Toon posts:

[systray] 'alert' bij bep. programmaas

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten en afsluiten van o.a. mijn emailprogramma (the bat) krijg ik het volgende icoon in mijn systray, os. is win XP pro.

door er op te klikken verdwijnt het, en bij rechtsklikken ook. verder is er niks over in mijn programmanager terug te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.duxy.net/~decrypt/systray.jpg

het gaat dus om het gele icoontje, iemand enig idee wat dit is? wat het wil? en waarom het mij lastigvalt enzo?

ik plaatst het in WOS omdat ik vermoed dat het eerder met windows te maken heeft dan met mijn mailclient.

• MWP
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 22:18

MWP

Wat verschijnt er als je er met je muis overheengaat?

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Is inderdaad een algemeen waarschuwingsicoontje... ff met de muis er op of er op klikken dan krijg je vanzelf meer info...

Verwijderd

Topicstarter
ehm, tja... als ik er over heen ga verschijnt er niks, en als ik er op klik verdwijnt het...muisknop maakt niet uit in het laatste geven :?

Verwijderd

Topicstarter
okee, gefixed :Y)

het bleek dat mijn mailprogramma een aantal beschadigde files aanriep, ff checkdisk /f er overheen gehaald en het probleem was opgelost.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:21

Wildfire

Joy to the world!

Dit probleem heb ik ook ooit eens gehad. Het begon na een crash van Win XP... ik had geen flauw idee wat het betekende en het icoontje was ook niet aan te klikken (want dan verdween het).

Na scandisk te hebben gedraaid en de errors op de schijf te hebben laten repareren was alles weer ok. Als Microsoft nou eens duidelijk had weergegeven bij dat icoontje dat het betekende dat er beschadigde files werden aangeroepen...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Wildfire schreef op 02 January 2003 @ 14:12:
Dit probleem heb ik ook ooit eens gehad. Het begon na een crash van Win XP... ik had geen flauw idee wat het betekende en het icoontje was ook niet aan te klikken (want dan verdween het).

Na scandisk te hebben gedraaid en de errors op de schijf te hebben laten repareren was alles weer ok. Als Microsoft nou eens duidelijk had weergegeven bij dat icoontje dat het betekende dat er beschadigde files werden aangeroepen...
Moet je er dubbel op klikken en ook ff in de EventWriter kijken of er errors zijn opgetreden ;)

Verwijderd

/edit
EventViewer natuurlijk (eventvwr.exe).

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:21

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 15:05:
[...]

Moet je er dubbel op klikken en ook ff in de EventWriter kijken of er errors zijn opgetreden ;)
Dubbelklikken leverde als enig resultaat op dat het waarschuwingsicoontje verdween. Niet echt handig dus. Links- of rechts muisklikken bood ook geen soelaas.

Maar ja, ik weet voortaan wel wat het betekent dus 'no problem'...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1