Toon posts:

kan niet meer inloggen op mijn redhat 6.1 server

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
nadat ik mijn red hat 6 server heb gereboot kan ik niet meer inloggen op mijn systeem. Ik kom bij het inlogscherm....kan dan "root" intypen en wanneer ik op enter druk verschijnt het inlogscherm weer.......ben ik gehacked?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:21
Mogelijk, dat kunnen we zonder meer info niet zeggen. Red Hat 6.1 is wel zwaar antiek, dus als je nooit updates hebt uitgevoerd is die kans wel vrij groot ja.

Start eens in rescue mode (vanaf de CD of een diskette) en kijk of er nog wat boeiends in /var/log/messages staat.

En download chkrootkit (progje dat checkt of er rootkits geinstalleerd zijn) en kijk of die iets vind.

Als je niet meer informatie post kan niemand hier iets mee, dus zorg daar even op korte termijn voor...

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

knopper

Sander Knopper

domme opmerking: Nadat je hebt opgegeven dat je als root wilt inloggen moet je natuurlijk wel een wachtwoord opgeven.... Just to make sure...... :9

Zonder root-wachtwoord is het wel makkelijk hacken..

Verwijderd

Is dit vanaf console, of via het netwerk (ssh ofzow?). Vaak mag je als root niet extern inloggen (tty-unsafe).

Verwijderd

Probeer het maar eens opnieuw in een topic. Lees dan ook even [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] door. Want hier mist toch echt informatie die nodig is om er iets zinnigs van te zeggen. Dus we kunnen er zo niks mee.

Op slot.

Dit topic is gesloten.