Mobster schreef op 31 December 2002 @ 10:44:
Volgens mij is de (drog-)reden die dnet gebruikte bij RC5-64 om het MF-en te verbieden nu helemaal niet meer van toepassing op RC5-72 in zijn huidige vorm. Het komt op mij nogal dictatoriaal over, zeker als je weet dat deze 'ongeschreven regel' alleen voor DPC geldt. Maar we hebben ons (helaas) maar aan te houden.
De reden "Een megaflush van DPC legt onze keyserver plat" is een hele goede reden om ons
ZEER DRINGEND te vragen voortaan af te zien van megaflushes. Hetzelfde geldt voor de grote individuele spelers ("Irri Vincent" bijvoorbeeld) en andere superteams:
Regelmatig doorspoelen S.V.P.
Er zijn wat verschillen in parameters tussen RC5-64 en RC5-72: keyblocks zijn 2^32 i.p.v. 2^28, het aantal deelnemers is (nu nog) kleiner, en ik vermoed dat de keyserver ook wel een hardware upgrade gehad heeft.
Als bij RC5-64 drie weken sparen tot serieuze problemen leidde, kan het zijn dat
NU drie maanden sparen voor RC5-72 best wel kan, maar dat we over vier jaar met drie keer zoveel deelnemers en computers die tien keer zo snel zijn de keyserver weer kunnen platleggen met (gecoordineerd) drie weken sparen.
DPC is al een keer gewaarschuwd:
Geen Gigaflushes! Als jij er voor zorgt dat we uit de uitslagenlijst geschrapt worden dan maak je een heleboel DPC-ers ongelukkig.
Peter
[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 31-12-2002 12:45
]