[Car Audio] Caliber en Ground Zero meningen gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 3.170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22531

Topicstarter
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen:

- wie heeft er ervaringen met speakers en/of versterkers van o.a. Caliber
en Ground Zero (www.caliber.nl en www.hifipoint.nl) ???

ben namelijk nog op zoek naar een goede composet (16,5 cm),
subwoofer en een versterker en heb wel eens gehoord dat
beide bovenstaande merken goed spul leveren voor een redelijke prijs
(heb helaas geen budget om alles maar van TOPmerken aan te schaffen)

Heb zo'n 200 euro voor composet over en zo'n 3 à 400 euro voor sub en versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Voor die prijzen kan je ook terecht bij vele andere merken. Een blik op Caliber en Ground Zero moet je zeker niet uit de weg gaan, maar andere merken per definitie uit de weg gaan met je budget is onzin.

ZIe ook:
MTX
JBL
Rockford Fosgate
Polk
Axton
en ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Ik vind mn actieve 10" caliber sub nou niet echt geweldig. Ik heb er 250 euro voor betaald maar had beter voor iets meer een losse subwoofer + versterker kunnen kopen zoals mn buurjongen had gedaan.

Minpunten > Speaker vervormt te snel, geeft gewoon niet genoeg bass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:49
Als ik zou MOETEN kiezen tussen caliber en GZ zou ik zeker voor GZ gaan.

Heb nu zelf versterkers van MTX, hoedeplankspeakers van JBL en een sub van RF :) Een echt allegaar audiosetje dus :)

Moet alleen nog een goede compo uitzoeken... zal ook wel weer een ander merk worden :z

Maargoed, als je een 4 kanaals versterker wilt (en dat wil je als je je sub en compo wilt aansturen) en een sub voor 400 euro wordt het al passen en meten met je budget. Je hebt er natuurlijk wel redelij spul voor hoor. Een beetje 4 kanaalsversterker gaat je ongeveer 300 euro kosten (dan heb je toch wel een redelijk goede amp) en een subje rond de 150 euro. Het kan natuurlijk altijd goedkoper, maar dan heb je gewoon net iets minder spul (geen slecht spul hoor). En een compo voor 200 euro moet lukken. Van GZ hebben ze knappe compootjes voor rond die prijs. Ga eens luisteren zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:52
Bij keuze tussen caliber en GZ zou ook ik voor GZ kiezen. Maar kijk zeker eens rond, er is zoveel meer moois te zien/horen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:11
Toevallig ben ik ook aan het rondneuzen voor een 4 kanaals versterker en een sub in deze prijs catogarie. Versterker mag max 300€ kosten. Ik heb merk magnat in me hoofd, schijnt wel redelijke goede prijs/kwaliteit te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik blijf toch Kenwood aanraden of Sony in de budgetklasse. Staan zeer goed aangeschreven op versterkervlak in deze prijsklasse. Moderne techniek, veel features en goede klank voor weinig. Zou je ook nog naar Axton kunnen kijken.

Voor het betere werk schakel je naar Audison, Protovision (klein ;) ), RF, Precision Power etc., maar dan zijn de prijzen ook wat hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22531

Topicstarter
Is het dan raadzaam om inderdaad voor een 4-kanaals versterker te gaan,
die zowel de compo als de sub aanstuurt of kan die compo ook gewoon op de
headunit (Pioneer 1300R, 4x25W RMS) en dan de sub alleen via de versterker ?

Vraag is dus is het echt zoveel beter om alles aan de versterker te koppelen ?
Heb wel eens ergens gelezen dat een versterker veel meer Ampere's tot zijn beschikking heeft dan een headunit en daardoor een veel zuiverder (en minder schel) geluid produceert.

Wat voor composet raden jullie aan voor een budget van max. 200 euro ?
een composet heeft namelijk in 1e instantie mijn prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:49
Het is zeker aan te raden om een compo op een versterker aan te sluiten. Een headunit gaat best wel snel clippen (een hu levert echt geen 4x50w maar meer iets van 11w nominaal ofzo). En wat betreft welke compo... dat is echt persoonsgebonden hoor. De een vindt een pioneer al prachtig klinken en de ander doet het niet voor minder dan bijvoorbeeld de top serie van focal of Helix (daar betaal je dan ook 400 euro voor ofzo :X ). Dus ga gewoon eens wat zaken af en luister naar verschillende compo's in die prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Als je aan een versterker begint, zou ik domweg met een 4 kanaals beginnen. Daar heb je veel meer aan, dan aan een 2 kanaals, zeker als je, behept met het car audio virus, later nog eens wil uitbreiden. Voor de prijs hoef je een 4 kanaals niet te laten.

Zelf gebruik ik een 4 kanaals voor sub (gebrugd) en compo voor + speakers achter. De 4 gewone speakers krijgen alles boven 80 Hz en de sub alles onder 80 Hz. Speakers op de HU aansluiten, daar heb ik niet zo'n behoefte aan. ALs ik dat echt apart zou willen doen, zou ik wel extra versterkerkanalen regelen.

Voor 200 euro kan je al heel behoorlijke composets kopen, maar het devies luidt, zeker bij full range speakerpakketjes -> luisteren.

Zelf ben ik helemaal weg van Infinity compo setjes, maar die zijn stevig aan de prijs en missen wat bas volume. Op het moment gebruik ik een ultracheap, maar daardoor niet minder goed, Axton 16,5 compo setje. Kostte destijds 125 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38063

Voorspeakers op de versterker heeft het voordeel dat je de crossover voor die speaker aan kunt zetten, en de lage tonen (die compsetjes niet goed weer kunnen geven) weg kunt laten vallen, waardoor ze over de rest van het frequentiebereik harder en zuiverder spelen.
Achterspeakers kunnen evt wel direct op de HU maar draai ze wel wat terug met de fader zodat je je soundstage voorin houdt.
Pagina: 1