Doet mijn Prophet 4500 het nog? Wie helpt?

Pagina: 1
Acties:

• Bas C
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
Hallo,

Heb volgende systeem: MSI K2T Pro R, met Athlon 1400, 512 MB DDR, 2*40GB IBM-HDs in RAID, Creative Live Player 5.1 en Hercules Prophet 4500 TV-out met 64 MB (alles met zoveel mogelijk de laatste drivers waaronder die van VIA 4in1).

Probleem lijkt zich voor te doen met de kaart, maar ik weet niet of er nog wat aan te doen is, vandaar mijn vraag.

Heb dualboot W98SE en W2KPRO. Tot een maand geleden kon ik van alles op de PC doen, in grafische zin, onder beide OS'-en.
Tijdje terug gaf MS TrainSimulator (MSTS) die ik in de hoogste standen had staan, een vastloper (wellicht na download van de laatste VIA-drivers, de Hyperions). Tot dan toe had ik er nooit moeite mee gehad.

Door een partitie-foutje met DriveImage moest ik de hele PC opnieuw installeren en heb toen nieuwere drivers van Hercules gedownload.

Sindsdien wil er weinig grafisch meer: de 'Temple'-demo die op de originele CD wordt geleverd, levert onder W2K een hangend programma op, waarbij wordt gemeld dat de D3D-engine niet gestart kan worden. Onder W98SE krijg ik wat schokkerige beeldfragmenten wanneer ik terugschakel naar lage frequentie, resolutie en kleur (van 1280*1024 naar 1024*768, van 85 hz naar 60 hz en van 32 bit naar 16 bit). 'Vroeger' deed hij het vrijwel schokloos bij de hoogste instellingen.

MSTS start onder W2K na herinstallatie niet meer op maar geeft na een zwart scherm een blauw scherm met reboot (locked pages of zo). Onder W98SE wordt nog wel opgestart, maar de monitor ontvangt geen signaal; het blijkt dan vervolgens dat MSTS hangt en geforceerd moet worden gesloten (als het tenminste lukt om terug te komen naar het bureaublad).

Moet ik op zoek naar een nieuwe grafische kaart? Wie kan me met wijze raad verder helpen?

Thnx,

Bas

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op dat kaartje zit toch een Nvidia chip?
installeer dan eens de detonaters ipv die Hercules meuk.

Verder raadt ik je aan de FAQ te lezen, zodat je weet dat groeten onder posts irritant is.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:35
Terw_Dan schreef op 30 december 2002 @ 16:02:
Op dat kaartje zit toch een Nvidia chip?
installeer dan eens de detonaters ipv die Hercules meuk.

Verder raadt ik je aan de FAQ te lezen, zodat je weet dat groeten onder posts irritant is.
Daar zit een Kyro II chippie op 8)7

Maar lijk op driver probleem jah. Ik zou dan probeeren de oude drivers die je eerst had er weer op te zetten. en dan een voor een de nieuwe er op dan weet je meteen welke het probleem gaf.

[ Voor 23% gewijzigd door Astennu op 30-12-2002 16:08 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Bas C
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
Dank voor de reacties... maar hoe verwijder ik de oude drivers dan 'in hemelsnaam'? Ik heb, net als met de VIA-drivers, er geen idee van hoe ik die opspoor en verwijder... Iedere tip daarover is me meer dan welkom! Wellicht is er ergens een tool voor?

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

simpel eigenlijk, om de drivers van de videokaart te verwijderen zit als het goed is ergens in het start menu hercules drivers en daar moet je dan op klikken en dan kan je ze verwijderen.

Om viadrivers te verwijderen start je de installatie van de via drivers (als je via4in1 hebt) en dan kan je kiezen om de drivers te verwijderen.

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Kijk eens of er niet teveel stof in de ventilator en het koelelement zit.
Dat gaf bij mij ook vage klachten en vastlopers. Toe ik de boel schoongemaakt had werkte ie gewoon weer.
Verder kan het zijn dat er het een en ander in windows kapot is gegaan.
Bij je Deveice-manager kan je je videokaart gewoon wissen of wijzigen voor een standaard VGA kaart. Dan kan je hem weer opnieuw installeren.
Als DirectX het probleem is dan kan je met direct X Buster (http://www.directxbuster.de/index_e.html) direct X eraf gooien en weer opnieuw installeren.
Neem geen DirectX9 want bij sommige kaarten is ie nog niet zo stabiel als DX8.1

Senile! Senile Oekaki

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:23
Die koeler die op dat ding zit is niet helemaal je van het, heb em bij mijn kaart vervangen door een socket7 heatsink, welke zonder fan beter z'n werk doet dat dat blauwe ding met fan. Directe vastlopers heben echter niets met je koeling te maken: je kaart moet het wel ff een minuutje uithouden met de standaardkoeler, en niet direct al weigeren.

Wat je kunt proberen zijn de PowerVR reference drivers van www.powervr.com, deze gebruik ik tot nu toe op alle Kyro kaarten ongeacht merk en type, heb er nog nooit problemen mee gehad.

Over DirectX: zolang er nog geen DirectX9 drivers zijn voor je kaart, heeft het totaal geen zin om DirectX 9 te installeren.
Pagina: 1