CD-R heeft moeite met lead-in/out

Pagina: 1
Acties:

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-01 19:52

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Ik heb sinds 2 maanden een Philips PCRW4012K brander. Deze heeft het altijd goed gedaan alleen krijgt de brander nu steeds meer moeite met de leadin/out aan het einde van de brand sessie. De brander hoor je nu telkens sneller en langzamer draaien. Dit duurde eerst ongeveer een minuut en dan was de CD klaar. Maar als nu de CD gebrand is blijft de brander dit gespin doen, alsof hij het spoor niet kan vinden. Ook is nu de hele brander geblokkeerd, de CD kan er niet meer uit. Als ik de PC nu afsluit dan is de CD wel goed gebrand maar dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Ik gebruik de nieuwste Nero versie, WinXP SP1 en nieuwste Via driver dus daar kan het ook niet aan liggen. Een firmware voor deze brander kan ik helaas nergens vinden op de bekende firmware sites.
Het probleem doet zich trouwens voor met verschillende CD-R media als ik die op lagere snelheid dan de maximale 40x brand.

Hebben jullie suggesties?? en dan bedoel ik niet: koop een Plextor...

[ Voor 7% gewijzigd door Sandermvdb op 30-12-2002 15:29 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

koop een plextor ;)

Nee, even serieus. Wat je zou kunnen doen is even de kabel controleren waar de fikker aan hangt. Anders even de brander op een andere poort hangen en kijken wat hij daar doet.
En evt nog even testen in een andere bak.

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Ik zie nu dat de CD goed gebrand wordt: Burn process completed succesfully. Maar de CD krijg ik er dus niet meer uit en Nero reageert niet meer. Ik blijf het vreemd vinden :?

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-03 15:42

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Andere brandprogramma's wel eens geprobeerd?

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
DynaMikeY schreef op 30 December 2002 @ 15:54:
Andere brandprogramma's wel eens geprobeerd?
Zoals welke?? Ik ken verder alleen Easy CD Creator maar dat installeer ik liever niet op mijn PC :r

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Ik ben er net achter gekomen dat dit probleem zich alleen voor doet als ik brand in de Track-at-Once mode. Met Disc-at-Once heb ik geen enkel probleem en brandt de brander gewoon zoals het hoort :)
En toch snap ik niet wat nou het probleem is....

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Ik heb net dus een aantal cd's gebrand met een 40x brander op TDK 40x CDtjes en dan op 24 speed. En toch hebben de CD's een CRC error!!!!! :( Wat een **** brander
Gelukkig heb ik wel een firmware update gevonden. Kijken wat die doet.
Pagina: 1