaal.
Ja daar sla je de cpu op het moederbord..(of was het nu spijker op kop :? )
als je dus alleen die activatie gesaved had, dan had je niet meer hoeven prutsen met opnieuw activeren.

enne correct me if i'm wrong maar Windows XP activeren is toch geheel anders als registreren?

Verwijderd

enne correct me if i'm wrong maar Windows XP activeren is toch geheel anders als registreren?
Bij deze manier van activeren van MS producten is het bijna hetzelfde als registreren; alleen je naam ontbreekt nog :) Echter, strikt gezien zijn het twee verschillende dingen.

Verwijderd

MWP schreef op 30 December 2002 @ 22:55:
Heb je gelijk in, maar zelfs als je configuratie hetzelfde blijft moet je na een bapaald aantal keren opbellen ipv online activeren. Ik had laatst weer Win XP op mn laptop gezet ipv Win2k en toen kon ik niet meer online activeren en moest ik bellen. Op zich gaat dat best makkelijk en snel, maar je moet er wel even moeite voor doen. Ik geloof dat het bij mij de derde keer activeren was dat ik moest bellen ipv online :?

Verwijderd

hallo

Bewaar het bestandje wpa.dbl op een floppy.
Je vind deze in c:\windows\system32.
Als je na herinstallatie de wpa.dbl terugzet, dan is jouw XP weer geregistreerd.
Deze procedure gaat er vanuit dat je dezelfde hardware gebruikt (maw. niet te veel wijzigingen).

Repins

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 23:39:
[...]

Ja daar sla je de cpu op het moederbord..(of was het nu spijker op kop :? )
als je dus alleen die activatie gesaved had, dan had je niet meer hoeven prutsen met opnieuw activeren.

Ja ik bedoelde ook activeren :o

• MWP

MWP

Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 11:01:
hallo

Als je na herinstallatie de wpa.dbl terugzet, dan is jouw XP weer geregistreerd.
Deze procedure gaat er vanuit dat je dezelfde hardware gebruikt (maw. niet te veel wijzigingen).

Repins
Verdraaid, je hebt gelijk:
It's not a crack or a malicious way to foil Windows Product Activation (WPA), but rather is a
way that legitimate users of XP software can avoid having to reactivate the software after a full install:
Partial Workaround For Product Activation
The trick is to copy and re-use the c:\windows\system32\wpa.dbl file.
It's small--- mine is just 13K long--- so it will easily fit on a floppy. Or,
you can copy it to another safe location on your hard drive.
Once that's done, go about your reinstallation task normally.
After you've reinstalled XP, either boot to a DOS floppy or start in XP's Safe Mode or
Command Prompt (i.e. hit the F8 key when your system "beeps" during the boot process).
hen copy your original wpa.dbl from its safe location back into the c:\windows\system32 folder, and then reboot.

Because nothing on your system has changed,
it's the same BIOS, CPU, RAM, etc., and because you're installing the same copy of XP,
that was previously installed.
the "old" WPA key should be accepted as valid, saving you the hassle of re-Activating the software.

Note that this won't work if you try moving the file to a different machine, so it's not a way to pirate software.
But if you want to simply reinstall a valid and already-activated copy of XP onto the same
hardware on which it was originally installed,
this may save you from having to re-Activate the new installation.
Bron: http://members.chello.nl/...pLijst/atiplijst.html#wpa

offtopic:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

[edit]Uitlijning bijgewerkt :)

[ Voor 7% gewijzigd door MWP op 31-12-2002 13:01 . Reden: Uitlijning bijgewerkt ]

Verwijderd

ooit van een "image" gehoord?

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-02 19:27

switchboy

-ruimte te huur-

ja maar wat als je um opnieuw moet activeren als je een nieuw moederbord + CPU hebt gekocht?.....

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

• MWP

MWP

switchboy schreef op 31 december 2002 @ 13:50:
ja maar wat als je um opnieuw moet activeren als je een nieuw moederbord + CPU hebt gekocht?.....
Bellen met microsoft, dan kan je uitleggen wat je hebt gedaan :)

• MWP

MWP

Verwijderd schreef op 31 december 2002 @ 13:35:
ooit van een "image" gehoord?
wpa.dbl kopiëren & plakken is toch veel sneller :?

Verwijderd

Topicstarter
kijk heren dit was het gene wat ik zoch, mijn dank is groot
dat klinkt geweldig :)

Verwijderd

dat weg en terugkopieren werkte dus niet bij mij (legale xp-home)

echt helemaal niks veranderd in de hardware (of het zou de warmte moeten zijn? cpu rond de 49 graden)

wat doe ik foud? :?

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:35:
dat weg en terugkopieren werkte dus niet bij mij (legale xp-home) wat doe ik foud? :?
Hier het zelfde verhaal.
Zelfde xp cd als ik al gebruikte, opstarten in veilige mode
van floppy wpa.dbl naar /system32 gekopieerd en de huidige overschreven
opstarten
nada..... heeft niet geholpen.
(' Nieuwe' XP home install po zelfde pc, met SP2, maar dus gewoon dezelfde als er al op stond, idioot toch? Wellicht moeten we, zoals ik deed, niet eerst de updates laten doen online.....

[ Voor 6% gewijzigd door notsonewbie op 27-08-2006 11:44 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Best kans dat het niet meer werkt in SP2. Aangezien dit antwoord uit 2002 komt en in 2005 ook al niet meer werkte :)

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Vorkie schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 11:43:
Best kans dat het niet meer werkt in SP2. Aangezien dit antwoord uit 2002 komt en in 2005 ook al niet meer werkte :)
http://forum.techzine.nl/forum/list_message/1178915

http://www.computertaal.info/modules/articles/article.php?id=512

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• rutje1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-03-2025
Best kans dat het niet meer werkt in SP2. Aangezien dit antwoord uit 2002 komt en in 2005 ook al niet meer werkte
Dat hoeft er niet mee te maken te hebben. Wanneer je een xp cd uit 2002 gebruikt en nog niet update zit er geen verschil tussen nu en toen.

Hier het zelfde verhaal.
Zelfde xp cd als ik al gebruikte, opstarten in veilige mode
van floppy wpa.dbl naar /system32 gekopieerd en de huidige overschreven
opstarten
nada..... heeft niet geholpen.
(' Nieuwe' XP home install po zelfde pc, met SP2, maar dus gewoon dezelfde als er al op stond, idioot toch? Wellicht moeten we, zoals ik deed, niet eerst de updates laten doen online.....
Ik heb hetzelfde probleem, maar op een schone installatie werkt het ook niet. :'(
Waarschijnlijk klopt het hele bovenstaande verhaal niet meer als je de harde schijf hebt geformateerd.

Weet soms iemand hoe dit wel kan werken? Toch een speciale manier nog mogelijk? Zijn er ondertussen al oplossingen gevonden? Ik wacht met spanning af. O-)

• rutje1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-03-2025
ThaNetRunner schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 11:43:
Best kans dat het niet meer werkt in SP2. Aangezien dit antwoord uit 2002 komt en in 2005 ook al niet meer werkte
http://forum.techzine.nl/forum/list_message/1178915

http://www.computertaal.i...ticles/article.php?id=512
Cool, een link naar een door mij geopend topic op een ander forum :o

Maar back on topic. Dat heeft niet te maken met het activeren omdat bij mij toen windows xp goed werkte dus http://forum.techzine.nl/forum/list_message/1178915

De 2e link legt dus hetzelfde uit wat waarschijnlijk niet werkt als je hebt geformatteerd voor je xp opnieuw installeerde.

Is er nog een andere manier??? Ik (en blijkbaar meer mensen hier >:) ) zouden graag dit probleem willen oplossen.

Graag wat hulp
Pagina: 1