Iemand hulp?
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
wat wil je precies weten ?CerielTjuh schreef op 25 March 2003 @ 19:27:
Ik wil me ook ene gaan halen, maar wat heb je allemaal nodig want op gebied van Linux weet ik veel maar ik weet helemaal niets van satellieten
Iemand hulp?
wat heb je nodig: dreambox + schotel(+ lnb) +kabel
eh reply in verkeerde topic ?Super_ik schreef op 25 maart 2003 @ 19:31:
voortaan nie zo bewegen als je foto's maakt
2) stukje coax (voor naar de schotel)
3) steun om de schotel vast te maken (zodat ie naar de satelliet staat die je wilt zien, meestal 19,2 graden oost (astra)
4) schotel zelf (80-90cm aan te bevelen)
5) LNB (de kop voorop de schotel) Met 2 LNBS en een begelte kan je twee satellieten tegelijk bekijken (Astra en Hotbird)
De ontvanger is het duurst, de rest is ongeveer 100 Euro bij elkaar.
Murphy was an optimist
Ik wilde zelf deze ook aanschaffen in november (toen hij net uit was) maar heb het toen niet gedaan omdat de software, volgens verschillende fora, veel bugs bevatte. Is het nu al wat beter cq opgelost?
[ Voor 6% gewijzigd door Paquito op 26-03-2003 03:48 ]
... het gaat nooit snel genoeg ...
maar ik heb er al wel even mee gespeeld op m'n werk (waar we een schotel hebben)
schotel die ik heb liggen : (maar nog moet aansluiten/ophangen)
http://www.dvbshop.nl/index.html?target=p_6.html
er schijnen alleen wat problemen te zijn als je een harddisk erin zet (voeding niet sterk genoeg oid)
ik ben alleen niet van plan er een hd in te zetten (ik mount mijn fileserver over nfs)
opnemen naar mpeg werkte al prima tijdens mijn test (en die spelen prima af op pc bijv.)
mp3 afspelen werkt ook prima
'normale mpeg' files afspelen is ook een optie maar zitten nu nog wat problemen met audio (dubbele snelheid)
maargoed iedereen is nog druk aan het ontwikkelen
iig standaard werk (tv kijken) werkt prima
wel handy: 'illegaal firmware' in je dreambox flashen en je hoeft niet aan de gang te gaan met kaartjes e.d. (keys voor zenders haalt hij gewoon via internet op)
[ Voor 10% gewijzigd door DDX op 26-03-2003 09:46 ]
Verwijderd
Ook kan je een volledig Debiansysteem erop installeren. Het is mij nog niet gelukt, maar moet wel kunnen. Zie http://www.winesoft.nl/Dreambox_Native_Development.htm .
Hee bigfoot alles goed kerel ?Bigfoot schreef op 22 december 2003 @ 23:02:
Ik heb zelf een Topfield 5000, die heeft geen netwerkaansluiting maar wel 2 tuners en een USB poort om de opgenomen bestanden over te zetten naar de PC.
aangezien je een die hard satfan bent ... waarom heb je nog steeds die dreambox niet? Een mooier apparaat bestaat er niet vooral met de nieuwe Emu's van Rudream en Ronald overmorgen
[ Voor 36% gewijzigd door Chadi op 22-12-2003 23:45 ]
jah dat hebben w enog niet op de dreambox . Maar de ontwikkeling gaat best wel snel dus ik denk dat dat ook niet zo lang op zich laat wachten.Bigfoot schreef op 23 december 2003 @ 08:46:
Wie weet komt er ook nog wel es een Dreambox maar ik vind vooral de opnamemogelijkheden van de Topfield 5000 erg goed. Opnemen op kanaal 1 en kijken op kanaal 2. Opnemen en een andere opname bekijken. Twee programma's opnemen en een 3e zender kijken. En het wordt steeds beter nog qua mogelijkheden.
Maar of je daar ook met BEIDE tuners tegelijk kan streamen over het netwerk zou ik niet verwachten hoor, dan kun je beter 2 Dreamboxen kopen. Zo deden ze dat bij XS4all ook, hadden ze een stuk of 5 Dreamboxen gestapeld voor dat streaming experiment vorig jaar.
Of je zet gewoon een paar DVB kaarten in je PC dat zal toch ook wel te streamen zijn, of niet?
[ Voor 57% gewijzigd door Bigfoot op 24-12-2003 00:10 ]
ze zijn er al mee bezig. Hij wordt/werd niet voor kerst verwacht dus in het eerste of tweede kwartaal van volgend jaar hoop ik.Femme schreef op 23 december 2003 @ 23:44:
Is er al concreet nieuws over de opvolger van de Dreambox 7000? Ik zit er op te wachten om mijn Echostar DVR-5000 meet te vervangen. Twee tuners en live streamen over het netwerk zou ideaal zijn.
http://www.dream-multimed...ead.php?threadid=3989&sid
Je moet handmatig audio en video PID's intypen en dan de stream opslaan op harde schijf en die opname kun je dan bekijken(wingrab). Als je vaak dezelfde zenders kijkt kun je PIDs wel onthouden en dan is het nog wel te doen.
Met Tuxvision ging het comfortabeler maar die krijg ik met een uitgebreide zenderlijst niet meer goed ingesteld op een zender.
Streamen naar een PC op zich werkt prima (ngrab) maar het live meekijken nog niet.
Verwijderd
Heel wat vragen , naar ik hoop voor jullie geen probleem
Verwijderd
Een "hobby doos" houd eigenlijk niets anders in dan dat het een receiver is om mee te kloten. Vandaar ook de nodige computer ervaring vereist. Normaal haal je een decoder met een kaartje en kijken maar. Hierbij zul je iets meer moeten doen om het zaakje draaiende te krijgen. Voordeel is dat er aangepaste firmware versies zijn waarbij je emu's(*) kunt draaien om kanalen te decoderen samen met de juiste keys. Dit gedeelte gebeurd geheel software matig.Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 16:50:
Ik overweeg ook het aanschaffen van een dreambox . Maar ik ben ook nog aan het nadenken over een Topfield 4000 . Maar ik heb me laten vertellen , dat de Dremabox een echte hobby doos is . Maar wat betekent dat nu eigenlijk : een hobby doos ? Ook schijn ik wat computer ervaring nodig te hebben . Hoe ver gaat dit ? En waarom heb ik die computerkennis nodig ? Ook heb ik gelezen over " emu's " . Wat zijn dat en wat kan ik ermee ?
Heel wat vragen , naar ik hoop voor jullie geen probleem
(*) emu's zijn de software matige varianten van cams. De software emuleerd dan een stukje hardware waar je normaal je abo kaartje indrukt voor bijvoorbeeld seca, irdeto etc. Bij de "normale" decoders heb je vaak de beschikking over 1 ingebouwde seca-cam voornamelijk voor de nederlandse kanalen.
Ik zou je aanraden om toch nog even te wachten totdat er een nieuwe revisie uitkomt van box. Ondanks dat ik momenteel met de laatste revisie draai zijn er toch nog wat problemen. De voeding is nog wat aan de zwakke kant, zeker na inbouw van een hdd. Ook heeft de mijne nogal last van warmte ontwikkeling waardoor ik hem actief moet koelen.
Als je dit alles voor lief neemt, heb je een fantastische decoder met teveel opties om hier te zitten op te noemen !
Verwijderd
Die keys downloaden , moet dat vaak gebeuren om alles open te houden ?
Ik heb eigenlijk niet zo heel veel zin om er heel veel werk in te steken . Ik bedoel ik ben best bereid om er iets aan te doen , maar het moet niet mijn enige hobby gaan worden . Al met al moet het niet zo heel veel moeite kosten om alles draaiende te houden .
En wat jij zegt met die warmte ontwikkeling , daar voel ik eigenlijk ook niet zo heel veel voor .
Misschien moet het dan toch maar een topfield worden
Verwijderd
als je voor alleen het kijken naar sat een dreambox (Überhaupt een decoder)moet je wel rekening houden dat je tegenwoordig niet zonder een draaibare schotel kan. de meeste providers zijn nl overgegaan naar nieuwe coderingen die (nog) niet gekraakt zijn en die zijn alleen te bekijken met een orginele abbo.
Ik heb zelf een draaibare schotel maar vind je opmerking onzin. Als je ontvanger koopt ter vervanging van de kabel heb je helemaal geen draaibare schotel nodig. Voor sat hobbyist die graag zo veel mogelijk ontvangt is het altijd al "nodig" geweest om een draaibare schotel te hebben.Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 12:30:
moet je wel rekening houden dat je tegenwoordig niet zonder een draaibare schotel kan.
Verder heb ik er een Maxtor 120 gig in gepleurd en ik merk niks van warmte of instabiliteit. Heb wel de laatste versie met gemidificeerde voeding erin. 37 serial.
Hobby doos betekend dat je er mee bezig kan blijven als je dat wil. Je hoeft het niet dan doe je er een Image op en kom je er nooit aan dan werkt hij ook als een SAT ontvanger.
[ Voor 12% gewijzigd door Chadi op 10-01-2004 16:07 ]
Verwijderd
Ik ben een totale Noob op gebied van Sateteliet. De vraag is eigenlijk, welke kanalen kan je met zo een toestel bekijken? En vooral wat kost het extra
Verwijderd
Top ding in iedergeval.
Net rotor er op gezet en dat gaat perfect.
Verwijderd
Verwijderd
Maar even iets anders.. de rotor aansturing gaat bij mij in kleine stukken en daardoor mis ik de sat die ik wil. het signaal gaat omhoog krijg lock maar kan de rotor niet stoppen en hij schiet er dus net overheen. erg vervelend.
komt dat door de img die ik gebruik of is het iets wat ik overhet hoofd zie
Zonder kaart of alternatieve software kun je geen eens de Nederlandse zenders bekijken. Wel heel veel Duitse meuk, en een honderden andere niet Engelstalige zenders.Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 16:14:
Dus je zou er ook kunnen niet legaal zenders mee kunnen ontvangen (dus zonder zo een extra kaart of zo). Maar wat kan je er dan legaal mee bekijken. Weet niet direct waar ik moet naar zoeken. Het verschil in zenders tussen nederland en vlaanderen zal wel meevallen zeker?
Ik kan je wel een kanalenlijst sturen van mijn Dreambox dan zie je wat er allemaal mee mogelijk is..... iig zeer veel filmkanalen enzo.
hoe bevalt bij de meeste mensen de box?
cheers!
Verwijderd
Kep wel gehoord dat er een opvolger komt een met dvd brander.. en er moet ook iets zijn van een Dragon ofzo die nog meer kan en sneller is...
Maar zit er nu ook aan te denken om te kijken of windows media center 2005 met een sat kaart wat is. Dat bied wat meer mogelijkheden..
welke image gebuik jij? ik heb nu rudream, heb de box sinds 1 dag compleet met schotel gekocht, echter ga ik alles pas over twee weken aansluiten ivm tentamens, zo leek het me leuk om er vast over te discussieren.Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 18:43:
Jep prima alleen crashed i wat vaak.. maar dat ligt meer aan de image dan de box zelf.
Kep wel gehoord dat er een opvolger komt een met dvd brander.. en er moet ook iets zijn van een Dragon ofzo die nog meer kan en sneller is...
Maar zit er nu ook aan te denken om te kijken of windows media center 2005 met een sat kaart wat is. Dat bied wat meer mogelijkheden..
verder heb ik gehoord dat de nieuwe DB nog wel even op zich kan laten wachten, did omdat er nog heel veel vraag is naar de huidige DB.
cheers!
Maar het blijft een leuke hobby, zeker als je hem verbindt aan internet en je PC en wat plugins uitprobeert (internetradio, RSS reader, internet browser). Ik gebruik trouwens de image van The_Hydra, die bevalt erg goed.
Gewoon rösti
hi MNO, heet jij toevallig menno ofzo..? *rhymes*mno schreef op 18 oktober 2004 @ 20:21:
Ik heb er ook een sinds een paar maanden (Dreambox 7000). Ik heb er een 40 GB harddisk (5400 rpm) ingebouwd en dit gaat erg lekker. Met een 7200 rpm harddisk liep hij vaker vast (maakte ook meer herrie). Ik gebruik een ovale vaste schotel waarmee ik zo'n 2200 tv-zenders kan ontvangen van 4 satellietposities (zonder te draaien dus). Veel zenders zijn niet te decoderen, de laatste tijd zijn aardig wat providers overgestapt op nieuwe coderingsmethoden.
Maar het blijft een leuke hobby, zeker als je hem verbindt aan internet en je PC en wat plugins uitprobeert (internetradio, RSS reader, internet browser). Ik gebruik trouwens de image van The_Hydra, die bevalt erg goed.
hoeveel uur neem je ongeveer op met 40gb?
Hoe gaat dat eigenlijk met die nieuwe ontwikkelingen betreft coderingsystemen, worden die in de loop der tijd ook weer gekraakt?
cheers!
Met een 40 GB harddisk kun je zo'n 20 uur televisie opnemen. Gigabytes delen door 2 dus voor de tijd in uren. De files worden in een soort MPEG-formaat op je harddisk weggeschreven (.ts extensie). Er zijn tools om daar weer DVD of SVCD van te maken. Je kan ze ook gewoon op je PC afspelen met de juiste codec.
Wat dat kraken betreft weet ik ook niet wat er gaat gebeuren. Er zijn volgens mij coderingen die al vrij lang bestaan en nog steeds niet gekraakt zijn. Er zijn ook providers die een oud systeem gebruiken wat al lang helemaal open ligt. Soms worden nieuwe systemen gedeeltelijk gekraakt waardoor bepaalde kanalen een tijdje zichtbaar zijn. Duitsland zendt heel veel Free To Air (FTA, ongecodeerd) uit via Astra 1. Helaas alles Duits nagesynchroniseerd. Dat is ook gelijk de reden dat ze dit mogen doen. Engeland zendt de BBC kanalen ook FTA uit via Astra 2.
Gewoon rösti
Verwijderd
De coderingen zijn steeds ingenieuzer en ik verwacht dat als er al es wat publiek gekraakt wordt, de providers snel met nieuwe kaarten klaar staan.nicknec schreef op 18 oktober 2004 @ 20:30:
[...]
Hoe gaat dat eigenlijk met die nieuwe ontwikkelingen betreft coderingsystemen, worden die in de loop der tijd ook weer gekraakt?
Card-sharing over internet is natuurlijk een geweldig alternatief, al gebruik ik dat zelf nog niet.
Verwijderd
welke image gebuik jij dan? en welke heb je gebruikt en zijn iets minder..Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 09:30:
Ik heb al ongeveer een half jaar een Dreambox DM7000-S met een zelf ingebouwde Western Digital 1,2GB HD om eventuele extra images op te slaan. In de hele tijd dat ik hem heb is hij nog geen enkele keer gecrashed of what-so-ever. Toppie ding, vooral omdat er Linux op draait!
cheers!
Verwijderd
BlackCannon3_TNG5.05
Dit is een image gebaseerd op die van SF, met de nodige keys erin
Verwijderd
Maar af en toe een restart kan geen kwaad
Ook moet bij mij eens per 2 maanden de stroom er even af, anders gaat ie schokken.
Verder een super doos.
Verwijderd
Maar goed ik draai Ronald image.. lekker simpel om te bedienen.. ook voor de vrouw hier.. das ook belangrijk.. maar inderdaad aardig crash gevoelig.. maar inmiddels ook een oude image dat wel.
als je die keys kan updaten, is dat dan hetzelfde als het voor mij nog vaage cardsharing.. ik lees op veel forums vanalles over cardsharing, maar niemand mag er iets concreets over zeggen... daar snap ik op het moment nog niks van.Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 20:00:
Ik heb eigenlijk nog maar 1 image gebruikt, ik had verwacht dat ik elke maand zou moeten wisselen, maar dat hoefde dus, alles werkt nog steeds. Ik gebruik:
BlackCannon3_TNG5.05
Dit is een image gebaseerd op die van SF, met de nodige keys erin
maar wel leuk deze reacties, veelal positief
cheers!
Verwijderd
Nee, is niet hetzelfde. Details per email.nicknec schreef op 19 oktober 2004 @ 23:59:
[...]
als je die keys kan updaten, is dat dan hetzelfde als het voor mij nog vaage cardsharing.. ik lees op veel forums vanalles over cardsharing, maar niemand mag er iets concreets over zeggen... daar snap ik op het moment nog niks van.
![]()
maar wel leuk deze reacties, veelal positief
Bij cardsharing heb je zeg maar 1 receiver met een originele kaart erin. Je kunt dan met een 2e receiver (uiteraard alleen voor in de slaapkamer ofzo, niet voor buiten je eigen huishouden) via een netwerk (LAN maar Internet kan ook) de originele kaart benaderen. De 2e receiver gedraagt zich dan alsof hij ook over die kaart beschikt.
Hierop zijn nog applicaties ontwikkelt om meerdere kaarten tegelijk te delen en te gebruiken.
okeeey! Zou je mij een mailtje willen sturen,.. ik zie jou mailadres nergensVerwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 08:51:
[...]
Nee, is niet hetzelfde. Details per email.
Bij cardsharing heb je zeg maar 1 receiver met een originele kaart erin. Je kunt dan met een 2e receiver (uiteraard alleen voor in de slaapkamer ofzo, niet voor buiten je eigen huishouden) via een netwerk (LAN maar Internet kan ook) de originele kaart benaderen. De 2e receiver gedraagt zich dan alsof hij ook over die kaart beschikt.
Hierop zijn nog applicaties ontwikkelt om meerdere kaarten tegelijk te delen en te gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door LyxKyo op 27-07-2005 15:52 ]
cheers!
Verwijderd
nicknec schreef op 20 oktober 2004 @ 13:08:
[...]
okeeey! Zou je mij een mailtje willen sturen,.. ik zie jou mailadres nergens
nicknec[at]wanadoo[punt]nl
Dus de gehele dreambox als set top box voor bij je tv.
En nog een paar vraagjes waar ik nog steeds niet uit ben gekomen:
Wat is de nieuwste versie van de dreambox?
Wat kost die versie?
en Waar kan ik em kopen (voorkeur via internet)
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
Verwijderd
In veel webwinkels kom je slechte of rma's tegen en het duurt dan maanden voor je em terug hebt.
Je kunt tv kijken vanaf je netwerk, bv divx van je server via de dreambox naar je tv.
Je kunt opnemen en saven op je netwerk
Je kunt internetten met een draaitloos keyboard.
Tevens kun je achter je pc tv kijken
shoutcast luisteren noem maar op.
Verise 4 is goed, maar ik raad je aan een usb stick te gebruiken. De box heeft maar 64 mb en die is zo vol en dan gaat ie vreemd doen. Tevens kun je meerdere images downloaden en een boot proggie installen, zo kun je van image switchen bij iedere boot. Multiboot zeg maar.
Ik vind de beste image Hydra Zeus, alles open en goed met cardsharing.....:-)
Wil je toch bestellen doe dat dan bij Peter http://www.srts.com kun je ook s'avonds terecht.
Niet de goedkoopste wel een van de beste (wat garantie en support betreft.)
Ik heb al jaren satelliet tv en ik wil nooit meer zonder, digitaal beeld en geluid vaak bijna van dvd kwaliteit. Met een draaibare schotel gaat er echt een wereld open. Meerprijs ca 70 euro.
1 schotel mac 900 kanalen, draaibaar tot ca 4000.
Kijk ook eens op http://dreambox.sjerom.com
(hier staat geen illegale software, images zijn zonder keys)
Groet,
Bob
Gewoon rösti
Verwijderd
- nieuwe images, met veel meer en betere mogelijkheden
- nieuwe emu's / cam's, waarbij het met sommige nu ook mogelijk is om naar een andere zender te kijken terwijl je een zender opneemt. (je moet wel binnen dezelfde transponder blijven)
- niet alleen NFS maar nu ook CIFS (mounten van een Windows-share) en SAMBA
- browsen op internet met je droomdoos
- mailen met je droomdoos
- MediaHighway (EPG voor alle zenders in 1 overzicht en dan 48 uur vooruit)
- Vele, vele leuke plugins
enz..
Ik heb zelf een DM500, zo'n kleintje dus, maar een duurdere met harddisk heb je tegenwoordig niet meer nodig: mount hdd naar je Windows-server en je hebt alle mogelijkheden van de duurdere modellen tot je beschikking! Ook kun je dan een deel van het OS naar de hdd verplaatsen, waardoor je nagenoeg onbeperkte ruimte hebt voor alle extra's / plugins..
Heb hem nu een half jaar, maar ik kan niet meer zonder!
Hoe kani k zien wat een versie 3 en een versie 4 is ?Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 21:37:
De dreambox moet je niet online kopen maar zou ik in een winkel halen. Dit ivm met een slechte gefabriceerde serie. serie 3 heeft momenteeel de meeste problemen, rot geheugen.
In veel webwinkels kom je slechte of rma's tegen en het duurt dan maanden voor je em terug hebt.
Je kunt tv kijken vanaf je netwerk, bv divx van je server via de dreambox naar je tv.
Je kunt opnemen en saven op je netwerk
Je kunt internetten met een draaitloos keyboard.
Tevens kun je achter je pc tv kijken
shoutcast luisteren noem maar op.
Verise 4 is goed, maar ik raad je aan een usb stick te gebruiken. De box heeft maar 64 mb en die is zo vol en dan gaat ie vreemd doen. Tevens kun je meerdere images downloaden en een boot proggie installen, zo kun je van image switchen bij iedere boot. Multiboot zeg maar.
Ik vind de beste image Hydra Zeus, alles open en goed met cardsharing.....:-)
Wil je toch bestellen doe dat dan bij Peter http://www.srts.com kun je ook s'avonds terecht.
Niet de goedkoopste wel een van de beste (wat garantie en support betreft.)
Ik heb al jaren satelliet tv en ik wil nooit meer zonder, digitaal beeld en geluid vaak bijna van dvd kwaliteit. Met een draaibare schotel gaat er echt een wereld open. Meerprijs ca 70 euro.
1 schotel mac 900 kanalen, draaibaar tot ca 4000.
Kijk ook eens op http://dreambox.sjerom.com
(hier staat geen illegale software, images zijn zonder keys)
Groet,
Bob
Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.
Ik neem aan dat er nu geen oude series meer verkocht worden. Je kunt ook beter voor een 7020 gaan als dat niet veel meer kost. Als je het serienummer doorgeeft aan de importeur kan die dat mogelijk wel checken.daanski82 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 10:30:
[...]
Hoe kani k zien wat een versie 3 en een versie 4 is ?
nee ik heb zelf een DB 7000s waar we vaak knallende ruzie mee hebben.Bigfoot schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 10:37:
[...]
Ik neem aan dat er nu geen oude series meer verkocht worden. Je kunt ook beter voor een 7020 gaan als dat niet veel meer kost. Als je het serienummer doorgeeft aan de importeur kan die dat mogelijk wel checken.
met vastlopers en dat soort dingen
Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.
Heb je dan nog steeds deze problemen?
maar het blijft dat op het momend dat we de HDD benaderen dat hij dan muurvast loopt.
Dat heeft hij zegt hij hierboven.Bigfoot schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:14:
Ik denk dat het probleem de gebrekkige voeding is. Zorg voor een harddisk die minder stroom vraagt, of zet een externe voeding op de harddisk.
Aannames zijn fataal.
nou ik zou die dm-7000 gewoon verkopen
ik had vroeger ook een 7000 en die gaf problemen. Verkocht voor een mooie prijs, en voor een beetje extra een 7020 kunnen kopen
die draait veel stabieler (betere voeding en geheugen)
Denk dat je beter de harddisk kunt checken. Dus eerst eens in een PC formateren en checken op fouten. Als dat probleemloos gaat de disk in je Dreambox en opnieuw formateren.
Afhankelijk van gebruikte image kun je geheugen vrij maken door bijvoorbeeld je /var directory vanaf een USB stick of harddisk te draaien. Geheugen tekort is dan geen probleem meer. De te kleine PSU heb je zelf al opgelost.