Ik heb sinds 2 maanden een Philips PCRW4012K brander. Deze heeft het altijd goed gedaan alleen krijgt de brander nu steeds meer moeite met de leadin/out aan het einde van de brand sessie. De brander hoor je nu telkens sneller en langzamer draaien. Dit duurde eerst ongeveer een minuut en dan was de CD klaar. Maar als nu de CD gebrand is blijft de brander dit gespin doen, alsof hij het spoor niet kan vinden. Ook is nu de hele brander geblokkeerd, de CD kan er niet meer uit. Als ik de PC nu afsluit dan is de CD wel goed gebrand maar dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Ik gebruik de nieuwste Nero versie, WinXP SP1 en nieuwste Via driver dus daar kan het ook niet aan liggen. Een firmware voor deze brander kan ik helaas nergens vinden op de bekende firmware sites.
Het probleem doet zich trouwens voor met verschillende CD-R media als ik die op lagere snelheid dan de maximale 40x brand.
Hebben jullie suggesties?? en dan bedoel ik niet: koop een Plextor...
Ik gebruik de nieuwste Nero versie, WinXP SP1 en nieuwste Via driver dus daar kan het ook niet aan liggen. Een firmware voor deze brander kan ik helaas nergens vinden op de bekende firmware sites.
Het probleem doet zich trouwens voor met verschillende CD-R media als ik die op lagere snelheid dan de maximale 40x brand.
Hebben jullie suggesties?? en dan bedoel ik niet: koop een Plextor...
[ Voor 7% gewijzigd door Sandermvdb op 30-12-2002 15:29 ]