videokaart maar 16 kleuren na format?

Pagina: 1
Acties:

• Mauluz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:24
Ik zit hier op een oude bak (p2 400 ).. DE HD was naar de knoppen, dus ff nieuwe in gemikt, formatje, en na wat geklooi (100% useless handleiding van adsl-planet ^^) ook internet...

enige probleem is dat de videokaart alleen maar optie geeft voor 16 kleuren (en dus max 640*480). Voorheen heb er hier meer gedraaid..

Ik had al gekeken naar drivers, maar ik zou begod niet weten wat voor, aangezien het geen merk is ofsow, lolz. De faq, zowel als de search functie bracht weinig resultaat op, en een echt recent topic is het ook niet ;)

Zijn er misschien een soort standaard drivers voor oude vidkaartjes? (is volg mij zelfs nog een on-board kaart lol).

Thnx alvast =)

"If It Moves, Shoot It !! If It Doesn't Move, Shoot It Anyway, It Might Move Later !!"

Verwijderd

soms moet je in de BIOS instellen, heb zelf een oud P1tje draaien daar moest dat ook zo, is op zich wel logisch als de vga kaart onboard is.

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:45

Metzie

Nyaano !

Je hebt drivers nodig. Je zal dus je pc moeten open maken om te zien welk type videokaart erin zit. Eventueel de handleiding van je mobo nalezen als het onboard video betreft.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

kijk eerst eens in je kast.. als je niet weet of het on-board of een kaart is.. hoe kunnen wij dan in hemels naam een goede driver vinden..

dus maakt die kast open en kijk even.
Kijk bijv naar de ic's.. kijk wat er op staat.. of misschien staat het op het printplaatje..
beetje meer info over je mb kan ook geen kwaad trouwens :)
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 15:35 ]

• Mauluz
okok, ff gekeken, ik stond nog verbaasd.. Er zit een losse kaart in.. stond verder nix op, alleen "made in china" :P zit volgens mij wel klein coolblokkie op (zag er bijna net zo liev uit as mn eigen gf4 4600 :p)

Meer weet ik dus voor nu niet.. :s

De eigenaar van de computer weet het verschil tussen een videokaart en een toetsenbord niet, dus het merk, model of ram etc al helemaal niet, lolz

/maultje :D

edit:

comp zelf heeft btw 128 ram, geluidskaartje (sb pro compatible) en er zijn geen conflicten met irq enzo ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Mauluz op 30-12-2002 15:42 ]

"If It Moves, Shoot It !! If It Doesn't Move, Shoot It Anyway, It Might Move Later !!"

Verwijderd

Er staan vast wel getallen op de chips, kijk nog maar eens, voer die getallen in bij www.google.com en je vind misschien het type wel, zo heb ik al vaker videokaart drivers gevonden. Dus gewoon om getalletjes zoeken.

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
Ennuh op de chips op je videoplank staat ook niets gedrukt?? Lijkt me stug... Kijk nog 's (er zijn een hoop videoplanken made in china...)

Humor moet je serieus nemen

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 23:45

wowi

Kijk op die video kaart voor nummers etc
fcc id nummer en wat er op de grootste chip staat die op de kaart zit.
post dit hier even en dan zal het wel vrij snel bekend zijn wat het is.

Verwijderd

tommie-boy schreef op 30 december 2002 @ 15:42:
Ennuh op de chips op je videoplank staat ook niets gedrukt?? Lijkt me stug... Kijk nog 's (er zijn een hoop videoplanken made in china...)
precies kijk nou gewoon even één keer goed.. anders kunnen we je toch nooit helpen?? Ik snap anders het doel van dit topic niet helemaal hoor..

Je wilt dat we het gaan verhelpen.. maar de juiste info kan je niet geven :?

• Mauluz
ok,ik heb nog even gekeken. kaart eruit gehaald e.d. Staat echt geen merk op , maar de volgende nummers:

een stickertje met soort streepjescode:
P901003585

in de printplaat gedrukt/gegraveerd:
4174H351

en op de chippies het volgende nr:
D4811650GF-A10-9BT-9804K9017

ook viel met op (domme ik dat et me niet eerder is opgevalle :p) dat de kaart op AGP zit :D

ik zal ffies op google zoeken naar deze nr's, maar ik meld hier ook even ;)

Verwijderd

[NEC D4811650GF, lo stesso
utilizzato nei COMPAQ ARMADA M300],
Heb je een compaq pc?

• Mauluz
De eigenaar kwam net met kap aanwandelen van de comp.

Het is een laser expression II , 640P

ff daar ook op zoeken dan maar ;)

Verwijderd

sorry drivers.com kan niks vinden met deze gegevens

edit: nieuwe info.. ga voor je kijken

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 16:05 ]

Verwijderd

heb een driver voor je,
wat is je os?

edit: kijk nog effe voor een goede

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 16:09 ]

• Mauluz
winme,

www.laser.nl geeft alleen links naar bekende vidcompanies

[ Voor 4% gewijzigd door Mauluz op 30-12-2002 16:09 ]

Verwijderd

Wat is het eerste wat in beeld komt als je de PC aanzet?

Verwijderd

kan nog niet echt de juiste vinden.. weet je zeker dat het de laser expression II , 640P is?

server van www.drivers.com is beetje sloom op dit moment.. kijk vanavond nog wel effe een keer

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 16:16 ]

• Mauluz
Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 16:10:
Wat is het eerste wat in beeld komt als je de PC aanzet?
geen vidkaartbios iig, das met GeForce kaarten.. Of het gaat te snel, maar dat lijkt me sterk voor deze bak =)

Vorige eigenaar van de computer net gebeld, die had geen software (nog verstand) meer van de computer..

En over die compaq quote... er stond wel NEC ook ergens op die chips volgens mij nu je het zegt.

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Draai anders HWinfo DOS versie van www.hwinfo.com. Deze zal de kaart zeker herkennen.

• Mauluz
Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 16:14:
kan nog niet echt de juiste vinden.. weet je zeker dat het de laser expression II , 640P is? (...)
Staat op de voorkant van de kast.. Eigenaar kon me echter niet vertellen of er ooit andere spullen zijn bijgekocht/ingestopt, dus ook daar schoot ik nie mee op...

thnx alvast, ik zal nog wel ff zoeken op die site van die drivers ;)

/maultje :D

• Mauluz
Coppertop schreef op 30 december 2002 @ 16:17:
Draai anders HWinfo DOS versie van www.hwinfo.com. Deze zal de kaart zeker herkennen.
damn, nice proggie !!

hij zegt het volgende:
video chipset: Intel i740
video memory: 8
video card: unknown (:p)
video bus: agp 2x
video ramdac: Intel i740 Integrated TrueColor 220 mhz
video biosvers.: 230
serial nr.: unknown

ff kijken wat ik hier weer allemaal mee kan, maar ik denk dat het nu wel moet lukken ;) thnx iig alvast :D

Verwijderd

Kijk ook eens op www.driverguide.com . Die hebben ook enorm veel.

• Mauluz
nais work all :D

ik kijk nu niet meer naar schraal pixelsoeppie, maar 1024*768 24 bits etc ^^

thnxxxx

Pagina: 1