Je kan t ook hebben over hoe verschillende godsdiensten denken over de hel/het minder positieve deel van het hiernamaals.
Maar ik denk niet dat iemand een duidelijk antwoord kan geven op de vraag hoe de hel is...
Je vraagt dus meer wat de mensen hier voor gedachten hebben over hoe het er in de hel aan toe zou gaan.
[ Voor 52% gewijzigd door Okyah op 30-12-2002 21:27 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Ik denk niet dat iemand je kan vertellen wat de hel is, misschien wat ze denken dat het zou kunnen zijn, maar er is geen echt antwoord op jouw vraag..Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 21:27:
Christendom, ja ok maari k weet niet precies wat ik moet inleiden, ik wil gewoon graag weten wat de hel is.
Alone at last
Just nostalgia and I
Verwijderd
ik kijk ff in de bijbel
meer zal volgen
(kijk ff rond openbaringen 20)
am i paranoid,do you think i am paranoid? you think i am paranoid dont you!
bedankt ik wacht welJobah schreef op 30 december 2002 @ 21:38:
hel is de plek waar je eeuwig stervende bent
ik kijk ff in de bijbel
meer zal volgen
(kijk ff rond openbaringen 20)
Verwijderd
http://www.digitaal-veene...egenboog/vragen/index.htm
Dit is maar 1 van de vele, het is maar een aanzet. Met Google kom je ook een eind ;-)
Dank voor de linkLastBoyScout schreef op 30 december 2002 @ 21:45:
Check even hier voor een korte samenvatting:
http://www.digitaal-veene...egenboog/vragen/index.htm
Dit is maar 1 van de vele, het is maar een aanzet. Met Google kom je ook een eind ;-)
Maar wat ze daar zeggen is imo erg zwartgallig -->
Ik moet zeggen dat ik het niet eens ben met wat hier gezegd wordt..Er zijn veel ideeën over wat er na onze dood gebeurt. Sommigen zeggen dat we allemaal vernietigd worden, sommigen beweren dat we allemaal naar de hemel gaan. Anderen geloven in een plaats waar zondige zielen op de hemel worden voorbereid. Maar er is niets in de Bijbel dat die ideeën ondersteunt.
In plaats daarvan lezen we dat alle mensen eenmaal sterven en daarna beoordeeld worden. Diegenen die een goede persoonlijke relatie met God hebben, zullen in de hemel worden opgenomen om de eeuwigheid in Gods heerlijke aanwezigheid door te brengen. Voor alle anderen geldt: Hun straf zal de eeuwige veroordeling zijn. Zij zullen voorgoed van de Here en Zijn ontzagwekkende macht gescheiden worden. Het meest gebruikelijke woord dat de Bijbel hiervoor gebruikt is de hel. Hierover volgen vier belangrijke feiten:
De hel bestaat echt. Ze is niet 'verzonnen door de kerk'. De Bijbel vèrtelt meer over de hel dan over de hemel en neemt alle twijfel weg over het bestaan ervan. Hij spreekt van mensen die in het vreselijke oordeel van de hel komen en in de hel worden gegooid.
De hel is een verschrikkelijke plaats. Ze wordt in de Bijbel beschreven als een plaats van ellende en pijn, en van tranen en verdriet. Een plaats van een allesverterend en eeuwig vuur. Een plek van lijden, waar geen moment rust is. Dit zijn vreselijke woorden, maar ze zijn waar. Diegenen die in de hel zijn, zijn afgesloten van al het goede; ze zijn vervloekt door God en verstoken van de geringste hulp of vertroosting die Gods aanwezigheid biedt.
De hel is definitief. Alle wegen naar de hel zijn éénrichtingswegen. Er is geen uitweg. Tussen hemel en hel zit een enorme kloof. De verschrikking, eenzaamheid en zielsangst van de hel is niet om te zuiveren maar om te straffen - voor eeuwig!
De hel is rechtvaardig. De Bijbel zegt ons dat God rechtvaardig over de mensheid zal oordelen. En het is volledig rechtvaardig als Hij zondaars naar de hel stuurt. Uiteindelijk geeft Hij ze waarvoor ze hebben gekozen. Zij verwerpen God hier; Hij zal ze daar verwerpen. Zij kiezen ervoor om goddeloos te leven, en Hij bevestigt hun keuze...voor eeuwig. Je kunt God niet beschuldigen van onrechtvaardigheid of onredelijkeid.
Met het oog op deze verschrikkelijke feiten moet je heel zorgvuldig nadenken over de vraag die eens aan een groep mensen in het Nieuwe Testament werd gesteld: "Hoe zult u aan het vreselijke oordeel van de hel ontkomen?"
Maar zoals ik al zei, denk ik niet dat er een aloverkoepelend antwoord is op deze vraag.
Er wordt hier bijvoorbeeld gezegd dat iedereen die niet "goed" (goddeloos wordt er gezegd) leeft naar de hel gaat..
Of atheisten daar onder vallen weet ik niet, maar ik zou het in elk geval erg onredelijk vinden van Hem als dat wel t geval was
Alone at last
Just nostalgia and I
Ik hoop dat de starter (of een ander) het nog een keer opnieuw wil proberen en een startpost van meer dan 2 regels wil schrijven (nee, ook geen 3)
[ Voor 57% gewijzigd door Christiaan op 30-12-2002 22:25 ]
Dit topic is gesloten.
![]()