Toon posts:

[XP] 80 GB Maxtor geeft verkeerde grootte aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik dacht ff wat schijfruimte erbij te prikken door een 80 GB Maxtor 5400 rpm schijf toe te voegen aan mijn Windows XP Home systeem. De schijf is afkomstig uit een Windows 2000 server en voorzien van NTFS (net als XP Home). Het vreemde is nu dat bij schijfbeheer er alles prima uitziet (80 GB aanwezig) maar als ik de eigenschappen van de schijf opvraag dan wordt als capaciteit 150 MB aangegeven. Ik kan er ook niets meer naartoe schrijven omdat XP denkt dat de schijf vol zit (60 GB is nog vrij!).

Iemand dit probleem al eens gehad? Aangezien er nog belangrijke data op de schijf staat heb ik weinig zin om de schijft te formateren...

Tipzz zijn welkom.

Stef

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 17:02

Jimbolino

troep.com

wat voor pc heb je ? mobo merk / versie / bios versie ?

probeer eens een biosupdate, of probeer de schijf in een andere pc, dan weet je of het wel of niet aan de schijf ligt

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

misschien eens de ntfs partitie verwijderen.

even onder dos een Fat32 partitie aanmaken. en dan weer kijken wat hij aangeeft.

misschien is hij verkeerd gepartitioneerd

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 22:23:
misschien eens de ntfs partitie verwijderen.

even onder dos een Fat32 partitie aanmaken. en dan weer kijken wat hij aangeeft.

misschien is hij verkeerd gepartitioneerd
Even lezen... de TS wil zijn data niet kwijt.

Welkom trouwens op GoT Mr. Snoid.

Misschien staat de oplossing of een verklaring in de FAQ. Ook kan het zijn dat er een probleem is met schijfbeheer in XP. XP Home-edition heeft dit NIET en de Professional versie WEL.

Ik zie even geen oplossing. Een ander misschien wel.

[ Voor 39% gewijzigd door Guardian Angel op 30-12-2002 22:30 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

sorry. ff niet opgelet.

probeer em dan eerst in een andere computer.

als dat niet lukt. dan ben ik bang dat je em ff opnieuw moet partitioneren

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is iets XP-achtigs.. Dat wordt dus een move naar Windows Operated Systems :)

[OM] > [WOS]

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 30-12-2002 22:31 ]

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:35

DaRoot

Some say...

Sowieso ff data op cd zetten, of op de andere schijf. Dan kun je hem iig formatteren. Maar ik denk dat schijfquota aanstaat voor die partitie. Dan kun je maar een max. hoeveelheid aan data per user er op zetten.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 22:27:
sorry. ff niet opgelet.

probeer em dan eerst in een andere computer.

als dat niet lukt. dan ben ik bang dat je em ff opnieuw moet partitioneren
Ook dat is geen oplossing hoor :) Met de harddisk is niets mis, die komt rechtstreeks uit een ander en werkend systeem zoals ik het lees.

Gewoon maar even wachten op iemand die van een WIN2000 server én XP OS op de hoogte is. Er zullen er hier best wel aardig wat rondfietsen.

[ Voor 16% gewijzigd door Guardian Angel op 30-12-2002 22:37 ]

ARME AOW’er

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit is een moeilijke...

1) Klinkt misschien te simpel, maar heb je scandisk eral op los gelaten?
2) De ntfs partitie is niet encrypted neem ik aan? (anders zou windows xp de schijf niet kunnen lezen).

Edit: iets toepasselijks gevonden in de microsoft knowledge base

[ Voor 44% gewijzigd door dr snuggles op 30-12-2002 22:44 ]

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 10:32

switchboy

-ruimte te huur-

master slave setting correct? nieuwste bios versie?

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Asus P4B533 mob. Het type HD is gangbaar en heb ik al vaker in combinatie met dit moederbord gebruikt. Mijn gok is dat de onder 2000 server gepartitioneerde en met NTFS geformateerde harddisk toch net iets anders in elkaar zit dan Xp verwacht. Het vreemde is echter dat schijfbeheer als correct aangeeft. De ellende begint pas als je er daadwerkelijk iets naartoe probeert te kopieren. Ik had $%%!@ gewoon groenteboer moeten worden! :-)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Win2K heeft NTFS 3
en
WinXP NTFS 3.1

Mischien dat het daar iets mee te maken heeft?

Correct if i am wrong

[ Voor 18% gewijzigd door Illegal_Alien op 31-12-2002 22:43 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Beetje een omslachtige oplossing (als het werkt), maar proberen kan altijd ;)

Ik hoop dat je partition magic heb of er in elk geval aan kan komen, wat je dan moet doen is het volgende.
Je start Partition magic op vanaf de bootdisk's (die je tijdens de instal kan maken) je deeld de 'kapotte' harde schijf in 2 delen. Het eerste deel bevat jouw data en het tweede deel formateer je als ntfs, vervolgens start je de pc opnieuw op en zet je mbv bijv. ntfs-dos (moeilijk aan te komen) of als het mogelijk is dmv verkenner de data van de eerste partitie over op de tweede partitie (dan testen of data nog togankelijk is), waarna je mbv PM de eerste partitie verwijderd en dan de tweede vergroot naar de totale schijfomvang (of je partitioneerd meerdere schijven)

Tis een gok dat het werkt, maar proberen kan geen kwaad denk'k

[ Voor 7% gewijzigd door Slaiter op 01-01-2003 02:19 ]

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
oh ja, had ik ook gehad, mijn partitie was onzichtbaar geworden na partition magic, je kon hem er ook weer zichtbaar mee maken. Ik hooop voor je dat dit het is..

Verwijderd

Topicstarter
Ahum. Het leven kan soms simpel zijn. Ik liep alle tabbladen eens af bij eigenschappen van de schijf. Bij het onderdeel Quotum stond het een en ander ingeschakeld. Het vreemde is dat ik hier nooit iets heb geactiveerd en desondanks stond het Quotum op 150 MB. Wel een handige feature trouwens om te voorkomen dat een gebruiker teveel ruimte op een schijf gebruikt. Alles werkt nu naar behoren. Iedereen bedankt voor het meedenken :-).
Pagina: 1