[AudioPC] Oude PC upgraden

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19
Roerige tijden in arbeidsland, daarom geen vast contract en geen PC prive. Maar wel een PC die niet lekker loopt bij veel softsynths in Logic. Goed, upgraden dus, met een beperkt budget, 4-500 euro ongeveer.

Wat ik nu heb:

- ASUS P2B mobo
- Celly II 600@600
- 512 MB SDRAM
- 2 HD's, volgens mij nog 5400 RPM, gezamelijk +/- 13 Gb
- 6x brandertje
- ASUS 40x CDROM
- Intel i740 (?) AGP kaartje (zelfde shit als later onboard kwam bij Intel chipsets)
- Marc MIDI 8 geluidskaart

Het grootste probleem is processor power, dat betekent een mobo en CPU upgrade. In de eerste plaats dacht ik aan een NForce 2 mobo, zodat ik een goedkopere AMD processor kan gebruiken, geen VIA gezeik heb (dit schijnt minder te zijn, maar ik wil geen shit met peperdure geluidskaarten of MIDI interfaces), en een betere grafische kaart, zodat ik zo nu en dan nog eens een 3D game kan doen.

Maar aan de andere kant lijkt het er op dat als ik die onboard GF2MX ga gebruiken ik een reepje DDR RAM kwijt ben, en daar zit ik weer niet zo op te wachte, ik wil minstens 256 MB voor mijn systeem hebben en het liefste gewoon weer 512.

Is het realistisch om voor een budget van 4-500 euro te upgraden? Of moet ik doorsparen? De CPU hoeft niet het snelste van het snelste te zijn, ik rout veel geluiden via mijn mixer (of dat wil ik gaan doen...) en Lexicon, plus nog wat outboard spul, maar het moet wel een significant verschil geven.

iOS developer

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 13:43
Hm.. lijkt me niet echt reeel voor die prijs !

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je kan de Nforce2 mobo nemen met die ingebouwde geforce 4 mx 440 met een amd 1800+ Tbred, die klokken toch goed over en dan heb je voor weinig geld een snelle proc en die videokaart is ook nog voldoende voor de spellen van nu en later als je genoeg geld hebt dan koop je maar een snellere grafische kaart en schakel je de onboard uit.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bijvoorbeeld
ECS k7s5a
AMD 1800+
Gforce 2MX (is voor een enkel 3d spel echt nog wel OK)

ben je voor een goeie 200 euro klaar, kun je nog wat terugvragen voor je oude mobo ook.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Zie het genoemde upgrade topic :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.