windows keybinding for xemacs.

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Het klinkt misschien een beetje gek. Maar alle tools die ik gebruik onder linux: xchat, mozilla, codeguide, ondersteunen allemaal windows keybinding. Ik vind het verder onnodig om daar nog een nieuwe binding bij te leren. Dus wie weet waar ik een windows keybinding file kan krijgen voor xemacs.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 20:19

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je bedoelt met 'windows keybinding' dat iets als Ctrl+O een bestand opent en dat je met Ctrl-X een selectie wegknipt? Dat kun je, mocht je niets vinden, in ieder geval ook zelf maken met XEmacs...is wel een hoop werk, vandaar dat je het vraag waarschijnlijk :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Uit vorige topics maakte ik op dat je met fluxbox werkte, dan kan je iig je window manager (ongeveer) zoals windows instellen. Via ~/.fluxbox/keys ofzo. Maar ik ben er van overtuigd dat je dat zelf al ontdekt hebt. :)

edit: erg goed lezen kan ik niet.... neemt u mij niet kwalijk

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 21:41 ]

• Alarmnummer
Ik heb intussen al een keybinding file gevonden voor gnu emacs (die dus niet werkt onder xemacs |:( ) Ik heb intussen xemacs verwijderd en gnu emacs gecompileerd. Ik heb alleen nog een probleem met het aansluiten in de .emacs file. Ik heb de lisp-source gecompileerd en heb me verder netjes gehouden aan de handleiding, maar toch blijft hij zitten zeuren.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 20:19

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

De laatste keer dat ik ernaar keek kon Emacs op een heleboel manieren 'zitten zeuren', om nog maar niet te beginnen over draaiend zeuren, startend mekkeren, executend erroren en crashend klagen. Welk verschijnsel dient er precies van een passende oplossing voorzien te worden?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Alarmnummer
Ik heb in mijn root dir het bestand .emacs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
(custom-set-variables
  ;; custom-set-variables was added by Custom -- don't edit or cut/paste it!
  ;; Your init file should contain only one such instance.
 '(case-fold-search t)
 '(current-language-environment "English"))
(custom-set-faces
  ;; custom-set-faces was added by Custom -- don't edit or cut/paste it!
  ;; Your init file should contain only one such instance.
 )
 (require '~/cua-mode)
;; (CUA-mode t)

En ik heb daar het bestand.
cua-mode.el en
cua-mode.elc

Als ik emacs opstart dan krijg ik de volgende melding:
code:
1
2
3
4
5
6
Debugger entered--Lisp error: (error "Required feature ~/cua-mode was not provided")
  require(~/cua-mode)
  eval-buffer(#<buffer  *load*> nil "~/.emacs" nil t)
  load-with-code-conversion("/root/.emacs" "~/.emacs" t t)
  load("~/.emacs" t t)
  #[nil "&#8230;&#8212;

• Alarmnummer
Ok, gefixed. Hij moet naar de emacs dir gecopieerd worden.

het heet trouwens cua-mode.el en je kan het wel vinden op het internet.
Pagina: 1