[JAVA] Java console applicatie als Linux Daemon?

Pagina: 1
Acties:

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-08 12:01
Ik heb een Java console applicatie gemaakt, maar die moet ik telkens starten via mijn ssh client. Als ik die SSH client weer afsluit, wordt de java applicatie ook afgesloten.

Hoe kan ik deze daemon starten en ook weer stoppen?

Ik heb de search gebruikt, maar ik heb geen bevredigend antwoord gevonden.

• Alarmnummer
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Je zou hem toch zoals andere deamons kunnen toevoegen aan je systeem? Ik neem dat er ook deamons zijn die met een script opstarten, dan zou ik ook even een script maken voor jouw javadeamon en dat script even toevoegen.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-08 21:49

Gerco

Professional Newbie

Even simpel genomen kun je zo doen:

java -jar applicatie.jar &

En dan killen via 'top' oid, je kunt er ook een mooit script voor maken, kijk eens in /etc/rc.d/

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Gerco schreef op 30 December 2002 @ 15:50:
Even simpel genomen kun je zo doen:

java -jar applicatie.jar &

En dan killen via 'top' oid, je kunt er ook een mooit script voor maken, kijk eens in /etc/rc.d/
Als je via je ssh client dit doet, dan is die java applicatie een kinder proces daarvan. Zo gauw je dan je ssh proces sluit, worden alle kinder processen ook gesloten -> zelfde probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Alarmnummer op 30-12-2002 15:56 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Alarmnummer: volgens mij worden children niet gekilled als de parents gekilled worden hoor, hoe kun je anders aan orphans en zombies komen

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

.oisyn schreef op 30 december 2002 @ 15:58:
Alarmnummer: volgens mij worden children niet gekilled als de parents gekilled worden hoor, hoe kun je anders aan orphans en zombies komen
Het is mij opgevallen als ik een console open heb onder X. Als ik dan processen opstart bv mozilla &. En ik sluit die console, dan wordt ook mozilla gesloten.

[edit]
Hmmzz.. nog ff getest. Ik heb er dit keer geen last van. Ik durf te wedden dat die rotkabouter in mijn pc weer in een deuk van het lachen ligt. *geeft mep op zijn kast..*. zo.. zal jou krijgen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Alarmnummer op 30-12-2002 16:00 ]

Verwijderd

wat jij zoekt is screen
screen
kijk hier is naar deze laat sessies draaien ook al sluit je je ssh client

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-08 21:49

Gerco

Professional Newbie

Ik weet niet hoe & zich onder X gedraagt, maar in ssh werkt het precies zoals ik zei... Dus voor dit doel prima geschikt. Als je een log wilt maken van de stdout kun je nog zo doen:

java -jar app.jar > logfile &

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 20:24

Tuinhark

Retro

Het was toch gewoon nohup? :?

:Y)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat is idd nog iets netter, maar ook de oplossingen van Gerco en SilverSurfer werken prima :)
Pagina: 1