Toon posts:

win98 naar xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een machine van windows98se naar windowsxp pro wil gaan upgraden moet ik dan een speciaal upgrade pakket hebben van xp hebben? als ik de gewone xp cd erin doe krijg ik n.l. alleen de optie "ernaast installeren" of "vervangen" maar ik wil "upgraden" (ivm met verschillende software wat ik wil houden.... kan iemand mij helpen

Verwijderd

En als je nou eens op "vervangen" klikt? :P

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 14:27 ]

Verwijderd

vervangen=upgraden

• MWP
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 22:18

MWP

[n00bmode]
met vervangen bedoelen ze het vervangen van de windows versie.. dus van windows 98 naar windows xp.
En upgraden vervangt ook de windows versie, dus van windows 98 naar xp.
Conclusie: Vervangen = Upgraden
(als je verder gaat kijken klopt van wat ik zeg bijna geen steek, het ligt nog iets ingewikelder(weet ik ook wel ;))
[/n00bmode]

Als je voor een optie kiest, krijg je eronder eerst een omschrijving te zien wat het inhoud.
Daar niet naar gekeken zeker :?
Nooit verder kijken dan je neus lang is :P

Verwijderd

Topicstarter
Goed, hele leuke reacties allemaal :) maaaaarrrrr, het verhaaltje wat je in je setupscherm krijgt geeft duidelijk aan dat je voor de juiste werking van je software de optie "upgrade" moet hebben.... en die KREEG ;) ik dus niet. Ik heb nu een copie van de orginele xp cd erin gedaan en nou heb ik de optie "upgrade" wel! (dus de optie vervangen en upgrade) Dat zou betekenen dat dit verschillende opties zijn!!! maar iig bedankt voor de "antwoorden"...

hulde

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 14:50 ]

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Een upgrade is zowiezo af te raden. Voor een upgrade geldt de "wet van behoud van ellende". Er blijven altijd applicaties/drivers/etc achter die de werking van XP nadelig kunnen beinvloeden.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
Zer0 schreef op 30 December 2002 @ 15:15:
Een upgrade is zowiezo af te raden. Voor een upgrade geldt de "wet van behoud van ellende". Er blijven altijd applicaties/drivers/etc achter die de werking van XP nadelig kunnen beinvloeden.
Goed, het werkt allemaal naar behoren, alleen wil ik nu een NAV 2003 pakketje installeren en komt de pc met de volgende foutmelding
"error 1606"
Kan geen toegang verkrijgen tot netwerklocatie
"::\documents and settings\all users\bureaublad"
Ik heb al ff op de windows site gechecked en die register instellingen heb ik allemaal gedaan, maar dat is met betrekking tot een in mijn ogen iets andere foutmelding met dezelfde error code (1606 dus) kan iemand mij hier ff mee helpen want ik wil dat ding voor 2003 af hebben... ;)

Deze microsoft site: "Error 1606. Could Not Access Network Location <Common Administrative Tools>.All Users\" Error Message When You Install a Program

ps. Ik kan via config scherm ook niet in systeembeheer komen (met een beheerder van deze pc)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2002 11:54 ]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 11:22:
Ik heb al ff op de windows site gechecked en die register instellingen heb ik allemaal gedaan, maar dat is met betrekking tot een in mijn ogen iets andere foutmelding met dezelfde error code (1606 dus) kan iemand mij hier ff mee helpen want ik wil dat ding voor 2003 af hebben... ;)
Heb je het dan over deze: "Error 1606. Could Not Access Network Location <Common Administrative Tools>.All Users\" Error Message When You Install a Program :?
Misschien wel makkelijk om er even bij te geven volgende keer, dan weten we wat je al geprobeerd hebt ;).

Verwijderd

Topicstarter
Het is allemaal klaar!

Met de removal tool van symantec heb ik NAV2002 verwijdert (Bij het verwijderen via software kwam dezelfde fout naar voren)

vervolgens ging de installatie vlekkeloos verder.... maar iig bedankt
Pagina: 1