gezocht 2 kleine speakers voor naast tv (geen 2.1)

Pagina: 1
Acties:

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:25
Ik ben op zoek naar 2, het liefst zo klein mogelijk, speakers voor naast de tv. Het moet geen 2.1 o.i.d. zijn, maar gewoon simpele zoals je die vroeger naast de monitor had. Het geluid hoeft niet bijzonder krachtig te zijn. Het is voor het geluid bij divx, via de tv hoor ik het niet goed (slechte tv). Ik heb geen behoefte aan surround enz.
Ik heb me al een ongeluk gezocht, maar vindt niks kleiner dan de standaard "US.Blaster" etc. van ong.. 25 cm hoog.
Iemand een idee?

signature

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Kijk bij de kijkshop ofzo? Lenco speakers? Of is dat niet wat je bedoeld?

Download my music on SoundCloud

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je geluidskaart genoeg volume levert kun je ook wel twee kleine passieve speakertjes neerzetten. Ik heb zelf aan een Soundblaster Live twee van die kleine satelietjes van de 4.1 set hangen, alleen voor een beetje geluid (nog niet eens zo heel slecht) en geen brommende transformator e.d. Aan de geïntegreerde VIA geluidschip krijg vrijwel NIETS te horen, output level is daarvan dus veel te laag.

• brooks123
Ja, lenco ofziets, maar die zijn nog te groot. Het formaat sateliet, maar ik heb een gewone sb128. Misschien toch maar wat vogelen met die satelietjes

signature

Verwijderd

en die kleine vierkante speakertjes van Creative??? oj, zit wel weer een subje bij maar is ook wel aan te raden bij divxjes

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ja idd daar had ik het ook over van die Cambridge Soundworks kleine dingetjes (van het FPS1000 setje). Iets wat er wel op lijkt is twee kleine passieve miniboxjes voor de walkman (als vervanger van de koptelefoon). Ik zou zeggen ga niet lager dan een euro of 15 anders is het vaak niet om aan te horen zo slecht.

[ Voor 52% gewijzigd door Gianni Rombios op 30-12-2002 23:08 ]

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:29

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Kleine speaker - sub = kutgeluid.
USblaster = kutgeluid.

FPS1000 zou acceptabel kunnen zijn :|
Maar zou niet alleen mini speakertjes doen :/

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Kijk verder eens bij de Mediamarkt zou ik zeggen, Sony heeft ook nog wel wat te bieden.

• brooks123
hmm, die sub is net wat ik niet wil, ze moeten zo'n beetje niet zichtbaar zijn in de huiskamer en ik kan ze moeilijk wegwerken.

signature

• brooks123
Ik weet dat kleine speakers over het algemeen slecht geluid hebben, maar ik heb geen behoefte aan overweldigend "levensecht" geluid. Nu zit ik vaak naar een divx te kijken waarbij het geluid via de tv loopt en heel erg slecht is (tv = slecht). daarom wil ik het via speakers laten lopen.
En ik heb gewoon geen ruimte in de kamer voor een complete set (en nog een gewone, oude geluidskaart).
Het idee van de walkman boxen is goed, maar ik heb die en dat zijn passieve boxen, een geluidskaart heeft actieve boxen nodig

signature

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

euhm , ik denk da als ge echt klein dinge zonder sub gaat hebbe , da et geluid van een tv evegoe ga zijn ze .. alléja kweeni ze , ma op gebied van klein sattelietjes zijn ze nog ni ver gevorderd .. als ze ni serieus tegoei aangestuurd kunne wordee..

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:49

Sick Nick

Drop the top!

TomSwinnen schreef op 30 December 2002 @ 23:53:
euhm , ik denk da als ge echt klein dinge zonder sub gaat hebbe , da et geluid van een tv evegoe ga zijn ze .. alléja kweeni ze , ma op gebied van klein sattelietjes zijn ze nog ni ver gevorderd .. als ze ni serieus tegoei aangestuurd kunne wordee..
en dat moet nederlands zijn? sjeez

Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/m3-220.jpg
Zulke speakers zijn wel erug mooi vind ik, zijn ong 30cm hoog en 12 breed. Jammergenoeg alleen te koop in combinatie met sub voor 700 euro :(

Overigens zijn de speakers allemeel incl eigen versterker dus volume krijg je er genoeg uit.

• Shyne
  • Laatst online: 05-05 16:44
TomSwinnen schreef op 30 December 2002 @ 23:53:
http://www.babelfish.com/html/en/index.html :?

• TomSwinnen

TomSwinnen

ja manne , ik ben belg é .. ben ook gwoon van zo te spreken op een belgisch forum , is nogal wa dialect zo ;) sorry , ik zal in het vervolg wat op mijn taal letten , oké heren? :p

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:49

Sick Nick

Drop the top!

dan is het goed, krijg bijna pien int kop van het lezen van die zooi ;)

Verwijderd

in the good old times verkocht Yamaha nog pc speakertjes, M7 (7watt) & M15 (15Watt) Eenvoudige no nonsensspeakertjes die het nog eens goed deden ook, leuk geluid voor weinig. Probeer daar eens een setje van te krijgen als dat nog mogelijk is.
Succes met je zoektocht.

• TomSwinnen

TomSwinnen

heb effe gezocht en deze dingen leken me wel wat
http://www.labtec.com/ind...untryid=1003&languageid=1
http://www.altec-lansing....details.asp?pID=220&sID=2
http://www.harman-multime...HK2_104129071291730&id1=2 ( wel met subs , maar komaan geef toe , mooie dingen toch )

spijtig genoeg vindt je niet veel zonder sub dat kwalitatief zeer goed is ..

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
waarom moet het allemaal zo klein en brak,
je kan toch beter meer geld neerleggen voor iets moois :?
ik ga nou niet graag een divx kijken met 2 van die kleine boxies met slecht geluid.

• TomSwinnen

TomSwinnen

duncan , ik moet je compleet gelijk geven maar als hij plaatsgebrek heeft misschien? ... trouwens die JBL's of die Altec Lansings zullen zo slecht niet zijn ;)

• brooks123
TomSwinnen, die jij gaf zijn ook hele mooi, vooral die onderste link.
Zelf heb ik ook al 2 mooi gevonden, sony SRS-A27 (http://www.sel.sony.com/S...nalspeakers/srs-a27.shtml)
Waarom ik deze precies wil is doordat mijn vriendin niet 2 boxen naast de tv wil hebben (zelf heb ik er geen problemen mee, maar ja, als zijn alleen 2 kleine, in het interieur passende wil hebben....
Misschien als ik haar het geluid van een 2.1 laat horen....

In elk geval ben ik weer een eind in de goede richting gezet

signature

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Of als de prijs iets minder een issue is en je nog een vrij 5,25" slot hebt in je PC (past de versterker namelijk in, heb ik gemeten ;) ) dan zou je ook kunnen kijken naar de Sony SRS-Z1

Linkje

Met, let wel, een bass reflex "woofer" van maar lieft 1,5" doorsnede, jawel! 8)

offtopic:
Nou zit ik effe te denken, zou wel cool zijn, zo'n versterker in je PC, misschien zelf ook 's gaan zoeken :)

[ Voor 18% gewijzigd door Yngwie- op 31-12-2002 01:37 ]

Pagina: 1