[php/mysql] magic_quotes_gpc aan, toch geen slashes in db?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers (tis alweer een tijdje geleden, maar ik ben d'r nog)

Ik ben een beetje met php enzo aan het klooien geslagen en nu stuit ik op het volgende probleem.

Als ik een simpel textje in een tabel wil zetten mbv php zorg ik dat het html-form goed wordt gesubmit doordat magic_quotes_gpc aan staat right? Dit zorgt dus dat alle quotes geescaped worden. Als ik nu datgene wat in de db staat eruit haal en ik doe even geen stripslashes zou je dus slashes moeten zien voor quotes. Dat is bij mij niet zo. Nu denk ik van ja, is ook goed hoor, maar zo hoort het dacht ik niet. Iemand die hier iets over kan zeggen?

BVD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

mysql stopt de geescapedte string unescaped in de database

stel jij submit: bla'bla
php maakt hiervan: bla\'bla
je stopt het in de database met de volgende query: "insert into tabel values ('" . $bla . "')"
Wat dus wordt vertaald naar: "insert into tabel values ('bla\'bla')"

Mysql ziet die \ voor de ' en maakt daar een gewone ' van, hij insert dus bla'bla. Zou ie dat niet doen, dan leest ie maar tot de ' na de \, en dan is je query fout, aangezien er nog een bla' staat na 'bla\'

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar in zo'n artikeltje op die phpfreak site staat dat je daarna dan stripslashes moet doen voor de output, maar da is dan helemaal nie zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ligt eraan wat je wilt, als je $bla in mijn vorige voorbeeld gewoon wil outputten dmv echo, dan moet je natuurlijk wel stripslashes doen, omdat echo niet unescaped

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb het gedoe ook eens ge-echod in een <textarea> en dan heb ik wel last van slashes, dus daar doe ik wel stripslashes. Gewoon echo'en geeft echter geen probleem, zou ik dan toch stripslashes moeten doen of geeft dat dan ook weer problemen als ik juist wel wil dat er een slash moet staan.