Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[COAX] twee signalen samenvoegen?

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10 08:43
Is het mogelijk om twee binnenkomende (verschillende) antenne-signalen via een splitter tegelijkertijd op de TV aan te sluiten?

Voordat ik er spullen voor ga halen wil ik liever zeker weten dat het mogelijk is namelijk...

Dit valt toch onder Elektronica?

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:58
ik denk het wel, of ben je bezig je intenetkabel/canal+ met je buurman door te lussen.

• Limhes
Nope, ik probeer tegelijkertijd mijn Nintendo en het kabelsignaal op m'n TV te hebben, terwijl ik de Nintendo NIET TUSSEN de kabel kan maken...

Verwijderd

ach denk wel dat het kan, je moet het gewoon proberen... je zal of sneeuw te zien krijgen of beeld... maar denk dat ze die nintendo's niet voor niks er afgesloten hebben gemaakt van het normalen TV signaal

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
via een splitter zou ik niet doen. Ik denk dat je op z'n minst vrij veel schaduwbeelden krijgt.
Is het antennesignaal ook aanwezig als gewoon videosignal? Zoja, dan zou ik een modulator gebruiken, die kan het gemoduleerde signaal mengen met de rest van het antenne signaal

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

TD-er schreef op 30 December 2002 @ 15:26:
via een splitter zou ik niet doen. Ik denk dat je op z'n minst vrij veel schaduwbeelden krijgt.
Is het antennesignaal ook aanwezig als gewoon videosignal? Zoja, dan zou ik een modulator gebruiken, die kan het gemoduleerde signaal mengen met de rest van het antenne signaal
In dat geval zou ik niet gaan klooien met een modulator, maar gewoon het videosignaal via de SCART connector de TV inproppen !!!

• Limhes
Ik heb geen videosignalen, alleen antenne, want als ik de NES (en tevens SNES) moet gaan aanleggen met video en audio kabels ben ik een fortuin kwijt...

• Limhes
Owkee, ik heb toch maar wat spulletjes geleend bij de buurman, en het werkt! Beide signalen op de splitter en dat op de TV...

Verwijderd

hmm da's een mooi gelukkie! Want meestal wil dit niet echt... mazzelpiemel ;)

Verwijderd

2 tv's kopen, 1 voor nintendo en 1 voor tv zelf, lolz...

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nintendo heeft toch zo'n kant en klaar RF Switch kastje?

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:07

Richard

Kuru Kuru Kururin

sebastius schreef op 30 December 2002 @ 16:57:
Nintendo heeft toch zo'n kant en klaar RF Switch kastje?
Inderdaad

code:
1
2
3
4
5
6
KabelTV ----------------> TV
                   ^
                    |
                    |
                    |
                  NES

Zoiets dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.gamefather.com/images/sega_nes%20RF.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Richard op 30-12-2002 17:30 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

20*350ZO45°

Verwijderd

Dit valt eigenlijk niet onder electro aangezien het computergerelateerde electro moet zijn om hier thuis te horen.

Wel gek dat dat werkt, normaal klopt de weerstand op de lijn dan niet meer.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 18:06 ]

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 17:57:
Dit valt eigenlijk niet onder electro aangezien het computergerelateerde electro moet zijn om hier thuis te horen.

Wel gek dat dat werkt, normaal klopt de weerstand op de lijn dan niet meer.
Niet zo zeuren jij. Weerstand op de lijn heeft er niet zoveel mee te maken, of je moet impedantie bedoelen. Je kunt je NES beter op de video ingang aansluiten, je krijgt dan net ff een mooier beeld, (jah, zelfs bij een nes) en dat is bij zo'n oldtimer altijd mooi meegenomen

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Ik heb iet alles gelezen :X

maar hier in frankrijk iig heb ik in de DHZ zaak van die coax samenvoeg apparaatjes gezien die voegen dan 4 coax kabels naar 1 toe!
Pagina: 1