Zonnet disconnect uit zich zelf?

Pagina: 1
Acties:

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Tenminste daar lijkt het wel op.
Ik had eerst een vrij brakke installatie van w98se en ik dacht eigenlijk dat het daar aan lag maar na een verse install (weer 98se) ging de ellende gewoon door:
even internet (ong. een minuut of vijf) en dan geen kontakt meer.
Ogenschijnlijk lijkt alles in orde maar totaal geen data verkeer, zowel in als uit niet. Alleen opnieuw opstarten helpt dan nog.
Ik heb de nieuwste modem (versatel) drivers geinstalleerd en even leek het erop dat het lek boven was maar de verbinding ging toch weer kuren vertonen, het lijkt alsof hij "in slaap valt", alles "lijkt" in orde maar datatransfer ho maar.

Iemand ook deze ervaring of liever nog een oplossing?

<specs>
asus a7v
athlon 1100
256 MB
live1024
geforce 2 MX + tv out
En de vermoedelijke boosdoener: USB e-tech adsl modem (versatel) icm zonnet breedband family abbo.
</specs>

[ Voor 14% gewijzigd door AKA_ACE op 30-12-2002 20:45 . Reden: specs erbij gezet ]

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik zie Athlon 1100 en USB modem.... zou het kunnen dat jouw mobo een VIA chipset gebruikt?

Het USB modem heeft nogal wat problemen met de VIA chipset, en het verliezen van de verbinging (lees: USB poort geeft problemen) is een van de gemelde problemen. Wat er werkelijk gebeurd is dat de USB poort "in slaap" valt, niet het modem.

Het wordt nu zelfs door providers aangeraden om indien je een VIA chipset hebt niet te kiezen voor het USB modem maar voor het Ethernet modem.

HCCnet is bijvoorbeeld een van de providers die hiervoor waarschuwd:

http://www3.hccnet.nl/info/adsl/index.cfm?id=177#5

Indien dit voor jou geldt zijn er de volgende oplossingen:

- modem omruilen voor een ethernet versie (dus ook bijbetalen indien nodig)
- mobo omruilen voor een mobo zonder VIA chipset.
- router kopen die USB modem ondersteund en daarop het modem aansluiten.

Tenzij de prijs van het ethernet modem gelijk is aan het usb modem lijkt het erop (als je een VIA chipset hebt natuurlijk) dat de portemonee open moet :(

Edit: De Asus A7V series (de V geeft het al weg) is inderdaad gebaseerd op de VIA chipset. Dat kan dus de veroorzaker zijn van je problemen.

[ Voor 12% gewijzigd door maartena op 30-12-2002 22:10 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:08

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Dit is wat we nodig hadden..., bedankt.

Ennuh ik had beter moeten weten..., De som der delen werkt niet....................../
Vergelijkbaar board en modem dus vergelijkbare problemen.
Kwam alleen even niet in me op.
Ik zal voortaan wat verder denken als dat mijn neus lang is.. 8)7

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...