Toon posts:

half beeld onder x

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb er net slackware 8.1 op oude computer gezet, (p1, 16 mb)
heb netjes met xf86config en xf86 cfg hele zooi instelling geprobeerd, verschillende videokaarten, verschillende windows managers
maar telkens als ik startx intik dan krijg ik de helft van mijn scherm (14 inch) zwart
hier kan ik wel met de muis dingen heen slepen enzo, alleen geen beeld dus eigenlijk
maar het rare is als ik dus xf86cfg intik eigenlijk ook twm opegstart wordt dat ik dan wel volledig beeld krijg
hoe kan dat?

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-01 18:43
uhm?? 16 MB is niet genoeg om volwaardig X te draaien. En probeer eens wat aan je interpunctie en formulatie te doen :).

Verwijderd

Wat voor videokaart? Wat voor monitor? Welke driver(s) heb je geprobeerd?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 20:19

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

ParaDot schreef op 30 december 2002 @ 19:45:
uhm?? 16 MB is niet genoeg om volwaardig X te draaien.

Het is maar net wat je volwaardig noemt...ik heb op een P133 met 16MB RAM (later wel 32MB) KDE gedraaid...als je twm gebruikt en niet teveel met OpenOffice en consorten werkt, dan is 16MB echt meer dan genoeg :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

De tool die je moet starten om je X in console te configgen heet xf86config. Dan heb je ook geen last van halve grafische schermen. Je window manager selecteer je met xwmconfig. Maar dat is ook allemaal in documentatie wel te vinden. Bovendien geef je te weinig informatie om er iets zinnigs van te zeggen. Ik zou zeggen, lees onderstaande topic eens door.
[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]

Op slot.

Dit topic is gesloten.