Toon posts:

DNS wel ingesteld, geen resolving

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
moeilijkere vraag: op een ME systeem van een kennis "werkt internet niet", via een normale analoge lijn en modempje.

Zelf net wat dingetjes gecontroleerd: krijgt wel IP adres van provider, DNS en de hele zooi. Kan wel pingen naar adres (bijv. 213.133.34.70) maar niet naar naam (bijv. www.telec.nl). Via tracert pad naar beide DNS gecontroleerd, bereikbaar en ook pingbaar. Heb 2 verschillende providers geprobeerd (UUNet en Wanadon't).

Zag in de FAQ een tip als in Internet explorer DNS niet werkt (winsock 2 referenties in registry verwijderen).

Mijn vraag: dit kan toch niet verklaren dat in een DOS box niet te pingen op naam is, of toch wel??

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:55
Dat ligt eraan. De ping onder command gebruikt natuurlijk ook gewoon de netwerk-diensten van Windows en die kunnen vervolgens weer het register gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
thnx, maar probleem is inmiddels verholpen met behulp van
"DNS problemen met IE, terwijl er toch internet is" in de FAQ.

beschrijving in de FAQ klopt niet helemaal. Hieronder de volledige beschrijving - let vooral op punt 7.
1. reboot (clean beginnen, is altijd verstandig leek me ;-))
2. via regedit alle sleutels "winsock2" verwijderen, voor winME vond ik er 2:
hkey_local_machine/system/currentcontrolset/services/vxd/winsock2
hkey_local_machine/system/currentcontrolset/services/winsock2
3. in control panel/netwerk alle protocollen en adapters verwijderen (ik heb alles verwijderd, ook de services, gewoon om zeker te zijn)
4. reboot
5. als windoze op schijf staat wordt niet gevraagd om de win CD en wordt de sleutel stilletjes opnieuw geinstalleerd in de registry. Anders krijg je waarschijnlijk wel een prompt voor de CD.
6. via control panel/inbelnetwerk (dial-up networking) nieuwe connectie maken. =NIET= de oude gebruiken. Door het toevoegen wordt namelijk adapter en protocol automatisch goed geinstalleerd.
7. weer een reboot - in de FAQ staat dat je dit juist niet moet doen. klopte in mijn geval niet
8. dubbelklik op nieuwe connectie en TADA!

special thnx to KillerAce_NL

draadje kan dicht...

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zie ook: Enforcer in "Updaten van I&T FaQ: Onderwerpen"

Iets meer handelingen, maar dan weet je in ieder geval zeker dat het goed gaat als het om "het winsock probleem" gaat.

[ Voor 47% gewijzigd door Enforcer op 31-12-2002 18:10 ]