Toon posts:

Logitech CDO - Aanwijsapparaat niet aangesloten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Niet helemaal zeker of dit het juiste forum hiervoor is, maar goed.
Ik heb een Logitech cordless desktop optical en die werkt in principe uitstekend. Laatst had ik zelfs mijn C: schijf geformatteerd en moest ik XP opnieuw installeren en zelfs toen werkte het nog, tot mijn grote verbazing!
Echter, als ik de pc opstart, krijg ik ALTIJD bij het bootscherm het bericht dat een PS/2 of aanwijsapparaat niet is aangesloten. Ja, dat is logisch, want de muis zit op de USB poort. Maar ik moet wel steeds op enter drukken om door te kunnen gaan, wat zeer irritant is. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dat verdwijnt??

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Staat er dan niet iets bij van 'dit bericht voortaan niet meer weergeven'? Anders zou je kunnen proberen bij apparaatbeheer te kijken of daar iets van een PS/2 muis bij staat, en die verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de boodschap direct bij het opstarten, dus als het geheugen wordt getest enzo.
Als ik bij apparaatbeheer kijk, heb ik daar het volgende staan:

Human Interface Devices
HID-compliant consumer control device
HID-compliant device
Logitech Cordless Dual USB Mouse & iTouch keys
Logitech Cordless USB Keyboard

Ik heb echter al eens een keer dingen daarvan verwijderd, maar dan wordt er elke keer weer opnieuw geïnstalleerd als ik opstart.
Het probleem is volgens mij dat mn bios bij het opstarten perse een muis in de muispoort wil hebben en dat moet ik ergens zien te veranderen.

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06 20:38
Als het om je Bios gaat wil die een keyboard zien. Ik kan me niet voorstellen dat een Bios een muis nodig heeft.
In de Bios staat atijd wel een optie voor USB legacy support of USB Keyboard support. Dat moet je dan enablen.

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, een aanwijsapparaat lijkt mij toch wel een muis en geen toetsenbord?
In de BIOS staat alles al enabled, dus het is wel vreemd.
Ik zal even een muis aansluiten op die poort, kijken wat ie dan doet.

---
Zo, net een muis erin gestoken, doet het prima dan. Het ligt dus 100% daaraan. Maar ik kan nergens in mn BIOS zetten dat ie niet voor een muis moet kijken. Zwaar irritant! Zal wel liggen aan het feit dat het een ^%@$^*(@$ IBM pc is!

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 16:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, niemand die hier nog wat over kan zeggen? :S

Verwijderd

Topicstarter
Met het risico op een slotje, KICK!
Tsja, probleem is gewoon nog niet opgelost...
Pagina: 1