cdrom heeft altijd problemen op hetzelfde punt

Pagina: 1
Acties:

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Als ik een filmpje wil kijken die ik op cd heb gebrand heb ik altijd last van haperingen. Dit verschilt per film, maar het gebeurt altijd zo rond de 30% van de cd. Dit heb ik alleen als ik een film kijk die op 2 cd's staat (60 minuten per cd). Een film die op een cd past geeft geen problemen (of heel weinig).

Het rare is dat deze haperingen welhaast random lijken (de file van de film is dus niet rot) als ik de film iets terug zet en vervolgens weer afspeel kan ik het stuk waar ie voorheen haperde vloeiend kijken maar dan gebeurt het ergens anders.
Nu heb ik al 3 keer een lens cleaner er doorheen gehaald en dit heeft totaal geen effect. Heeft het wellicht te maken met de snelheid van mijn cdrom (hitachi cdr-8230)? Ik heb ook een brander erin (Teac cdr55s) en die speelt niks goed af, het beeld wordt half groen en paars. alsof ie niet snel genoeg leest.

Heeft iemand wellicht een idee wat er bij mij fout gaat?

nog wat overige specs:
W2K pro
celeron 800
384 mb ram

Mijn rig

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-01 19:52

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Zowieso moet je oppassen met een lenscleaner aangezien deze ook de lens kan beschadigen. Iets wat je zou kunnen proberen als je een beetje technisch aangelegd bent is de cd-rom speler open te maken en dan voorzichtig met een zacht doekje de lens schoon te maken.

Waarom copyeer je niet gewoon de film naar je HD voordat je hem afspeelt? Dan ben je waarschijnlijk ook van de haperingen af.

• marko77
klopt naar de hd kopieren werkt zonder probs, maar op dit moment zit ik met een chronisch tekort aan hd ruimte :) ik had er ook al aan gedacht om m open te maken en dan met alcohol schoonmaken, maar ik dacht dat zo'n cleaner ook wel goed zou zijn.

Mijn rig

• marko77
ok, kheb m gecleaned met alcohol, maar geen effect.

wellicht weet iemand een andere oplossing?

Mijn rig