Toon posts:

Probleem met harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde laatst de hardeschijf van mijn oude pentium 233 mmx formatteren, daarin had ik 3 jaar geleden al een nieuwe schijf van 15 gb ingezet (Maxtor diamond max)

Telkens na een soepele installatie van win98 wil hij niet goed booten hij blijft de hele tijd hangen. (Na opstartmenu of bij gewone start), maar af en toe komt hij er toch in... wazig.. Dus ik nog maar een keer geinstalleerd, precies hetzelfde na 3x ben ik maar gestopt... mischien iets met de harddisk fout???

Hardware matig is alles inorde, ik heb ook al een andere voeding gepakt om even te testen (kan ooit rare problemen geven).

Ik krijg bij het maken van partities op deze schijf een foutcode in fdisk; foutcode 6. Er staat dan een wazig regeltje in om in de header van fdiskc.msg te kijken. (dat bestandje is niet te vinden) Je kunt de partitie wel zelf maken en gebruiken. (je kunt het dus negeren)

Dus ik even gekeken op de FAQ.... Daar staat precies hetzelfde maar niemand lijkt te weten wat deze foutcode nou echt inhoud.

Ik heb dit nog nooit eerder gehad, deze pc heeft altijd goed gewerkt (ook de schijf)
Ik heb de hardeschijf ook maar een keer een low level format gegeven (powermax) maar dit maakt niets uit..

Wie kan mij helpen :'( :'(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

FDISK /MBR geprobeerd?

Probeer anders je Master Boot Record helemaal leeg te halen met MBRWORK :)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Probeer eens een andere fdisk of PQ magic? Had je misschien 3 jaar terug gebruik gemaakt van speciale software omdat anders de disk te groot was.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan andere partitie software want deze maxtor heeft een aparte jumper voor compatibiliteit met oude bios versies

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Comptabiliteit, maar gebruikt ie dan wel de volledige schijfruimte? Je bootsector zal maar net buiten het eerste stukje staan dat de pc kan lezen. Dan is het no go.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik het nog een keer geprobeerd, eerst bleef hij de hele tijd hangen bij het startscherm van 98 (veilige modus doet het wel), Nu kreeg ik bij het tussendoor opnieuw opstarten onder de installatie ook al problemen met booten (de eerste sessie doet hij dus niet), is het misschien het mobo dan??

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
brak geheugen?

www.retroforum.nl

Pagina: 1