Internet misbruik: misplaatste bestellingen

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Een kennis van mij wordt sinds enige tijd geplaagd door iemand die bestellingen op haar naam plaatst via het internet. Op deze manier is ze plotseling geabonneerd op allerlei tijdschriften, heeft ze spullen in huis gekregen die ze niet heeft besteld etc. etc. Nu kan dit natuurlijk 1 keer voorkomen, maar het is nu al een tijd aan de gang en het is uitermate vervelend voor haar om iedere keer weer die abonnementen op te zeggen en de pakketjes retour afzender te sturen.

Nu zijn we via zo'n bedrijf achter het waarschijnlijke IP adres van de grappenmaker gekomen. Ook hebben we een Hotmail adres dat iedere keer gebruikt is om de bestelling te plaatsen. De persoon die gebruik maakt van dit hotmail adres is zover ik heb kunnen checken via MSN 1 maal online geweest.

Het IP adres heb ik zeer regelmatig getracht te pingen, maar altijd krijg ik een request timed out. Ook heb ik netsaint gebruikt om het IP continu met een interval van 5 minuten te monitoren, maar ook dit leverde niets op. Via een trace route ben ik er achter gekomen dat het gaat om een static ip adres van een abonnee op MXstream ADSL van XS4ALL. Nu heb ik XS4ALL gebeld, maar zij willen mij geen info geven over de klantgegevens achter 1 van hun IP adressen (privacy statement). Uiteraard waren ze wel bereid de persoon in kwestie een waarschuwing te sturen, maar dit vond ik niet voldoende aangezien de presentjes die ze van de grappenmaker kreeg soms erg sarcastisch overkwamen. Daarom heb ik XS4ALL op mijn beurt het IP adres niet gegeven :P .

Het feit dat alle pings een timed out geven kan te maken hebben met het feit dat de persoon zich verschuild achter een Firewall, dus heb ik het programma NMAP WIN geprobeerd. Dit is een poort scanner welke (volgens mij) ten alle tijde met info over desbetreffend IP adres moet komen indien de gebruiker online is. Ook hier kreeg ik 0 op het request. Ik heb het op mijn eigen IP uitgeprobeerd en op die van een vriend (allebei een firewall) geprobeerd en hierbij werd weldegelijk te kennen gegeven dat er online activiteit op de IP's was. Conclusie: Persoon is nooit online :? of er is iets anders aan de hand.

Wie o wie kan me helpen. Misschien is het mogelijk om op de 1 of andere manier de exacte locatie van de MXstream router (de laatste in de schakel bij een trace) te achterhalen. Dit kan ons meer inzicht in de woonplaats cq. woonwijk van de grappenmaker verschaffen. Misschien heeft iemand nog andere ideetjes om meer info te vergaren.

In iedergeval bedankt voor het mee denken....

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ehh, abo's opzeggen?

Dat lijkt mij technisch gezien niet helemaal juist, aangezien zij zich ook niet aangemeld heeft ;)

volledig off topic alleen ;)

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Er is weinig meer te doen dan gewoon xs4all toch het ip adres te geven.
Alles wat je zelf zou proberen zou volgens mij illegaal zijn.
En natuurlijk aangifte doen bij de politie.

Dit is trouwens volgens mij het foute subforum voor deze vraag

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Fantomas schreef op 30 December 2002 @ 18:10:
Er is weinig meer te doen dan gewoon xs4all toch het ip adres te geven.
Alles wat je zelf zou proberen zou volgens mij illegaal zijn.
En natuurlijk aangifte doen bij de politie.

Dit is trouwens volgens mij het foute subforum voor deze vraag
Hmm..iemand anders nog een idee.

Uhh. ja inderdaad het verkeerde subforum...Excuses. Had volgens mij onder internet en telefonie gemoeten.

Verwijderd

jagermeister1 schreef op 30 December 2002 @ 18:14:
Hmm..iemand anders nog een idee.
Ja wat wil je nu? Dat je het IP hier post, en dat hij/zij platgebombardeerd wordt, of dat je na je onderzoekje met de NAW naar de politie kunt?

Geef xs4all dat ip, die kleuter krijgt een uitbrander, en dat is vermoedelijk het laatste wat je ervan hoort. Iemand die zo dom is om met een vast ip zoiets te doen, is vast ook makkelijk weer op het juiste spoor te zetten.

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:27
Mjah, een poortscanner probeert waarschijnlijk eerst te pingen, een dode host valt niet te scannen!
En stuur gewoon eens een mailtje naar abuse@xs4all.nl, grote kans dat ze er daar wel raad mee weten.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

geef hem anders zelf eens wat enge emails op die email die hij gebruikt om dingen te bestellen:

www.nerdcoast.com : Gebruik het zelf altijd om maffe klasgenoten in de maling te nemen dat ze bijvoorbeeld boete van de gemeente krijgen enzo .... >:)
Maar denk dat het voor dit soort zaken ook ERG van pas kan komen ;) , gewoon je fantasie loslaten en hem wat fake mails van bijv. een zekere provider sturen.

EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID: dit soort links niet voor ZIEKE dingen gaan gebruiken.... gewoon netjes doen O-)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 18:45 ]

Verwijderd

Kun je het ip resolven?

Zo ja, wat krijg je dan, eventueel censureren.

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
(dat doe je op de volgende manier: Start --> uitvoeren --> ping -a IP-adres --> ok

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 18:34:
[...]

Ja wat wil je nu? Dat je het IP hier post, en dat hij/zij platgebombardeerd wordt, of dat je na je onderzoekje met de NAW naar de politie kunt?

Geef xs4all dat ip, die kleuter krijgt een uitbrander, en dat is vermoedelijk het laatste wat je ervan hoort. Iemand die zo dom is om met een vast ip zoiets te doen, is vast ook makkelijk weer op het juiste spoor te zetten.
Als je goed gelezen hebt, dan had je kunnen zien dat vanwege de Privacy regeling bij XS4ALL er geen NAW gegevens verstrekt worden en dat zijn nou juist de gegevens die ik hebben wil, want het is wel zo leuk als je weet wie zo iets flikt in je omgeving. Weet je meteen wat je aan diegene hebt. Ze heeft een flauw vermoeden wie het is, maar ze wil bewijzen. Snap ie?
j_iscool schreef op 30 December 2002 @ 18:35:
Mjah, een poortscanner probeert waarschijnlijk eerst te pingen, een dode host valt niet te scannen!
En stuur gewoon eens een mailtje naar abuse@xs4all.nl, grote kans dat ze er daar wel raad mee weten.
Kijk als het niet mogelijk is om daar achter te komen dan houdt het natuurlijk op. Dan wordt het inderdaad een mailtje naar abuse@xs4all.nl en moeten we daar tevreden mee zijn. Kon ik maar achter een mailadres komen ofzo

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 18:41:
geef hem anders zelf eens wat enge emails op die email die hij gebruikt om dingen te bestellen:

www.nerdcoast.com : Gebruik het zelf altijd om maffe klasgenoten in de maling te nemen dat ze bijvoorbeeld boete van de gemeente krijgen enzo .... >:)
Maar denk dat het voor dit soort zaken ook ERG van pas kan komen ;) , gewoon je fantasie loslaten en hem wat fake mails van bijv. een zekere provider sturen.

EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID: dit soort links niet voor ZIEKE dingen gaan gebruiken.... gewoon netjes doen O-)
Thanks voor de link, misschien komt dit wel van pas >:) . Ik heb heb al eens een MSN trojan gestuurd, maar Hotmail vangt die netjes af. Het enige mailadres dat ik heb is namelijk een Hotmail adres.
Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 18:43:
Kun je het ip resolven?

Zo ja, wat krijg je dan, eventueel censureren.
Nope nog steeds een request timed out.

Verwijderd

het W32.Yaha.K@mm virus, wierhield die firewals er niet van om te laden?

misschien een idee? >:)

geen firewall zou een hoop problemen oplossen. ;)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 19:03:
het W32.Yaha.K@mm virus, wierhield die firewals er niet van om te laden?

misschien een idee? >:)

geen firewall zou een hoop problemen oplossen. ;)
Dat soort kwaadwillend gedoe lijkt me niet gewenst hier.

Topicstarter, je kan toch beter het IP-adres aan xs4all geven, diegene schrikt zich waarschijnlijk wel een ongeluk. Ook kan je proberen aangifte te doen, xs4all zal de gegevens aan de politie waarschijnlijk wel overdragen, en dan is het ook opgelost. Krijgt ie vast een proces verbaal aan zn broek ofzo.

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
m-m schreef op 30 December 2002 @ 19:07:
[...]

Dat soort kwaadwillend gedoe lijkt me niet gewenst hier.

Topicstarter, je kan toch beter het IP-adres aan xs4all geven, diegene schrikt zich waarschijnlijk wel een ongeluk. Ook kan je proberen aangifte te doen, xs4all zal de gegevens aan de politie waarschijnlijk wel overdragen, en dan is het ook opgelost. Krijgt ie vast een proces verbaal aan zn broek ofzo.
Hmmm ja, als het echt niet anders kan, dan zal dat wel moeten. We willen alleen graag weten wie dat soort laffe geintjes flikt. Kunnen we diegene op z'n muil pompen ! (geintje)

Thanks voor de reply's en suggesties... ;)

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 10:32

switchboy

-ruimte te huur-

ik zou um kunnen tracen met mcafee visual trace maar daarvoor heb ik het ip adres nodig.... als het goed is moet dan zelfs zijn aderes in beeld komen

[ Voor 25% gewijzigd door switchboy op 30-12-2002 19:20 ]

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Ik zou gewoon eerst naar de politie gaan en daar aangifte doen van valsheid in geschrifte (want dat is het hier). Mocht er dan niks aan gedaan worden, of blijft de stroom abbo's enzo komen dan kun je alsnog gaan tracen. Pas wel op: wat je nu gaat doen (zoals trojans, traces, etc.) is ook illegaal. Inbruik op privacy. Voor hetzelfde geldt weet die gast dadelijk van dit forum en klaagt hij jou aan!

Denk dus aub ff goed na. XS4ALL inlichten en politie lijken mij de beste oplossing. Politie zou ik zo-ie-zo doen. Waarschuwing vindt ik niet genoeg in dit geval, een veroordeling is beter. En als de sukkel meerderjarig is dan heeft ie het voor de rest van zijn leven verprutst (strafblad is voor een hoop bedrijven reden voor niet aannemen/ontslag).

edit:
Over die mislukte ping enzo. Als je een firewall op maximale beveiliging zet dan stuurt ie bij elk pakket niets terug. Zodoende krijg je dus altijd een timeout, terwijl die persoon wel online is.
Probeer anders eens zijn hotmail account te hacken. Misschien heeft ie daar zijn gegevens ingevuld.

[ Voor 50% gewijzigd door Postman op 30-12-2002 19:27 ]

Verwijderd

Bij politie aangifte doen , en hun IP adres geven.

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
FlamerX schreef op 30 december 2002 @ 19:22:
Ik zou gewoon eerst naar de politie gaan en daar aangifte doen van valsheid in geschrifte (want dat is het hier). Mocht er dan niks aan gedaan worden, of blijft de stroom abbo's enzo komen dan kun je alsnog gaan tracen. Pas wel op: wat je nu gaat doen (zoals trojans, traces, etc.) is ook illegaal. Inbruik op privacy. Voor hetzelfde geldt weet die gast dadelijk van dit forum en klaagt hij jou aan!

Denk dus aub ff goed na. XS4ALL inlichten en politie lijken mij de beste oplossing. Politie zou ik zo-ie-zo doen. Waarschuwing vindt ik niet genoeg in dit geval, een veroordeling is beter. En als de sukkel meerderjarig is dan heeft ie het voor de rest van zijn leven verprutst (strafblad is voor een hoop bedrijven reden voor niet aannemen/ontslag).

edit:
Over die mislukte ping enzo. Als je een firewall op maximale beveiliging zet dan stuurt ie bij elk pakket niets terug. Zodoende krijg je dus altijd een timeout, terwijl die persoon wel online is.
Probeer anders eens zijn hotmail account te hacken. Misschien heeft ie daar zijn gegevens ingevuld.
Dat het inbreuk op de privacy is was mij al duidelijk, maar in dit geval vindt ik dat degene die belaagt wordt het recht heeft om te weten wie dit doet (niet dat ik voor eigen rechter moet gaan spelen ofzo, maar medewerking van derden in dit soort zaken is natuurlijk wel gewenst) . Misschien wil ze wel een rechtzaak aanspannen tegen die persoon omwille van het feit dat ze vergoeding wil van de door haar gemaakte telefoonkosten, psychische schade etc. etc. >:) Als XS4ALL en Justitie de naam niet vrijgeeft dan kan er ook nooit een rechtzaak aangespannen worden lijkt mij.

Je geeft mij het advies om z'n/haar MSN te hacken. Lijkt me ook best illegaal :P

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

Ga naar de politie en leg klacht neer wegens hinder/stalking & mail abuse@zijnprovider.nl
Dat had je natuurlijk zelf ook kunnen bedenken...

Daarna moet je maar verdere stappen ondernemen indien nodig.
Verder is hier weinig NT aan en vinden sommige users het weer nodig illegale activiteiten te promoten :/

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.