Com 21 MAC address veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• Cliff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Hallo,

Er is al het één en ander over geschreven, maar dat zijn erg oude topics met veel dode links dus vandaar deze nieuwe topic.

Ik probeer een hyperterminal sessie te maken naar mijn com21 modem om zo het MAC address te veranderen.

Ik krijg echter geen menu :( Ik zal de kabeltjes wel weer verkeerd verbonden hebben... maar de uitleg die ik had was ook niet echt best.

Ik heb een kabelmodem Com 21 cp1100D

Op de achterkant zit een (seriele?) port van 4 pinnetjes. Probleem 1: welk pinnetje is pin 1? (met de achterkant van de modem naar mij toe, de linker of de rechter pin?)

Ik heb een snoertje gemaakt naar mijn seriële poort 9 pins.

Pin 1 modem -> pin 3 serieel (TxD)
Pin 2 modem -> pin 5 serieel (GND)
pin 3 modem -> pin 2 serieel (RxD)
pin 4 modem -> pin 5 serieel (GND)

Hyperterminal settings 9600, N, 8, 1
geen handshaking

Iemand een idee waarom mijn modem niet reageert?

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Waarom zou je dat MAC-adres willen veranderen?
COM21 worden door hun MAC-adres geconfigureerd door de ComControllers en een ongeldig MAC-adres zal dan ook een niet-werkend modem opleveren

• Cliff
Omdat mijn oude kabelmodem kapot is en met dat MAC address ging ik het internet op. Ik heb nu een nieuw modem maar mijn ISP ligt dwars dus vandaar. Hetzelfde heb ik ook ooit met een kapotte netwerkkaart gedaan, wachten op mijn ISP duurt veel langer dan even het MAC address veranderen.

Maar goed... tot zover de waarom. Heb je ook antwoord op mijn vragen?

Verwijderd

TxD en RxD zitten naast elkaar, een van de buitenste pennetjes is ongebruikt/GND

maak dus even een kabeltje:

1 -- >TxD
2 --> RxD
3 --> GND

en stekker die even wat rond..

In mijn geval moest ik het modem resetten voordat ik beeld kreeg. Overigens kun je het MAC adres niet wijzigen.

• Cliff
Bedankt... zal het even proberen.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Het kabeltje werkt bij mij wel (ik heb er ook een liggen) maar ik kan je nu al vertellen, je hebt er geen drol aan, je kan helemaal NIKS wijzigen. Je kan opvragen wat de signaalsterkte in dBmV is en nog wat leuke statistieken en je kan t ding rebooten maar meer is niet mogelijk.
Je kan ook de bootup cancelen, dan kom je in de VxWorx shell, maar ook daar kan je helemaal _niks_

[ Voor 16% gewijzigd door m-m op 30-12-2002 19:50 ]

• Cliff
Dat meen je niet????

Het is nog nooit iemand gelukt dus? Balen..

• Cliff
Hmm.. ben aan het rondstekkeren maar geen menuutje hoor. Je weet zeker dat TX en RX naast elkaar zitten?

• Cliff
hm.. ik heb me vierkantgestekkerd...

Heeft iemand het juiste schema of zou m-m zo vriendelijk willen zijn om het snoertje op te sturen? :D

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik zou eerder wat meer met de provider gaan bellen.... er is immers al vastgesteld dat *jij* het MAC adres niet kan gaan zitten veranderen. Hang aan die telefoon en blijf hangen tot ze het opgelost hebben voor je! Het is een administratieve handeling van niks die ze moeten doen.

Je kunt alleen wijzigingen doorvoeren vanaf de tv-kabelpoort volgens mij. Op afstand kunnen ze op die wijze e.e.a. aanpassen aan je modem. Vanaf de "user" kant kun je niets. De COM poort wordt waarschijnlijk gebruikt om een nieuwe firmware op het modem te flashen. (iets wat ze trouwens ook vanaf afstand kunnen doen met DOCSIS modems)

Als jouw provider zoiets simpels niet kan oplossen binnen de tijd dat iemand zo'n kabeltje kan opsturen (2 tot 3 dagen voor normale post) dan is het wel heel erg slecht gesteld met die provider. Ik zou dan toch zo langzamerhand aan ADSL gaan denken.......

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:08
In de search is het preciese schema te vinden.

Je kunt met die 'datakabel' niet je MAC adres veranderen.

Morgenochtend een belletje naar @home, en het is met 5 min opgelost. Die kunnen dat zo op afstand aanpassen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.