[(D)HTML] url openen in layer wel niet mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:06

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Topicstarter
Na lang zoeken via zoekmachines en proberen wil ik ik dit probleem voorleggen:
ik wil via een link de inhoud van een layer wijzigen. De nieuwe inhoud zou een HTML pagina moeten worden. Nu heb ik een halfbakken oplossing gevonden waarbij er een Iframe wordt geplaatst van 1x1 pixel. Deze wordt vervolgens uitgelezen en gecopieerd naar de layer.
Ik gebruik echter liever geen iframes.

Kortom: hoe open ik een URL in een layer?

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 18:57
volgens mij is buffer frame toch de enige goede oplossing voor zo ver ik weet

beroemd voorbeeld bijna
http://www.xs4all.nl/~peterned <== van Clay

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Karp == true.
Je zou er daarnaast nog voor kunnen kiezen om ipv een iframe een gewone frameset te gebruiken met een 'hidden' frame (0,*).
je page in die hidden laden en met hiddenframe.document.body.innerHTML de hele zwik overhevelen...

www.jurgroessen.nl

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Hangloozz schreef op 30 december 2002 @ 20:50:
Karp == true.
Je zou er daarnaast nog voor kunnen kiezen om ipv een iframe een gewone frameset te gebruiken met een 'hidden' frame (0,*).
je page in die hidden laden en met hiddenframe.document.body.innerHTML de hele zwik overhevelen...

Dat is niet echt aan te raden.. een 'grote' frameset heeft voor een site zoveel nadelen dat je daar niet aan wilt beginnen om alleen maar een layertje te vullen met wat tekst..

Beter is om gewoon een iframe te gebruiken (dus niet voor een vage copy/paste actie maar gewoon voor je content), of het serverside te includen. Een iframe kun je makkelijk bewerken tot die er net zo uit ziet als je layer..

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 30-12-2002 21:20 ]

• buzzlightyear

buzzlightyear

Topicstarter
Het ziet er naar uit dat enige optie is om de Iframe uit te lezen en te copieren naar de layer.
Stel dat ik de Iframe optie ga gebruiken, in hoeverre heeft dit tegenwoordig nog consequenties voor zoekmachines?

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Bosmonster schreef op 30 december 2002 @ 21:19:

[...]

Dat is niet echt aan te raden.. een 'grote' frameset heeft voor een site zoveel nadelen dat je daar niet aan wilt beginnen om alleen maar een layertje te vullen met wat tekst..

Beter is om gewoon een iframe te gebruiken (dus niet voor een vage copy/paste actie maar gewoon voor je content), of het serverside te includen. Een iframe kun je makkelijk bewerken tot die er net zo uit ziet als je layer..
luister monster; hij wilde geen iframe gebruiken, dus geef ik um tip zonder iframe..moet je mij niet afzeiken ;) :P

www.jurgroessen.nl

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

buzzlightyear schreef op 30 december 2002 @ 21:29:
Het ziet er naar uit dat enige optie is om de Iframe uit te lezen en te copieren naar de layer.
Stel dat ik de Iframe optie ga gebruiken, in hoeverre heeft dit tegenwoordig nog consequenties voor zoekmachines?

Dat maakt niks uit... de content die je in de layer inleest blijft voor een zoekmachine onzichtbaar tenzij je deze er in de code in plaatst, dus serverside. Dus wat voor 'oplossing' (of liever: workaround) je hiervoor ook gaat bedenken.. zoekmachine vriendelijk zal het niet worden..
Hangloozz schreef op 30 december 2002 @ 21:32:
[...]

luister monster; hij wilde geen iframe gebruiken, dus geef ik um tip zonder iframe..moet je mij niet afzeiken ;) :P
:>

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 30-12-2002 21:54 ]

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

slijmjurk :P

Kun je niet gewoon alvast al je content laden in layers in die page en mbv show/hide de juiste layers tonen?

www.jurgroessen.nl

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Mensen... daar hebben ze de LINK tag voor uitgevonden :P die worden namelijk wél geindexeerd door zoekmachines.

Zorg er dus voor dat alle links die in een layer geopend worden ook aanwezig zijn ergens in de source als <link> tag, en je bent (als het goed is) klaar :)

Stop uploading passwords to Github!

• buzzlightyear

buzzlightyear

Topicstarter
Alle content laden in layers wordt een beetje teveel van het goede ben ik bang. Ik denk dat ik de website op ga delen in hoofdstukken waarbij ik vanuit het hoofdmenu de hoofdstukken laadt met daarin de layers, dan is een ander nog te behappen met het downloaden.

OF!! Is het mogelijk een layer te laden op het moment dat deze nodig is? Layers worden toch standaard al met de pagina geladen of is dit op een of andere manier te beinvloeden?

Hoe werkt het overigens met die <LINK> tag? Waar en hoe plaats ik die?
Zover hartelijk dank voor de goede hulp, we zitten er dichtbij :)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Papa Eend schreef op 30 december 2002 @ 22:20:
Mensen... daar hebben ze de LINK tag voor uitgevonden :P die worden namelijk wél geindexeerd door zoekmachines.

Zorg er dus voor dat alle links die in een layer geopend worden ook aanwezig zijn ergens in de source als <link> tag, en je bent (als het goed is) klaar :)

Ow das handig.. dan indexeer ik even de top tien van Google voor me site door deze in een link tag te zetten... Dacht het niet :?

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Karp schreef op 30 december 2002 @ 20:40:
volgens mij is buffer frame toch de enige goede oplossing voor zo ver ik weet
beroemd voorbeeld bijna
http://www.xs4all.nl/~peterned
die versie staat er inmiddels niet meer. Maar dat werkt op zich idd best lekker. Het script in kwestie zette gewoon alle file-requests in een rij, en ging ze 1 voor 1 af. Misschien een idee om dit al laatste update aan beehive1 toe te voegen?

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Pagina: 1