Lokaal station: hoe kom ik er vanaf in XP pro?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rolfski
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Op een of andere manier heeft XP pro een virtuele schijf onder "Deze computer" aangemaakt met de naam "lokaal station (M:)".

Geen idee hoe die is ontstaan. Hoe kan ik dit station verwijderen? Onder configuratiescherm> systeembeheer> computerbeheer> schijfbeheer staat het station niet aangegeven.

Behoorlijk vervelend. Sommige programma's kan ik namelijk niet opstarten omdat ik dan de mededeling krijg: "Er bevindt zich geen schijf in het station. Plaats een geschikt medium in station M:"

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ga eens naar de commando prompt en doe
code:
1
subst

A wise man's life is based around fuck you

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:52

Sport_Life

Solvitur ambulando

Heb je programma's als vurtual cd oid op je pc staan? Daarmee heb je m waarschijnlijk gemaakt en daarmee kun je m ook wel vast weer weghalen :)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

jah ik had virtual cd tower (ofzo) geinstalled en die maakte er bi mij ook een aan, met datzelfde programma krijg ik hem niet weg ik heb nu dus een onbestaande E drive :'( ik hoop dat dit topic de oplossing bied :)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• Rolfski
zwelgje schreef op 30 December 2002 @ 20:40:
ga eens naar de commando prompt en doe
code:
1
subst
is dit commando wel volledig? er gebeurde niets

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:52

Sport_Life

Solvitur ambulando

Burning_acid schreef op 30 December 2002 @ 20:46:
jah ik had virtual cd tower (ofzo) geinstalled en die maakte er bi mij ook een aan, met datzelfde programma krijg ik hem niet weg ik heb nu dus een onbestaande E drive :'( ik hoop dat dit topic de oplossing bied :)
http://www.virtualcd-online.com/default_e.htm :)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Rolfski schreef op 30 December 2002 @ 21:18:
[...]

is dit commando wel volledig? er gebeurde niets
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
C:\>subst/?
Een pad aan een stationsletter koppelen.

SUBST [station1: [station2:]pad]
SUBST station1: /D

station1:       Bepaalt het virtuele station waaraan u een pad
                  wilt toewijzen.
  [station2:]pad  Bepaalt het fysieke station en pad waaraan u een
                  virtueel station wilt toewijzen.
  /D              Verwijdert een gekoppeld (virtueel) station.

Als u een lijst met huidige virtuele stations wilt weergeven,
typt u SUBST zonder parameters.

Onthoud: wil je weten wat commando's doen in een dosbox? Gewoon /? erachter rammen

Lees de laatste regel goed: Met andere woorden: Je hebt dus GEEN virtueel station als hij met 'subst' niets weergeeft

• Rolfski
wfvn schreef op 30 December 2002 @ 21:47:
Lees de laatste regel goed: Met andere woorden: Je hebt dus GEEN virtueel station als hij met 'subst' niets weergeeft
ok thx. ik weet nu dus dat het geen virtueel station is want er gebeurt niets bij het commando "subst".

maar wat is het dan wel en hoe kan ik het verwijderen?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
kijk ns bij je disk management of er een virtualcd bijstaat oid...daar kun je ook zien wat het is :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik zou het op dit moment niet weten...

Ik heb een vergelijkbaar probleem alleen kan ik er niet echt mee zitten omdat ik het bewuste systeem binnenkort een volledig verse installatie ga geven...

Maar ik was via remote desktop op die pc ingelogd. Toen een HDD een driveletter gegeven. Alleen om vreemde redenen 'denkt' die pc nu dat het een lokale drive is van de pc die ik heb bediend op het moment dat ik op de andere pc ingelogd was met Remote Desktop :?

• Rolfski
Geen oplossing, vervelend. ik weet alleen dat de schijf niet verschijnt in schijfbeheer en dat ik bij de online support database van MS ook geen antwoorden heb kunnen vinden.

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 00:05
vraag me af welke programma's naar een station m: zoeken, bij mij geen 1 iig :)
Pagina: 1