Dreambox (sat receiver met linux/nw/hd etc)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.090 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Zijn er hier meer mensen met een Dreambox ?
ik heb die van mij vandaag binnen gehad

alvast wat pictures gemaakt :

http://www.538.nl/dreambox/

Verder kan ik er nog weinig mee, want moet nog een satschotel vinden/kopen en op het dak bouwen...

snel even wat specs :

powerpc cpu
100mbit netwerk
mogelijkheid tot inbouwen harddisk
linux (toegang via telnet/webinterface etc.)
zelf software erop zetten etc.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerielTjuh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 16:16
Ik wil me ook ene gaan halen, maar wat heb je allemaal nodig want op gebied van Linux weet ik veel maar ik weet helemaal niets van satellieten

Iemand hulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:30

Super_ik

haklust!

voortaan nie zo bewegen als je foto's maakt

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
CerielTjuh schreef op 25 March 2003 @ 19:27:
Ik wil me ook ene gaan halen, maar wat heb je allemaal nodig want op gebied van Linux weet ik veel maar ik weet helemaal niets van satellieten

Iemand hulp?
wat wil je precies weten ?

wat heb je nodig: dreambox + schotel(+ lnb) +kabel
Super_ik schreef op 25 maart 2003 @ 19:31:
voortaan nie zo bewegen als je foto's maakt
eh reply in verkeerde topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

1) Ontvanger (Dreambox)
2) stukje coax (voor naar de schotel)
3) steun om de schotel vast te maken (zodat ie naar de satelliet staat die je wilt zien, meestal 19,2 graden oost (astra)
4) schotel zelf (80-90cm aan te bevelen)
5) LNB (de kop voorop de schotel) Met 2 LNBS en een begelte kan je twee satellieten tegelijk bekijken (Astra en Hotbird)

De ontvanger is het duurst, de rest is ongeveer 100 Euro bij elkaar.

Murphy was an optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:11
Kun je wat meer info geven over die box? Ik heb zelf al een schotel en dit klinkt zeer interessant.. wat kostte hij en waar heb je hem vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kan je misschien wat vertellen over de ervaringen met de box?
Ik wilde zelf deze ook aanschaffen in november (toen hij net uit was) maar heb het toen niet gedaan omdat de software, volgens verschillende fora, veel bugs bevatte. Is het nu al wat beter cq opgelost?

[ Voor 6% gewijzigd door Paquito op 26-03-2003 03:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esc
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-03 10:19

esc

Hier http://www.sat4all.com/ub...t.php?Cat=&Board=dreambox kun je alles vinden over de Dreambox.

... het gaat nooit snel genoeg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
ik heb zelf m'n schotel nog niet aangesloten thuis
maar ik heb er al wel even mee gespeeld op m'n werk (waar we een schotel hebben)

schotel die ik heb liggen : (maar nog moet aansluiten/ophangen)

http://www.dvbshop.nl/index.html?target=p_6.html

er schijnen alleen wat problemen te zijn als je een harddisk erin zet (voeding niet sterk genoeg oid)
ik ben alleen niet van plan er een hd in te zetten (ik mount mijn fileserver over nfs)

opnemen naar mpeg werkte al prima tijdens mijn test (en die spelen prima af op pc bijv.)
mp3 afspelen werkt ook prima
'normale mpeg' files afspelen is ook een optie maar zitten nu nog wat problemen met audio (dubbele snelheid)

maargoed iedereen is nog druk aan het ontwikkelen
iig standaard werk (tv kijken) werkt prima

wel handy: 'illegaal firmware' in je dreambox flashen en je hoeft niet aan de gang te gaan met kaartjes e.d. (keys voor zenders haalt hij gewoon via internet op)

[ Voor 10% gewijzigd door DDX op 26-03-2003 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47729

je kunt ALLES maar ook echt alles lezen op sat4all.nl

mzzls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58246

Ik heb inmiddels al een lange tijd de Dreambox. Iedereen die een schotel heeft en Linux interessant genoeg vind, is het echt een aanrader. Ik gebruik het als een echte server. Voor FTP staat er Pureftpd op (verschillende users, etc). Voor HTML is er HTTPD geinstalleerd. Deze ondersteund PHP, CGI-Perl en MySQL.

Ook kan je een volledig Debiansysteem erop installeren. Het is mij nog niet gelukt, maar moet wel kunnen. Zie http://www.winesoft.nl/Dreambox_Native_Development.htm .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 01:06
Ik heb ook een dreambox en probeer nu een netwerk via de dreambox aan te leggen alleen het lukt niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 12:08
Ik heb zelf een Topfield 5000, die heeft geen netwerkaansluiting maar wel 2 tuners en een USB poort om de opgenomen bestanden over te zetten naar de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Bigfoot schreef op 22 december 2003 @ 23:02:
Ik heb zelf een Topfield 5000, die heeft geen netwerkaansluiting maar wel 2 tuners en een USB poort om de opgenomen bestanden over te zetten naar de PC.
Hee bigfoot alles goed kerel ? :)

aangezien je een die hard satfan bent ... waarom heb je nog steeds die dreambox niet? Een mooier apparaat bestaat er niet vooral met de nieuwe Emu's van Rudream en Ronald overmorgen :) vet vool man :D . Ik was vroeger blij met de Humax 5400 nu ben ik zwaar tevreden over de dreambox . Overtreft al mijn verwachtingen.

[ Voor 36% gewijzigd door Chadi op 22-12-2003 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Wie weet komt er ook nog wel es een Dreambox maar ik vind vooral de opnamemogelijkheden van de Topfield 5000 erg goed. Opnemen op kanaal 1 en kijken op kanaal 2. Opnemen en een andere opname bekijken. Twee programma's opnemen en een 3e zender kijken. En het wordt steeds beter nog qua mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Bigfoot schreef op 23 december 2003 @ 08:46:
Wie weet komt er ook nog wel es een Dreambox maar ik vind vooral de opnamemogelijkheden van de Topfield 5000 erg goed. Opnemen op kanaal 1 en kijken op kanaal 2. Opnemen en een andere opname bekijken. Twee programma's opnemen en een 3e zender kijken. En het wordt steeds beter nog qua mogelijkheden.
jah dat hebben w enog niet op de dreambox . Maar de ontwikkeling gaat best wel snel dus ik denk dat dat ook niet zo lang op zich laat wachten. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Er komt mogelijk wel es een Dreambox uit met 2 tuners maar je kunt het vergeten dat dat softwarematig in de huidige 7000 geregeld wordt, dan kan technisch gewoon niet. Hoogstens dat je iets opneemt wat op dezelfde satelliet en polarisatie en band zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:26

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Is er al concreet nieuws over de opvolger van de Dreambox 7000? Ik zit er op te wachten om mijn Echostar DVR-5000 meet te vervangen. Twee tuners en live streamen over het netwerk zou ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Lees maar es hier: http://www.sat4all.com/ubbthreads/showflat.php?Number=403835 daar vroeg ik dat ook al, maar het duurt nog wel even als het uberhaupt al komt

Maar of je daar ook met BEIDE tuners tegelijk kan streamen over het netwerk zou ik niet verwachten hoor, dan kun je beter 2 Dreamboxen kopen. Zo deden ze dat bij XS4all ook, hadden ze een stuk of 5 Dreamboxen gestapeld voor dat streaming experiment vorig jaar.

Of je zet gewoon een paar DVB kaarten in je PC dat zal toch ook wel te streamen zijn, of niet?

[ Voor 57% gewijzigd door Bigfoot op 24-12-2003 00:10 ]

• Chadi
Femme schreef op 23 december 2003 @ 23:44:
Is er al concreet nieuws over de opvolger van de Dreambox 7000? Ik zit er op te wachten om mijn Echostar DVR-5000 meet te vervangen. Twee tuners en live streamen over het netwerk zou ideaal zijn.
ze zijn er al mee bezig. Hij wordt/werd niet voor kerst verwacht dus in het eerste of tweede kwartaal van volgend jaar hoop ik.

http://www.dream-multimed...ead.php?threadid=3989&sid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-07 12:02
Ik lees nu zoveel goede retenties over de Dreambox maar hebt toch nog een vraag. Is het mogelijk om met de Dreambox je TV live via het netwerk te bekijken? Dus kan je met een pc die aan het netwerk hangt gewoon tv kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Dat heet streamen als je het via het netwerk verstuurt naar je PC, en ja dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Laatst online: 01-07 13:01
Mijn ervaring is dat het live meekijken werkt wel maar het is erg omslachtig. Normaal zappen is niet mogelijk.
Je moet handmatig audio en video PID's intypen en dan de stream opslaan op harde schijf en die opname kun je dan bekijken(wingrab). Als je vaak dezelfde zenders kijkt kun je PIDs wel onthouden en dan is het nog wel te doen.
Met Tuxvision ging het comfortabeler maar die krijg ik met een uitgebreide zenderlijst niet meer goed ingesteld op een zender.

Streamen naar een PC op zich werkt prima (ngrab) maar het live meekijken nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101979

Ik overweeg ook het aanschaffen van een dreambox . Maar ik ben ook nog aan het nadenken over een Topfield 4000 . Maar ik heb me laten vertellen , dat de Dremabox een echte hobby doos is . Maar wat betekent dat nu eigenlijk : een hobby doos ? Ook schijn ik wat computer ervaring nodig te hebben . Hoe ver gaat dit ? En waarom heb ik die computerkennis nodig ? Ook heb ik gelezen over " emu's " . Wat zijn dat en wat kan ik ermee ?

Heel wat vragen , naar ik hoop voor jullie geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94352

Anoniem: 101979 schreef op 09 januari 2004 @ 16:50:
Ik overweeg ook het aanschaffen van een dreambox . Maar ik ben ook nog aan het nadenken over een Topfield 4000 . Maar ik heb me laten vertellen , dat de Dremabox een echte hobby doos is . Maar wat betekent dat nu eigenlijk : een hobby doos ? Ook schijn ik wat computer ervaring nodig te hebben . Hoe ver gaat dit ? En waarom heb ik die computerkennis nodig ? Ook heb ik gelezen over " emu's " . Wat zijn dat en wat kan ik ermee ?

Heel wat vragen , naar ik hoop voor jullie geen probleem
Een "hobby doos" houd eigenlijk niets anders in dan dat het een receiver is om mee te kloten. Vandaar ook de nodige computer ervaring vereist. Normaal haal je een decoder met een kaartje en kijken maar. Hierbij zul je iets meer moeten doen om het zaakje draaiende te krijgen. Voordeel is dat er aangepaste firmware versies zijn waarbij je emu's(*) kunt draaien om kanalen te decoderen samen met de juiste keys. Dit gedeelte gebeurd geheel software matig.

(*) emu's zijn de software matige varianten van cams. De software emuleerd dan een stukje hardware waar je normaal je abo kaartje indrukt voor bijvoorbeeld seca, irdeto etc. Bij de "normale" decoders heb je vaak de beschikking over 1 ingebouwde seca-cam voornamelijk voor de nederlandse kanalen.

Ik zou je aanraden om toch nog even te wachten totdat er een nieuwe revisie uitkomt van box. Ondanks dat ik momenteel met de laatste revisie draai zijn er toch nog wat problemen. De voeding is nog wat aan de zwakke kant, zeker na inbouw van een hdd. Ook heeft de mijne nogal last van warmte ontwikkeling waardoor ik hem actief moet koelen.

Als je dit alles voor lief neemt, heb je een fantastische decoder met teveel opties om hier te zitten op te noemen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101979

Ok e , bedankt voor je reactie .

Die keys downloaden , moet dat vaak gebeuren om alles open te houden ?
Ik heb eigenlijk niet zo heel veel zin om er heel veel werk in te steken . Ik bedoel ik ben best bereid om er iets aan te doen , maar het moet niet mijn enige hobby gaan worden . Al met al moet het niet zo heel veel moeite kosten om alles draaiende te houden .

En wat jij zegt met die warmte ontwikkeling , daar voel ik eigenlijk ook niet zo heel veel voor .
Misschien moet het dan toch maar een topfield worden ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73026

hey bigfoot..jouw kom je ook overal tegen :+ ..

als je voor alleen het kijken naar sat een dreambox (Überhaupt een decoder)moet je wel rekening houden dat je tegenwoordig niet zonder een draaibare schotel kan. de meeste providers zijn nl overgegaan naar nieuwe coderingen die (nog) niet gekraakt zijn en die zijn alleen te bekijken met een orginele abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Anoniem: 73026 schreef op 10 januari 2004 @ 12:30:
moet je wel rekening houden dat je tegenwoordig niet zonder een draaibare schotel kan.
Ik heb zelf een draaibare schotel maar vind je opmerking onzin. Als je ontvanger koopt ter vervanging van de kabel heb je helemaal geen draaibare schotel nodig. Voor sat hobbyist die graag zo veel mogelijk ontvangt is het altijd al "nodig" geweest om een draaibare schotel te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Je kan ook een wavefrontier T90 gebruiken op je Dreambox hoef je niet te draaien :). Is wel duurder in de aanschaf maar sneller zappen tussen verschillende sattelieten (maximaal 16).

Verder heb ik er een Maxtor 120 gig in gepleurd en ik merk niks van warmte of instabiliteit. Heb wel de laatste versie met gemidificeerde voeding erin. 37 serial.

Hobby doos betekend dat je er mee bezig kan blijven als je dat wil. Je hoeft het niet dan doe je er een Image op en kom je er nooit aan dan werkt hij ook als een SAT ontvanger.

[ Voor 12% gewijzigd door Chadi op 10-01-2004 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97447

Ik wou hier eens een schop in geven,

Ik ben een totale Noob op gebied van Sateteliet. De vraag is eigenlijk, welke kanalen kan je met zo een toestel bekijken? En vooral wat kost het extra >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26203

Over de keys en links naar img files zou ik even achterwege laten aangezien de meeste img niet legale inhoud heeft.

Top ding in iedergeval.
Net rotor er op gezet en dat gaat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97447

Dus je zou er ook kunnen niet legaal zenders mee kunnen ontvangen (dus zonder zo een extra kaart of zo). Maar wat kan je er dan legaal mee bekijken. Weet niet direct waar ik moet naar zoeken. Het verschil in zenders tussen nederland en vlaanderen zal wel meevallen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan genoeg zenders vinden zonder kaart meerendeels duits enzo. genoeg mtv kanalen.

Maar even iets anders.. de rotor aansturing gaat bij mij in kleine stukken en daardoor mis ik de sat die ik wil. het signaal gaat omhoog krijg lock maar kan de rotor niet stoppen en hij schiet er dus net overheen. erg vervelend. :)
komt dat door de img die ik gebruik of is het iets wat ik overhet hoofd zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Anoniem: 97447 schreef op 12 juli 2004 @ 16:14:
Dus je zou er ook kunnen niet legaal zenders mee kunnen ontvangen (dus zonder zo een extra kaart of zo). Maar wat kan je er dan legaal mee bekijken. Weet niet direct waar ik moet naar zoeken. Het verschil in zenders tussen nederland en vlaanderen zal wel meevallen zeker?
Zonder kaart of alternatieve software kun je geen eens de Nederlandse zenders bekijken. Wel heel veel Duitse meuk, en een honderden andere niet Engelstalige zenders.

Ik kan je wel een kanalenlijst sturen van mijn Dreambox dan zie je wat er allemaal mee mogelijk is..... iig zeer veel filmkanalen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 23:47

LyxKyo

Dreambox was fun!

nog mensen met tips en tricks?

hoe bevalt bij de meeste mensen de box?

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jep prima alleen crashed i wat vaak.. maar dat ligt meer aan de image dan de box zelf.
Kep wel gehoord dat er een opvolger komt een met dvd brander.. en er moet ook iets zijn van een Dragon ofzo die nog meer kan en sneller is...
Maar zit er nu ook aan te denken om te kijken of windows media center 2005 met een sat kaart wat is. Dat bied wat meer mogelijkheden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo

LyxKyo

Dreambox was fun!

Anoniem: 26203 schreef op 18 oktober 2004 @ 18:43:
Jep prima alleen crashed i wat vaak.. maar dat ligt meer aan de image dan de box zelf.
Kep wel gehoord dat er een opvolger komt een met dvd brander.. en er moet ook iets zijn van een Dragon ofzo die nog meer kan en sneller is...
Maar zit er nu ook aan te denken om te kijken of windows media center 2005 met een sat kaart wat is. Dat bied wat meer mogelijkheden..
welke image gebuik jij? ik heb nu rudream, heb de box sinds 1 dag compleet met schotel gekocht, echter ga ik alles pas over twee weken aansluiten ivm tentamens, zo leek het me leuk om er vast over te discussieren.

verder heb ik gehoord dat de nieuwe DB nog wel even op zich kan laten wachten, did omdat er nog heel veel vraag is naar de huidige DB.

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:08

mno

Ik heb er ook een sinds een paar maanden (Dreambox 7000). Ik heb er een 40 GB harddisk (5400 rpm) ingebouwd en dit gaat erg lekker. Met een 7200 rpm harddisk liep hij vaker vast (maakte ook meer herrie). Ik gebruik een ovale vaste schotel waarmee ik zo'n 2200 tv-zenders kan ontvangen van 4 satellietposities (zonder te draaien dus). Veel zenders zijn niet te decoderen, de laatste tijd zijn aardig wat providers overgestapt op nieuwe coderingsmethoden.

Maar het blijft een leuke hobby, zeker als je hem verbindt aan internet en je PC en wat plugins uitprobeert (internetradio, RSS reader, internet browser). Ik gebruik trouwens de image van The_Hydra, die bevalt erg goed.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo

LyxKyo

Dreambox was fun!

mno schreef op 18 oktober 2004 @ 20:21:
Ik heb er ook een sinds een paar maanden (Dreambox 7000). Ik heb er een 40 GB harddisk (5400 rpm) ingebouwd en dit gaat erg lekker. Met een 7200 rpm harddisk liep hij vaker vast (maakte ook meer herrie). Ik gebruik een ovale vaste schotel waarmee ik zo'n 2200 tv-zenders kan ontvangen van 4 satellietposities (zonder te draaien dus). Veel zenders zijn niet te decoderen, de laatste tijd zijn aardig wat providers overgestapt op nieuwe coderingsmethoden.

Maar het blijft een leuke hobby, zeker als je hem verbindt aan internet en je PC en wat plugins uitprobeert (internetradio, RSS reader, internet browser). Ik gebruik trouwens de image van The_Hydra, die bevalt erg goed.
hi MNO, heet jij toevallig menno ofzo..? *rhymes*

hoeveel uur neem je ongeveer op met 40gb?

Hoe gaat dat eigenlijk met die nieuwe ontwikkelingen betreft coderingsystemen, worden die in de loop der tijd ook weer gekraakt?

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Goed gezien ;)
Met een 40 GB harddisk kun je zo'n 20 uur televisie opnemen. Gigabytes delen door 2 dus voor de tijd in uren. De files worden in een soort MPEG-formaat op je harddisk weggeschreven (.ts extensie). Er zijn tools om daar weer DVD of SVCD van te maken. Je kan ze ook gewoon op je PC afspelen met de juiste codec.

Wat dat kraken betreft weet ik ook niet wat er gaat gebeuren. Er zijn volgens mij coderingen die al vrij lang bestaan en nog steeds niet gekraakt zijn. Er zijn ook providers die een oud systeem gebruiken wat al lang helemaal open ligt. Soms worden nieuwe systemen gedeeltelijk gekraakt waardoor bepaalde kanalen een tijdje zichtbaar zijn. Duitsland zendt heel veel Free To Air (FTA, ongecodeerd) uit via Astra 1. Helaas alles Duits nagesynchroniseerd. Dat is ook gelijk de reden dat ze dit mogen doen. Engeland zendt de BBC kanalen ook FTA uit via Astra 2.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123454

nicknec schreef op 18 oktober 2004 @ 20:30:
[...]

Hoe gaat dat eigenlijk met die nieuwe ontwikkelingen betreft coderingsystemen, worden die in de loop der tijd ook weer gekraakt?
De coderingen zijn steeds ingenieuzer en ik verwacht dat als er al es wat publiek gekraakt wordt, de providers snel met nieuwe kaarten klaar staan.

Card-sharing over internet is natuurlijk een geweldig alternatief, al gebruik ik dat zelf nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105626

Ik heb al ongeveer een half jaar een Dreambox DM7000-S met een zelf ingebouwde Western Digital 1,2GB HD om eventuele extra images op te slaan. In de hele tijd dat ik hem heb is hij nog geen enkele keer gecrashed of what-so-ever. Toppie ding, vooral omdat er Linux op draait! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo

LyxKyo

Dreambox was fun!

Anoniem: 105626 schreef op 19 oktober 2004 @ 09:30:
Ik heb al ongeveer een half jaar een Dreambox DM7000-S met een zelf ingebouwde Western Digital 1,2GB HD om eventuele extra images op te slaan. In de hele tijd dat ik hem heb is hij nog geen enkele keer gecrashed of what-so-ever. Toppie ding, vooral omdat er Linux op draait! :Y)
welke image gebuik jij dan? en welke heb je gebruikt en zijn iets minder..

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105626

Ik heb eigenlijk nog maar 1 image gebruikt, ik had verwacht dat ik elke maand zou moeten wisselen, maar dat hoefde dus, alles werkt nog steeds. Ik gebruik:

BlackCannon3_TNG5.05

Dit is een image gebaseerd op die van SF, met de nodige keys erin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik draai hier met The Hydra erop. Prima image, vooral makkelijk om rechtsstreeks nieuwe emu's en keys te downloaden zonder PC.

Maar af en toe een restart kan geen kwaad ;)

Ook moet bij mij eens per 2 maanden de stroom er even af, anders gaat ie schokken.

Verder een super doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb trouwens nu we het over crashen hebben al een paar keer gehad dat het Display op het ding zelf volledige zwart werd.. En na een aantal herstarts en ook stroom er af geen normaal scherm meer... pasnadat hij een dag heeft uitgestaan... krijg ik weer een normaal display.. heel vaag...

Maar goed ik draai Ronald image.. lekker simpel om te bedienen.. ook voor de vrouw hier.. das ook belangrijk.. maar inderdaad aardig crash gevoelig.. maar inmiddels ook een oude image dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo

LyxKyo

Dreambox was fun!

Anoniem: 105626 schreef op 19 oktober 2004 @ 20:00:
Ik heb eigenlijk nog maar 1 image gebruikt, ik had verwacht dat ik elke maand zou moeten wisselen, maar dat hoefde dus, alles werkt nog steeds. Ik gebruik:

BlackCannon3_TNG5.05

Dit is een image gebaseerd op die van SF, met de nodige keys erin ;)
als je die keys kan updaten, is dat dan hetzelfde als het voor mij nog vaage cardsharing.. ik lees op veel forums vanalles over cardsharing, maar niemand mag er iets concreets over zeggen... daar snap ik op het moment nog niks van.

:?

maar wel leuk deze reacties, veelal positief _/-\o_

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nicknec schreef op 19 oktober 2004 @ 23:59:
[...]

als je die keys kan updaten, is dat dan hetzelfde als het voor mij nog vaage cardsharing.. ik lees op veel forums vanalles over cardsharing, maar niemand mag er iets concreets over zeggen... daar snap ik op het moment nog niks van.

:?

maar wel leuk deze reacties, veelal positief _/-\o_
Nee, is niet hetzelfde. Details per email.

Bij cardsharing heb je zeg maar 1 receiver met een originele kaart erin. Je kunt dan met een 2e receiver (uiteraard alleen voor in de slaapkamer ofzo, niet voor buiten je eigen huishouden) via een netwerk (LAN maar Internet kan ook) de originele kaart benaderen. De 2e receiver gedraagt zich dan alsof hij ook over die kaart beschikt.

Hierop zijn nog applicaties ontwikkelt om meerdere kaarten tegelijk te delen en te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo

LyxKyo

Dreambox was fun!

Anoniem: 123454 schreef op 20 oktober 2004 @ 08:51:
[...]

Nee, is niet hetzelfde. Details per email.

Bij cardsharing heb je zeg maar 1 receiver met een originele kaart erin. Je kunt dan met een 2e receiver (uiteraard alleen voor in de slaapkamer ofzo, niet voor buiten je eigen huishouden) via een netwerk (LAN maar Internet kan ook) de originele kaart benaderen. De 2e receiver gedraagt zich dan alsof hij ook over die kaart beschikt.

Hierop zijn nog applicaties ontwikkelt om meerdere kaarten tegelijk te delen en te gebruiken.
okeeey! Zou je mij een mailtje willen sturen,.. ik zie jou mailadres nergens

[ Voor 4% gewijzigd door LyxKyo op 27-07-2005 15:52 ]

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nicknec schreef op 20 oktober 2004 @ 13:08:
[...]

okeeey! Zou je mij een mailtje willen sturen,.. ik zie jou mailadres nergens
nicknec[at]wanadoo[punt]nl
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/113865/AAAAE6/000000/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 05:51
Even een hele grote kick, aangezien ik de afgelopen tijd wat ben wezen rondkijken op het gebied van de dreambox (zonder schotel gebruik) is het ook mogelijk om deze box te gebruiken icm je tv en dan daar films te kijken vanaf je eigen pc (data stream vanaf netwerk) eventueel de films op te slaan op je dreambox en dan te kijken, Wat voor mij dan ook wel leuk zou zijn is dat je icm een usb toetsenbord/muis op internet kan gaan surfen.

Dus de gehele dreambox als set top box voor bij je tv.

En nog een paar vraagjes waar ik nog steeds niet uit ben gekomen:

Wat is de nieuwste versie van de dreambox?
Wat kost die versie?
en Waar kan ik em kopen (voorkeur via internet)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121953

De dreambox moet je niet online kopen maar zou ik in een winkel halen. Dit ivm met een slechte gefabriceerde serie. serie 3 heeft momenteeel de meeste problemen, rot geheugen.
In veel webwinkels kom je slechte of rma's tegen en het duurt dan maanden voor je em terug hebt.
Je kunt tv kijken vanaf je netwerk, bv divx van je server via de dreambox naar je tv.
Je kunt opnemen en saven op je netwerk
Je kunt internetten met een draaitloos keyboard.
Tevens kun je achter je pc tv kijken
shoutcast luisteren noem maar op.
Verise 4 is goed, maar ik raad je aan een usb stick te gebruiken. De box heeft maar 64 mb en die is zo vol en dan gaat ie vreemd doen. Tevens kun je meerdere images downloaden en een boot proggie installen, zo kun je van image switchen bij iedere boot. Multiboot zeg maar.
Ik vind de beste image Hydra Zeus, alles open en goed met cardsharing.....:-)
Wil je toch bestellen doe dat dan bij Peter http://www.srts.com kun je ook s'avonds terecht.
Niet de goedkoopste wel een van de beste (wat garantie en support betreft.)

Ik heb al jaren satelliet tv en ik wil nooit meer zonder, digitaal beeld en geluid vaak bijna van dvd kwaliteit. Met een draaibare schotel gaat er echt een wereld open. Meerprijs ca 70 euro.
1 schotel mac 900 kanalen, draaibaar tot ca 4000.

Kijk ook eens op http://dreambox.sjerom.com
(hier staat geen illegale software, images zijn zonder keys)

Groet,

Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

De Dreambox is niet krachtig genoeg om zelf Divx/Xvid te decoderen. Als je PC snel genoeg is kun je wel via het programma VLC de Divx/Xvid realtime door je PC laten omzetten naar een MPEG-formaat en laten streamen naar je Dreambox. De Dreambox kan wel gewoon MPEG1/MPEG2 afspelen, opnames van je Dreambox worden ook in MPEG2 weggeschreven.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121953

Klopt, maar in combinatie met een server of krachtige pc in hetzelfde netwerk zijn naar mijn bescheiden :) mening de mogelijkheden van de dreambox bijna onbegrenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-07 16:10
Leuke thread, effe wakker schudden, want er is veel verbeterd inmiddels:
- nieuwe images, met veel meer en betere mogelijkheden
- nieuwe emu's / cam's, waarbij het met sommige nu ook mogelijk is om naar een andere zender te kijken terwijl je een zender opneemt. (je moet wel binnen dezelfde transponder blijven)
- niet alleen NFS maar nu ook CIFS (mounten van een Windows-share) en SAMBA
- browsen op internet met je droomdoos
- mailen met je droomdoos
- MediaHighway (EPG voor alle zenders in 1 overzicht en dan 48 uur vooruit)
- Vele, vele leuke plugins
enz..

Ik heb zelf een DM500, zo'n kleintje dus, maar een duurdere met harddisk heb je tegenwoordig niet meer nodig: mount hdd naar je Windows-server en je hebt alle mogelijkheden van de duurdere modellen tot je beschikking! Ook kun je dan een deel van het OS naar de hdd verplaatsen, waardoor je nagenoeg onbeperkte ruimte hebt voor alle extra's / plugins.. :)

Heb hem nu een half jaar, maar ik kan niet meer zonder! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Binnenkort komt er trouwens ook een Dreambox 7025 met twintuner uit, dit voor de fanatieke opnemers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-06 14:50
Anoniem: 121953 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 21:37:
De dreambox moet je niet online kopen maar zou ik in een winkel halen. Dit ivm met een slechte gefabriceerde serie. serie 3 heeft momenteeel de meeste problemen, rot geheugen.
In veel webwinkels kom je slechte of rma's tegen en het duurt dan maanden voor je em terug hebt.
Je kunt tv kijken vanaf je netwerk, bv divx van je server via de dreambox naar je tv.
Je kunt opnemen en saven op je netwerk
Je kunt internetten met een draaitloos keyboard.
Tevens kun je achter je pc tv kijken
shoutcast luisteren noem maar op.
Verise 4 is goed, maar ik raad je aan een usb stick te gebruiken. De box heeft maar 64 mb en die is zo vol en dan gaat ie vreemd doen. Tevens kun je meerdere images downloaden en een boot proggie installen, zo kun je van image switchen bij iedere boot. Multiboot zeg maar.
Ik vind de beste image Hydra Zeus, alles open en goed met cardsharing.....:-)
Wil je toch bestellen doe dat dan bij Peter http://www.srts.com kun je ook s'avonds terecht.
Niet de goedkoopste wel een van de beste (wat garantie en support betreft.)

Ik heb al jaren satelliet tv en ik wil nooit meer zonder, digitaal beeld en geluid vaak bijna van dvd kwaliteit. Met een draaibare schotel gaat er echt een wereld open. Meerprijs ca 70 euro.
1 schotel mac 900 kanalen, draaibaar tot ca 4000.

Kijk ook eens op http://dreambox.sjerom.com
(hier staat geen illegale software, images zijn zonder keys)

Groet,

Bob
Hoe kani k zien wat een versie 3 en een versie 4 is ?

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
daanski82 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 10:30:
[...]

Hoe kani k zien wat een versie 3 en een versie 4 is ?
Ik neem aan dat er nu geen oude series meer verkocht worden. Je kunt ook beter voor een 7020 gaan als dat niet veel meer kost. Als je het serienummer doorgeeft aan de importeur kan die dat mogelijk wel checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
Bigfoot schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 10:37:
[...]

Ik neem aan dat er nu geen oude series meer verkocht worden. Je kunt ook beter voor een 7020 gaan als dat niet veel meer kost. Als je het serienummer doorgeeft aan de importeur kan die dat mogelijk wel checken.
nee ik heb zelf een DB 7000s waar we vaak knallende ruzie mee hebben.
met vastlopers en dat soort dingen

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Haal eerst de evt. harddisk eruit. Dan doe je een erase image erin en zet er recente software op, Gemini of Pli bijv.

Heb je dan nog steeds deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
we hebben op de PCU een koellichaam geplakt, Hdd op een aparte PSU (van een pc) aangesloten.
maar het blijft dat op het momend dat we de HDD benaderen dat hij dan muurvast loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Ik denk dat het probleem de gebrekkige voeding is. Zorg voor een harddisk die minder stroom vraagt, of zet een externe voeding op de harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:35

GaMeOvEr

Is een hork.

Bigfoot schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:14:
Ik denk dat het probleem de gebrekkige voeding is. Zorg voor een harddisk die minder stroom vraagt, of zet een externe voeding op de harddisk.
Dat heeft hij zegt hij hierboven. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
oja niet goed gelezen

nou ik zou die dm-7000 gewoon verkopen

ik had vroeger ook een 7000 en die gaf problemen. Verkocht voor een mooie prijs, en voor een beetje extra een 7020 kunnen kopen

die draait veel stabieler (betere voeding en geheugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
ik zou nooit adviseren een 7020 ipv een 7000 kopen. Heb dat zelf wel gedaan en de 7020 doorverkocht omdat 'ie helemaal niet beter was. Mijn 7000 van het eerste uur (blauw display) draait nog steeds superstabiel.

Denk dat je beter de harddisk kunt checken. Dus eerst eens in een PC formateren en checken op fouten. Als dat probleemloos gaat de disk in je Dreambox en opnieuw formateren.

Afhankelijk van gebruikte image kun je geheugen vrij maken door bijvoorbeeld je /var directory vanaf een USB stick of harddisk te draaien. Geheugen tekort is dan geen probleem meer. De te kleine PSU heb je zelf al opgelost.
Pagina: 1