Goed, onder het mom van, ik weet wel hoe en standaard netwerkje werkt enzo heb ik wat professioneel spul aangeschaft om een wat mee rond te spelen.
Dus ik heb ook een 3C16985 switch gekocht, ofwel een 3300 XM.
Ik vrolijk dat ding uitpakken, plaatsen, en ff meten of ie gewoon werkt.
Hij haalt een 10.2 MB/Sec over het netwerk dus daar heb ik niks over te klagen.
Maar goed, daar had ik ook een minder type voor kunnen kopen.
Ik heb deze omdat ie managable is, en daar wil ik mee gaan spelen.
Ik heb dus ook een handleiding, die hier als pdf formaat staat:
http://support.3com.com/i...ent/ug/dua1695-0baa05.pdf
Ik begrijp dus zo dat je via een telnet verbinding opdrachten kunt versturen, maar voordat ik daarmee begin wil ik dat gebeuren eerst wat beter kennen.
Nu kun je hem dus ook via een browser benaderen staat er.
Ah fijn, ik ga dus naar het interne ip wat ze opgeven, maar niks managment scherm
Dus ik vrolijk verder zoeken, al die ip's uitgeprobeerd die in die handleiding staan, noppes
Ik denk van, hij moet ook in te stellen zijn onder de 3Com Network Supervisor software.
Ik laat dus heel 192.168.0.X scannen, maar hij vind de router niet.
Dus dan dacht ik zo, dan scan ik van 192.168.0.0-192.255.254, weer niks.
Ik draai hier 4 win2k clients en 1 servertje die als routertje speelt en die de stats opslaat met behulp van mrtg, wat over het hele netwerk benaderbaar is.
Nu dus de vraag; Lig ik nu gewoon moeilijk te doen, of heb ik iets gekocht waar ik thuis gewoon niks mee kan?
Dus ik heb ook een 3C16985 switch gekocht, ofwel een 3300 XM.
Ik vrolijk dat ding uitpakken, plaatsen, en ff meten of ie gewoon werkt.
Hij haalt een 10.2 MB/Sec over het netwerk dus daar heb ik niks over te klagen.
Maar goed, daar had ik ook een minder type voor kunnen kopen.
Ik heb deze omdat ie managable is, en daar wil ik mee gaan spelen.
Ik heb dus ook een handleiding, die hier als pdf formaat staat:
http://support.3com.com/i...ent/ug/dua1695-0baa05.pdf
Ik begrijp dus zo dat je via een telnet verbinding opdrachten kunt versturen, maar voordat ik daarmee begin wil ik dat gebeuren eerst wat beter kennen.
Nu kun je hem dus ook via een browser benaderen staat er.
Ah fijn, ik ga dus naar het interne ip wat ze opgeven, maar niks managment scherm
Dus ik vrolijk verder zoeken, al die ip's uitgeprobeerd die in die handleiding staan, noppes
Ik denk van, hij moet ook in te stellen zijn onder de 3Com Network Supervisor software.
Ik laat dus heel 192.168.0.X scannen, maar hij vind de router niet.
Dus dan dacht ik zo, dan scan ik van 192.168.0.0-192.255.254, weer niks.
Ik draai hier 4 win2k clients en 1 servertje die als routertje speelt en die de stats opslaat met behulp van mrtg, wat over het hele netwerk benaderbaar is.
Nu dus de vraag; Lig ik nu gewoon moeilijk te doen, of heb ik iets gekocht waar ik thuis gewoon niks mee kan?