1 Januari RC5-72 nieuwjaarsflush?

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Yo!

ik ben al hard aan het sparen! laat voor de gelegenheid nu 2 nachten mijn computer aanstaan. Heb al 111 pakketjes ;)

Wie doen er nog meer mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe altijd mee: PC staat dag en nacht aan: lekker aan t grazen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Zolang het geen georganiseerde MegaFlush is, Suc6 :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 13:11

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Lekker op tijd, hoeven we maar 32 uur van de flushknop af te blijven :o

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
wat 'niet georganiseerd' we kunnen toch bij deze afspreken dat we 30 & 31 niet flushen en het dan allemaal 1-1 doen, gewoon om onze spirit voor nieuwe jaar te tonen ;)

De zogenaamde organisatie van DPC hoor je toch weinig van wat betrefd flushes ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-04 17:39
Bar-Le-Duc schreef op 30 December 2002 @ 16:10:
wat 'niet georganiseerd' we kunnen toch bij deze afspreken dat we 30 & 31 niet flushen en het dan allemaal 1-1 doen, gewoon om onze spirit voor nieuwe jaar te tonen ;)

De zogenaamde organisatie van DPC hoor je toch weinig van wat betrefd flushes ofzo?
je hoort niks omdat het NIET mag. er is een regel dat georganiseerde flushed niet mogen. Anders volgt er een ban op geheel DPC.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

^^ Is er sinds de start van RC5-72 hier door dnet al iets over gezegd?

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
is dat niet beetje overdreven reactie? wat een gezeur zeg. Waarom organiseert DPC dan niet zelf een Kerst of nieuwjaars flush, das toch onwijs lache, nu ist beetje dooie boel! door die extra mega flushes (kunnen dan op de frontpage) krijg je ook weer wat meer publiciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 09:29
Omdat het niet mag. <- ja, dat is een punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar met een mega flush nu halen we misschien evenveel als we vroeger in één dag daily deden waarom dan niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Laatst online: 26-04 17:39
Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 17:16:
maar met een mega flush nu halen we misschien evenveel als we vroeger in één dag daily deden waarom dan niet???
er is gewoon een afspraak dat het NIET mag. Als we het wel doen wordt gewoon heel DPC gebanned.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Mobster schreef op 30 December 2002 @ 16:18:
^^ Is er sinds de start van RC5-72 hier door dnet al iets over gezegd?
Ja, Dsmarty heeft naar ik het begrepen heb contact gehad met ivo (leto) en ik heb begrepen dat DPC MF'en nog steeds niet gewaardeerd worden. Maar individuele flushes (lees subteam) kunnen tot een maximum van 30K

Dsmarty zou dit opnemen in de faq

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Bar-Le-Duc schreef op 30 december 2002 @ 16:18:
is dat niet beetje overdreven reactie? wat een gezeur zeg. Waarom organiseert DPC dan niet zelf een Kerst of nieuwjaars flush, das toch onwijs lache, nu ist beetje dooie boel! door die extra mega flushes (kunnen dan op de frontpage) krijg je ook weer wat meer publiciteit.
Omdat als DPC dat doet ze bij D.net heel erg niet blij zijn.

Het effect van DPC die een megaflush doet is voor d.net ongeveer hetzelfde als een DDos aanval. Al hun servers knallen eruit.

DPC is redelijk groot...

Daarom heeft d.net al heel lang geleden duidelijk gemaakt dat wij geen megaflushes mogen doen als team. Doen we dat wel, dan dreigen ze het hele team te deleten. Dan wordt DPC dus uit de stats verwijderd, en dat willen we natuurlijk niet.

Dus houden we geen megaflushes.

Sim-pel

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Laatst online: 16-07 16:14
hmz, en toch versturen we nu veel minder. Zie hoeveel miljoenen keys er werden verstuurt met rc5-64. Dus waarom nu dan een grens van 30k?

[ Voor 16% gewijzigd door MeneerKrab op 30-12-2002 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Als iemand individueel een paar wutjes spaart (zij het minder dan 30 dagen oud) dan heb ik daar persoonlijk niet zoveel problemen mee.
Echter het georganiseerd sparen is na MF5 (of 6.. weet het al niet eens meer) niet meer toegestaan. Het wordt, om het maar eens zacht uit te drukken, niet gewaardeerd door DNet.

Vandaar dat we gewoon zeggen: Dagelijks flushen, indien dit niet mogelijk, dan toch op z'n minst wel wekelijks.
En zoiezo niet meer grote hoeveelheden sparen voor een MegaFlush.

Daar valt over te discussieren natuurlijk, maar dit is wat dnet zegt, dus hebben wij ons daar simpelweg aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
oke dan! prima, zal mij erbij neerleggen. Maar dit omdat het door DNet is vastgesteld. had eerder het gevoel dat DPC dit had bepaald, en dat vond ik dat een beetje onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 12:26
Oh wist ik niet. Ik ben met mijn subteam aan het sparen voor 01-01-03. Spaaren nu een dag of 9 en hebben 624 packets met 3 computers. Is niet veel maar het ging om het idee. Naja ik zal de proxy op 1-1 los zetten aangezien dat nog 27 uur duurt en daarin sparen wij niet zoveel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
mag ik ff quoten?
zeer recent.
28dec.
1. (27) 34.187 ScoutLink DPC-Force 62.688 (6)

Hebben hun een waarschuwing gekregen?
nergens heb ik gelezen, foei SL_Force da ma nie.

Ik weet wel, dat als een paar members bij ons alles uit de kast zouden trekken, dan zouden we elke gebanned moeten worden.

[ Voor 27% gewijzigd door MeneerKrab op 30-12-2002 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

30k? over 8 jaar mag je als user nog maar zo'n 10 pc's hebben dan :D

owja dan praten we natuurlijk ook niet meer over 100mbit lijntjes maar over 100gbit lijntjes... :9~

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Niet online
Er is een grens aan het aantal workunits dat je mag flushen, waar die grens precies ligt is niet bekend en waarschijnlijk afhankelijk van veel factoren. Op het moment dat iemand er overheen gaat wordt dat kenbaar gemaakt door DPC, of als we veel geluk hebben alleen het betreffende subteam uit de stats te verwijderen. Als iedereen nou gewoon eens ophoudt met te proberen die grens op te zoeken...

In het verleden is er nog wel eens urenlang met d.net gepraat om een subteam dat in de problemen kwam toch nog te redden. Als dat nu nog een keer gebeurt na het herhaaldelijk negeren van de afspraken die er toen gemaakt zijn is het verwijderen van een subteam wat ons betreft een prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:56
Voor diegene die het niet geloven:

Megaflushes???
Megaflush of niet?

Dit is het gezeur wat we na de laatste "ongeorganiseerde" MF gehad hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik denk dat ze er nu nog niet wakker van liggen zoveel doen er toch nog niet mee.
En je meot behoorlijk meer rekenen voor je wat hebt om te flushen.

maar als het project over een tijdje echt los is zla het wel niet meer te verwerken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maaruh... een subteam/user flush is toch geen probleem??(dat was wat ik er van begrepen heb iig). Ik denk dat dnet alleen problemen krijgt als elke user van DPC gaat megaflushen op dezelfde dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Verwijderd schreef op 28 februari 2001 @ 14:57:
Maar sparen is gewoon niet de bedoeling van de dailystats. Onze master-server is geoptimaliseerd voor het snel verwerken van blokjes uit 1 of 2 spaces, maar in een flush van 2 mnd in 1 keer zitten wel 20 spaces. En die zijn op de master allemaal 32Mb (2^28) groot en dus moet de master praktisch random bitjes vullen in 20*32Mb in-core memorymapped bitmaps. Da's best veel geheugen. Daarbij moet er gelogd worden en normale connecties met de fullservers opengehouden worden. Daarom komt er dus een backlog.

Ik hoop dat ik zo het probleem van het in 1 keer flushen van veel (oude) blokjes heb uitgelegd. De master kan, als er alleen blocks uit ca. 4 spaces geflushed worden, een load van ver over de 1000 Gkeys/s aan, bleek uit recente testen, dus de hardware is afdoende.

Kortom, uit dit verhaal blijkt dat het voornamelijk over de hoeveelheid keyspaces gaat. Hoe meer keyspaces hoe lastiger.
Uit het verhaaltje is terug te rekenen dat een keyspace een dag of drie duurt.

De master server is geoptimaliseerd voor 1 á 2 keyspaces dus 3 tot 6 dagen. Bij 4 keyspaces (anderhalve week) gaat ook alles nog goed, maar het is dus duidelijk dat een eventuele flush binnen een week spaartijd dient te blijven.

Bovendien is er een soort van afspraak dat om problemen te voorkomen er binnen DPC geen teamwide MegaFlushes meer worden georganiseerd. En daar hebben we ons dan ook aan te houden.

Dit is overigens wel iets wat wel in de FAQ mag. (wordt aan gewerkt, weet ik :) )
Gewoon een botte opmerking van het mag niet, zonder daarbij een verklaring of een link naar de verklaring werkt niet. Als het straks in de FAQ staat is er iig een duidelijke plek waar naar verwezen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutser_IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06-2021

Prutser_IA

<*{{{><

PowerCow schreef op 30 December 2002 @ 21:03:
mag ik ff quoten?
zeer recent.
28dec.

Hebben hun een waarschuwing gekregen?
nergens heb ik gelezen, foei SL_Force da ma nie.

Ik weet wel, dat als een paar members bij ons alles uit de kast zouden trekken, dan zouden we elke gebanned moeten worden.
Och
geloof dat we met RC5-64 op 5 of 6 posities hadden binnen de flushtop 10 (dus hoogste flush).. We draaien behoorlijk wat blokjes per dag, en als er een weekendje of enkele dagen vrij tussen zit, dan komen we al erg snel boven de 30k..

Deze discussie is echter zinloos, als je kijkt hoeveel er gedaan wordt door die enkele persoon in Iri[2k].. I rest my case :P

42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:34

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Prutser_IA schreef op 30 December 2002 @ 22:05:
[...]
Och
geloof dat we met RC5-64 op 5 of 6 posities hadden binnen de flushtop 10 (dus hoogste flush).. We draaien behoorlijk wat blokjes per dag, en als er een weekendje of enkele dagen vrij tussen zit, dan komen we al erg snel boven de 30k..

Deze discussie is echter zinloos, als je kijkt hoeveel er gedaan wordt door die enkele persoon in Iri[2k].. I rest my case :P
Dit probeert PowerCow dus ook duidelijk te maken.
Wij zijn nog in een opbouwende fase bezig.
Bezig om een grotere kudde te krijgen.
Hier zijn alle subteams mee bezig.
Er komt binnenkort een dag.
Dat een subteam "gewoon" een daily output van 30k heeft.
En wat dan ?
Ik weet wel dat de meeste zoiets hebben van "zien we dan wel weer", maar wat doet DNET dan (???) dat subteam aan banden leggen omdat het te groot is ?.

Feit is gewoon dat DNET DPC ontgroeit is (niet meer aan kan).

I rest my case !

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:25
Als er dagelijks gewoon geflushed wordt, of het nu 100K is of 5M is geen probleem. Hoe groot de kudde is dus ook niet, maar als men met zo'n grote kudde voor lange tijd gaat sparen (lees: over meerdere keyspaces blokjes heeft gespaard) kan het lastig worden voor D.net. Tenminste, dit haal ik uit alle berichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Niet online
Distributed.net kan het prima bijhouden, het hele systeem is alleen ontworpen voor een situatie waarin het meerendeel van de workunits direct terugkomt en er af en toe eens een partij wat vertraging oploopt, niet op mensen die moedwillig grote aantallen workunits forse vertragingen geven.

Je kunt nog zoveel servers neerzetten, er is altijd wel een megamegamegaflush te bedenken die de boel platkrijgt, dus het is IMHO niet eerlijk om van distributed.net te eisen dat ze het maar allemaal accepteren omdat ze ooit in de toekomst wel dagelijks veel meer blokjes zullen krijgen (bovendien is dat een kromme vergelijking, zie die quote van leto die KoW hierboven post).

Vergeet bovendien niet dat al die backlogs waar subteams constant over klagen mede-veroorzaakt worden door megaflushes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ze dpc uit de stats bannen duurt hun project 4X zo lang ;) ;) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:56
Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 22:55:
als ze dpc uit de stats bannen duurt hun project 4X zo lang ;) ;) >:) >:)
IK denk niet dat ze dat bij Dnet echt uitmaakt. Ze hebben bij RC5-64 tenminste een keer op het punt gestaan om ons er uit te knikkeren. En toen waren we ook de grootste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 12:26
IMHO is het dus vrij simpel. Als je wil megaflsuhen als subteam dan kan dat als je maar binnen de grens van 4 spaces blijft en niet met andere subteams gaat afspreken om een megaflush te organiseren. En wanneer DPC bij rc5-72 groter wordt moeten er gewoon helemaal geen megaflushes meer plaatsvinden. Gewoon minimaal 1x per week fetchen en flushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gimme Chris, Chris lacht om MFes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Wessie schreef op 30 December 2002 @ 22:36:
[...]

En wat dan ?
Ik weet wel dat de meeste zoiets hebben van "zien we dan wel weer", maar wat doet DNET dan (???) dat subteam aan banden leggen omdat het te groot is ?.

Feit is gewoon dat DNET DPC ontgroeit is (niet meer aan kan).

I rest my case !
Hmm, je hebt er erg weinig van begrepen volgens mij, maar misschien als je alles nog een keertje doorleest in plaats van klakkeloos te reageren snap je het misschien iets beter.
Je zinsbouw is trouwens ook lekker overzichtelijk, punten, spaties en alinea's waar ze niet horen, raar afgebroken zinnen en trouwens, bedoel je niet dat DPC Dnet ontgroeit is? Maakt verder ook niet uit.
Het gaat er dus om dat je rustig dagelijks 250k kan flushen, want dat komt dan uit 1 misschien 2 keyspaces. Dit is een makkie voor de server. Als die 250k het uit 20 keyspaces komt wordt het lastiger, dus wanneer je 2 maand spaart voor deze flush van 250k. Dnet zal dus nooit een team, subteam of user aan banden leggen zoals jij het noemt omdat deze teveel flushed, want dat kan in de praktijk simpelweg niet.

Edit: oscar doet jullie de groeten :P

[ Voor 3% gewijzigd door JustMe op 31-12-2002 00:24 . Reden: groeten vergeten ]

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het antwoord op deze topic.

Je mag:
1) niet massaal megaflushen van dnet.
2) Niet langer sparen dan een dag of 7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2002 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
1) ze mogen blij zijn dat ik mijn pc inzet voor dit doel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InNuedo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 14:56
Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 00:19:
Gimme Chris, Chris lacht om MFes :P
Jamaar de ECCp-109 server was anders opgebouwd. Daarbij kon het makkelijker, omdat de verificatie van de DP's pas bij de stats-run gebeurde (correct me if i'm wrong). En de power die DPC had bij ECCp-109 was een stuk minder dan bij RC5-64..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerCow schreef op 30 december 2002 @ 21:03:
mag ik ff quoten?
zeer recent.
28dec.

.
Ja sorry hoor :( , maar dat was de output van 4 dagen Kerstmis, en ik kan alleen maar flushen als ik op het werk ben, dus dit noem ik niet echt sparen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:25
Verwijderd schreef op 31 december 2002 @ 05:22:
[...]

Ja sorry hoor :( , maar dat was de output van 4 dagen Kerstmis, en ik kan alleen maar flushen als ik op het werk ben, dus dit noem ik niet echt sparen :+
Inderdaad, er zijn meer mensen die niet altijd dagelijks kunnen flushen. Sommige zitten nog altijd met diskettes te klote om te kunnen flushen. Dat hebben we allemaal over voor Dnet ;) Helaas komt het hierdoor wel eens op een klein M(ini)F(lushje) maar erg is dat niet want het 'sparen' zal nooit langer dan 2 weken zijn over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Niet dat enige toevoeging nog nodig is, want blijkbaar heeft dnet hun beslissing al gemaakt. :{

Volgens mij is de (drog-)reden die dnet gebruikte bij RC5-64 om het MF-en te verbieden nu helemaal niet meer van toepassing op RC5-72 in zijn huidige vorm. Het komt op mij nogal dictatoriaal over, zeker als je weet dat deze 'ongeschreven regel' alleen voor DPC geldt. Maar we hebben ons (helaas) maar aan te houden.
Of een ander project uitzoeken waar de organisatie niet zo moeilijk doet over MF-en, HET trademark van DPC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Wessie schreef op 30 december 2002 @ 22:36:
En wat dan ?

Je moet natuurlijk wel lezen he :P

Lees de post van Chaos, en ook die van mij waarin ik leto (iemand van DNet) quote.

Die eerder genoemde 30k moet je dus anders interpreteren. Het gaat er om dat er over niet meer dan een week geflushed wordt bij grotere hoeveelheden. Ze kunnen gigantische hoeveelheden af zolang het maar binnen één of twee keyspaces blijft.
Maar, als daarentegen een klein subteampje of gewoon een losse user een keer een week of twee á drie spaart en daarmee in de DayTopList terecht komt betekend dat niet gelijk dat DNet daarmee plat ligt. Dat staan ze dus blijkbaar wel toe (zie de post van DSmarty). Zo gauw als echter meerdere subteams dit gaan doen hebben ze echter een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
dus als ik het goed begrijp, hebben ze er geen last van als het uit 1 a 2 spaces komt. Dan zijn er dus geen zoden aan de dijk of niet? Dit wil ik gewoon ff duidelijk hebben en nu stop ik met deze discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Laatst online: 29-08 08:24

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Naar mijn mening moet je gewoon zo snel mogelijk flushen:
Als je te lang spaart, wordt een aanzienlijk deel ook niet meegeteld, omdat die wu's al door anderen (random) uitgerekend zijn. Bij RC5-64 mistte ik altijd zo'n 10% als ik gespaard werk inleverde.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobster schreef op 31 December 2002 @ 10:44:
Volgens mij is de (drog-)reden die dnet gebruikte bij RC5-64 om het MF-en te verbieden nu helemaal niet meer van toepassing op RC5-72 in zijn huidige vorm. Het komt op mij nogal dictatoriaal over, zeker als je weet dat deze 'ongeschreven regel' alleen voor DPC geldt. Maar we hebben ons (helaas) maar aan te houden.
De reden "Een megaflush van DPC legt onze keyserver plat" is een hele goede reden om ons ZEER DRINGEND te vragen voortaan af te zien van megaflushes. Hetzelfde geldt voor de grote individuele spelers ("Irri Vincent" bijvoorbeeld) en andere superteams: Regelmatig doorspoelen S.V.P.

Er zijn wat verschillen in parameters tussen RC5-64 en RC5-72: keyblocks zijn 2^32 i.p.v. 2^28, het aantal deelnemers is (nu nog) kleiner, en ik vermoed dat de keyserver ook wel een hardware upgrade gehad heeft.
Als bij RC5-64 drie weken sparen tot serieuze problemen leidde, kan het zijn dat NU drie maanden sparen voor RC5-72 best wel kan, maar dat we over vier jaar met drie keer zoveel deelnemers en computers die tien keer zo snel zijn de keyserver weer kunnen platleggen met (gecoordineerd) drie weken sparen.

DPC is al een keer gewaarschuwd: Geen Gigaflushes! Als jij er voor zorgt dat we uit de uitslagenlijst geschrapt worden dan maak je een heleboel DPC-ers ongelukkig.

Peter

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2002 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Verwijderd schreef op 31 december 2002 @ 12:38:
De reden "Een megaflush van DPC legt onze keyserver plat" is een hele goede reden om ons ZEER DRINGEND te vragen voortaan af te zien van megaflushes.
Als dat nu zo zou zijn wel ja. En dan niet ALLEEN ons, maar dan moeten ze dat aan alle deelnemers vragen en dat doen ze nu juist niet. Ze zijn niet als gehele organisatie naar alle deelnemers toe gegaan (verleden tijd!), maar hebben DPC er op gewezen.

Maar nogmaals, het is eigenlijk nutteloos, want blijkbaar heeft dnet al besloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Mobster schreef op 31 December 2002 @ 12:53:
[...]

...

Maar nogmaals, het is eigenlijk nutteloos, want blijkbaar heeft dnet al besloten.
Slotje! :P

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Niet online
Mobster schreef op 31 december 2002 @ 12:53:
[...]

Als dat nu zo zou zijn wel ja. En dan niet ALLEEN ons, maar dan moeten ze dat aan alle deelnemers vragen en dat doen ze nu juist niet.

Dat zullen ze ook best wel gedaan hebben, dat ze andere teams daar net als DPC niet publiek op aanspreken is logisch, waarom zou je dat doen als er hooguit 5 teams zijn die werkelijk een bedreiging vormen voor hun netwerk?

[ Voor 45% gewijzigd door Chaos op 31-12-2002 15:23 . Reden: Dank je react, mag ik ook zelf nog wat tekst toevoegen? ]

Pagina: 1