[XP] SP1 zorgt voor problemen: standaard invoertaal

Pagina: 1
Acties:

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ik ben ijverig bezig m'n thuisnetwerk om te gooien. Wat hardware tussen pc's uitwisselen e.d. En ook wel lekker: op alle systemen een verse installatie van windows XP zetten.

Tot nu toe had ik SP1 nog niet geinstalleerd; maar nu ik toch bezig ben wil ik het in 1 keer flink aanpakken.

Op 1 pc heb ik nu SP1 geinstalleerd. Zonder problemen. Alleen zit ik nu wel met een vaag gevalletje: ELKE keer als ik de pc opstart, krijg ik telkens weer meer instellingen in de 'standaard invoertaal' dan ik wil:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wfvn2/taal.gif

Ik heb tijdens de installatie van XP zelf even al die engelse toetsenbordindelingen e.d. verwijderd en alleen Nederlands overgelaten (als taal) met VS-toetsenbord.

Alleen na elke boot staat de engelse taal er ook weer bij :(

Ik heb gezocht met google, ik heb gezocht met de Omegasearch hier op GoT, maar het lijkt dat ik de enige ben met dit probleem? Een oplossing heb ik nog niet gevonden ;(

Iemand die me kan vertellen hoe ik die engelse meuk niet elke keer weer terug heb na een boot?

• InSPiRE
  • Laatst online: 21-03 20:19
Via 1 van die knopjes kun je in een menuutje komen waar je dit balkje kan disablen en de goede invoertaal kan instellen.

[ Voor 35% gewijzigd door InSPiRE op 30-12-2002 20:44 ]

Verwijderd

Heeft het niet met je "Local Settings" te maken? Moet je op nederland zetten!

Het control panel heet "Regional and Language Options"

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 20:44 ]

Verwijderd

heb je met behulp van settings dat engels taal verwijdert? en dan een keer pc afsluiten dan moet ie het toch opslaan dat jij alleen nederlands als taal hebt

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 20:43:
Heeft het niet met je "Local Settings" te maken? Moet je op nederland zetten!

Het control panel heet "Regional and Language Options"
Staat het al... dus helaas niet de oplossing voor mij
Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 20:47:
heb je met behulp van settings dat engels taal verwijdert? en dan een keer pc afsluiten dan moet ie het toch opslaan dat jij alleen nederlands als taal hebt
Zou moeten.... zo deed hij het in ieder geval voordat ik SP1 installeerde; worked like charm... maar nu dus niet meer. Dat F*cking ding komt telkens weer tevoorschijn MET engels :( terwijl ik dus alleen nog nederlands met VS-toetsenbord niet had verwijderd en de rest (met engels) dus wel
rAcEr schreef op 30 december 2002 @ 20:38:
Via 1 van die knopjes kun je in een menuutje komen waar je dit balkje kan disablen en de goede invoertaal kan instellen.
Ik ben op zoek maar kan het nog niet vinden ;(

Verwijderd

probeer eens allebei talen verwijderen en dan ff opstarten en dan opnieuw alleen nederlands vaststellen? proberen waard :?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Het idee is de moeite waard.... maar helaas: windows slikt het niet als er helemaal niets meer staat; er moet iets staan.... En die optie had ik al gehad: alles weggepleurd behalve Nederlands-met-VSinternationaal

Verwijderd

hmmm... wordt een probleem. probeer deze dan. gooi nederlands weg doe begisch of iets. en dan een keer opnieuw starten als dat lukt dan weet je dat het aan nederlands ligt.zo niet kun je gewoon weer terug zetten
suc6
Pagina: 1