Toon posts:

Wel netwerk, maar geen internet en geen ping.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem waar ik echt niet uitkom. Windows geeft aan dat er netwerk is, maar er kan nergens geen gepingt worden. Ook worden er geen IP packetjes ontvangen.

Ik zit met deze pc aan een router vast met Dhcp, ik krijg dus ook geen ip adres toegewezen en windows maakt er zelf maar een aan (Dhcp is wel enabled in windows). Ik kan dus niet internetten, niet op het netwerk, en ook niet pingen.

Er brand wel een lampje op mijn router en op de netwerkkaart. Ik heb er al een nieuwe kaart ingedaan maar precies hetzelfde probleem.

Weet iemand misschien wat er verkeert zit? Waarschijnlijk softwarematig maar ik kom er niet uit.

Ik heb Windows XP pro, en een realtech 10/100 Mbit. Ik heb het ook met een winbond 940C 10 Mbit geprobeerd.

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:12

koe161

koe(c)

utp kabel vervangen?

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
heb je wel een straight kabel gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat kan helaas niet, hij loopt helemaal door de muur. Ik heb wel de utp van mijn computer tot het kastje vervangen. Alleen het vreemde is dat alles het vanmorgen deed, totdat ik m'n computer had opengemaakt om even de processor te vervangen. Daarbij had ik de bios gereset dus ik dacht dat het daar misschien aan lag.

Maar het is nog steeds niet gelukt.
Heb je wel een straight kabel gebruikt?
Ja ik gebruik de goede kabel, namelijk de kabel waarmee alles het vanmorgen wel deed. Maar ik heb ook al een cross gebruikt, maar dan helemaal geen signaal.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 17:21 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
dosbox

ipconfig /renew

probleem waarschijnlijk opgelost :)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
eerst /release doen, dan pas /renew

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 30 December 2002 @ 17:21:
dosbox

ipconfig /renew

probleem waarschijnlijk opgelost :)
Een error, hij zegt iets over de socket?

Ik heb trouwens al vaak repair connection gedaan in XP maar dan krijg ik een error dat het mislukt is.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 17:24 ]

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

en wat gebeurd er als je nu effe al je ipintellingen vast zet??? doet ie het dan wel??

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

Verwijderd

Topicstarter
the_dgc schreef op 30 December 2002 @ 17:24:
en wat gebeurd er als je nu effe al je ipintellingen vast zet??? doet ie het dan wel??
Ik heb de DNS servers ook al een keer vastgezet, en een eigen IP gegeven. Maar dan kan ik nog steeds het internet niet op. Maar met het standard IP van XP kan ik dus ook nergens pingen.

• Icey
Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 17:24:
[...]

Een error, hij zegt iets over de socket?

Ik heb trouwens al vaak repair connection gedaan in XP maar dan krijg ik een error dat het mislukt is.
aaah

die foutmelding, hoe gaat die presies :?

Verwijderd

Topicstarter
aaah

die foutmelding, hoe gaat die presies
An error occured while renewing interface local area connection, an operation was attemted on something that is not a socket.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 17:31 ]

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

en heb je al een andere pc aangesloten op de zelfde kabel?? om te kijken of dat wel werkte

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• Icey
Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 17:30:
An error occured while renewing interface local area connection, an operation was attemted on something that is not a socket.
voor de gein al je netwerk spul (netwerkkaartjes, tcp/ip, shit) verwijderd, en opnieuw geinstalleerd, met de goede drivers :?

Verwijderd

Topicstarter
the_dgc schreef op 30 December 2002 @ 17:30:
en heb je al een andere pc aangesloten op de zelfde kabel?? om te kijken of dat wel werkte
Nog niet, ik wilde eerst weten of jullie het misschien zouden weten. Want dan moet ik echt heel wat uit elkaar halen.
voor de gein al je netwerk spul (netwerkkaartjes, tcp/ip, shit) verwijderd, en opnieuw geinstalleerd, met de goede drivers
Ik heb alleen de winbond 940C (zat er eerst in) gewoon verwijderd en toen windows het opnieuw laten installeren. Of moet ik nog meer proberen?

Ps: Ik heb toch echt het gevoel dat het dus de software is, want een kabel gaat toch niet van het ene op het andere moment kapot :?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 17:34 ]

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

heb je na het vervangen van je processor alleen je bios gereset of gewoon een nieuwe install gedaan??

Verwijderd

Topicstarter
the_dgc schreef op 30 December 2002 @ 17:33:
heb je na het vervangen van je processor alleen je bios gereset of gewoon een nieuwe install gedaan??
Ik wilde even testen of mijn oude kapotte 1700+ het misschien weer deed, de pc is niet opgestart. Ik heb dus bios reset gedaan en gewoon weer de 2000+ erin gedaan. Niks opnieuw geinstalled dus, maar zijn er settings in je bios die betrekking op het netwerk hebben??

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

[b][message=16561964,noline]
Ps: Ik heb toch echt het gevoel dat het dus de software is, want een kabel gaat toch niet van het ene op het andere moment kapot :?
hmm zeker als het een zelfgeknipte kabel is is dat niet uit te sluiten

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 17:35:
[...]

Ik wilde even testen of mijn oude kapotte 1700+ het misschien weer deed, de pc is niet opgestart. Ik heb dus bios reset gedaan en gewoon weer de 2000+ erin gedaan. Niks opnieuw geinstalled dus, maar zijn er settings in je bios die betrekking op het netwerk hebben??
zover ik weet alleen om te booten van netwerk als je kaart dat ondersteund

Verwijderd

Topicstarter
the_dgc schreef op 30 december 2002 @ 17:36:
[...]

hmm zeker als het een zelfgeknipte kabel is is dat niet uit te sluiten
Ok, dan zal ik het maar even proberen. Even deze computer naar de bewuste plek brengen en aansluiten. Ik ben dus even weg, ik reageer zo weer op nieuwe reacties.

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

hmm ben effe eten

ik lees strakt wel verder

Verwijderd

Topicstarter
Nee we hebben het probleem nog steeds niet, die andere computer doet het gewoon op die kabel. De netwerkkaarten werken ook zeker, ik heb ze getest.

Het moet dus iets van XP zijn, ik heb trouwens ook geen firewall aan staan.

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

op het moment dat je bij hardware beheer gaat kijken dan geeft windows ook geen foutmeldingen??? en als je de netwerk kaart in een ander pci slot steekt?

Verwijderd

Topicstarter
the_dgc schreef op 30 december 2002 @ 18:23:
op het moment dat je bij hardware beheer gaat kijken dan geeft windows ook geen foutmeldingen??? en als je de netwerk kaart in een ander pci slot steekt?
Windows geeft aan dat er geen problemen zijn, ik heb hem ook al is in een ander pci slot gedaan en dat was hetzelfde. Ik heb nog wel een paar vragen:

Moet hij op Half of Full duplex?
Moet QoS packed scheduler aan of uit?
Kan het iets met power managment zijn?

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 18:45:
Moet hij op Half of Full duplex?
kun je die niet op auto zetten?? als dat niet kan dan denk ik dat het halfduplex is
Moet QoS packed scheduler aan of uit?
die staat bij mij aan
Kan het iets met power managment zijn?
nee want dan zou je bv bepalen dat bij een call naar de netwerkkaart dat ie uit standby komt. maar zolang de pc aanstaat blijft de netwerkkaart gewoon actief

maar welke protocollen heb je verder geinstalleerd staan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen Tcp/IP en client for microsoft networks aanstaan. Voor de rest ook nog bestandsdeling. Maar ik probeer het nu anders, ik ben bezig met system restore, ik hoop dat dat nog wel zin heeft.

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

ik heb netbios en ipx ook geinstalleerd

Verwijderd

Topicstarter
Yes! Het is gelukt, ik heb herstelt naar 29 december en windows heeft onder andere DirectX 9.0 gedeinstalleerd en helaas ook nog wat andere dingen die ik wel wilde bewaren. Maarja ik weet nog steeds niet wat er nou fout zat.

Toch wil ik in ieder geval iedereen bedankten voor de hulp en vooral the_dgc in het bijzonder voor de vele reacties.

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

ok is goed dan he

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 10:32

switchboy

-ruimte te huur-

text die hier stond overbodig

[ Voor 87% gewijzigd door switchboy op 30-12-2002 19:45 ]

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Pagina: 1