So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!
Verwijderd
Het staat je vrij om er wat mee te doen en het me toe te mailen y@redderay.tk maar dit is wat ik kan en niet meer
* yared weet wat ie kan en is er happy mee.
So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!
omdat me baas die vraag nou net niet steldewaarom PSP7 als er PS7 is ?
Ben zelf ook fan van de eerste maar is dat sportief?
Had ook wel zoiets als dit willen maken, maar hehe...

stel nu; je wilt een grote poster op A0 maken met dit logo er op. Hoe pak jij dat aan met een bitmap-file?
-1 dubbelpostOkee. En waarom PaintShop Pro 7
omdat me baas die vraag nou net niet steldewaarom PSP7 als er PS7 is ?
Als me baas wel die moeite had genomen dan hadden ze wellicht PS7 gekocht... mij maakt het niet uit.. zoals je ziet is mijn kunde in creatie waardeloos
nee snap ik, maar het gaat er om dat je logo's nou eenmaal niet maakt in bitmappende programma's, maar in vectorapps zoals Illustrator en de zijnenyared schreef op 30 december 2002 @ 14:45:
[...]
-1 dubbelpost![]()
[...]
omdat me baas die vraag nou net niet stelde
Als me baas wel die moeite had genomen dan hadden ze wellicht PS7 gekocht... mij maakt het niet uit.. zoals je ziet is mijn kunde in creatie waardeloos
dan heb je ook geen problemen bij producties op verschillende formaten (mokken, placemats,vlaggen,posters)
Toch mis ik de scanlines
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
Verwijderd
die lacht je nl hard uit als je met een gifje komt aanzetten...
en om maar ongefundeerd mijn mening te geven: alle logo's hierboven zien er NIET sportief uit sorry.... ik vind ze lomp en vierkant, daarbij moet je ook nooit een logo afbakenen zoals jij hebt gedaan met dat vierkant er om heen....
zet er bv een grote ster midden in... en dan t logo vd gemeente haarlem (?) daar weer in..
Verwijderd
haha lolTim Schuhmacher schreef op 30 december 2002 @ 14:52:
doe dan flat maar.
Je kan ook eens wat andere stijlen proberen. Gooi een paar andere fonts ertussen. Dat sterretje is, zoals hierboven al staat, wel leuk.
Probeer daar iets meer mee te doen.
Een mooie kleur rood als bijkleur zou niet slecht zijn.
Mn team heet AFC 1337, dus misschien iets met een oud computer lettertype, maar het moet ook wel beetje sportief blijven en echt een clublogo zijn.....
tja, als je gaat kijken naar logo's van voetbalclubs, dan zijn ze vaak gruwelijk lelijk, of elegant; doordat een fatsoenlijke designert in plaats van het "laten we eens even een klein schetsje op een bierviltje maken" zich even heeft gebogen over het bestaande logo en toen een verbetering heeft aangebracht. dat maakt de logo's nog steeds niet "sportief", maar omdat de kleurvoering en symboliek (ajax, bijvoorbeeld) zo herkenbaar zijn wordt 't met sport geassocieerd. de nike-swoosh is ook niet sportief, of de adidas-sterretjes.yared schreef op 30 december 2002 @ 14:11:
Voor Hattrick heeft deze creatieve n00b zich ingelaten met Paint Shop Pro 7
(met dank aan me baas voor het betalen ervan)
Het logo is bedoeld als sportembleem voor een online voetbalclub, dus moet er enigzins sporty uitzien en daar zit hem nu de kneep... hoe ziet 'sportief' eruit?
(snip logo's)Ik weet dat het simpele effectjes zijn, maar dit is waar mijn grenzen liggen.
Het staat je vrij er een kunstwerk van te maken mocht je de kriebels voelen, maar da's niet de reden voor de post
Logoos op ware grootte afgebeeld.
logo's hebben geen 'ware grootte'. het zijn vectorobjecten, en dat maakt ze geschikt voor het weergeven op elke denkbare grootte. als dit de logo's zijn waarop jij ze in PSP7 hebt gemaakt vrees ik het ergste, maar okee..
logo's moet je juist op een super-hoge resolutie maken als je even niet een vectorprogramma ter hand kunt nemen. en dan nog is het het beste dat je het omzet naar zoveel mogelijk vector-onderdelen, simpelweg vanwege portabiliteit, schaalbaarheid, en uniformiteit.
hm, ik denk dat je zo na een mening of 20 echt zo iets hebt van "had ik dit maar nooit gezegd." verder denk ik, dat als jij dit als het beste wat jij kan verzinnen beschouwd je baas een beetje zit te vloeken dat hij geen bureau heeft ingehuurd ervoor. ach ja, goedkoop = duurkoop. (nofi)Uw mening wordt zeer gewaardeerd.
waar komt het symbooltje vanaf dat er tussen staat? als dat een vectorobject is ben je redelijk safe. ik heb ook zo 't idee dat het lettertype wel ergens te krijgen is. als je die alvast kunt geven zullen de lokale devschuur mensen je wel wat verder kunnen helpen.
maar hattrick is dus iets voetbal-achtigs. mooi. wat hebben voetbalclubs? meerdere kleuren. dus niet alleen het wit voor de tekst en het blauw (hoewel dat toch vrij effectief is). probeer een lichtere kleur blauw erin te verwerken, dat is alvast makkelijker dan het "sportief" proberen te maken. of laat het gewoon zo maar speel wat met de plaatsing. tekst/symbool/tekst is ook maar zo/zo. als je dat symbooltje en het font voor me hebt wil ik wel iets 3d-achtigs pogen te maken als een voorbeeld. als ik het niet misheb heeft PSP ook wel een transform > distort.
teveel zooi, te weinig tijd
Nike-swoosh is snelheid/beweging. De 3 strepen van adidas ook snelheid zij het in mindere mate.Yoozer schreef op 30 December 2002 @ 16:56:
[...]
de nike-swoosh is ook niet sportief, of de adidas-sterretjes.
Is je shift-toets ziek?
maar niet 'sportiviteit'. schaken is een sport maar heeft met snelheid weinig van doenOzBoz schreef op 30 december 2002 @ 17:04:
Nike-swoosh is snelheid/beweging. De 3 strepen van adidas ook snelheid zij het in mindere mate.
okee, die was een beetje el-vier-em-ee, maar okee dan.
offtopic:
Is je shift-toets ziek?
altijd al geweest. soms niet, voor bestandsformaten en acronymen, maar dat varieert ook. naar hoofdletters overschakelen zou ik gerust willen maar ik vind lowercase wel wat hebben
[ Voor 3% gewijzigd door Yoozer op 30-12-2002 17:08 ]
Tevens bestaan de kleuren van voetbal clubs bijna altijd uit slechts 2 hoofdkleuren... blauw/wit speelts tegen rood/wit... en vele combi's daarvan.
Daarnaast ben ik geen creatief dus je sneer over me baas en een burootje is hier niet op zijn plaats...
Ga dus lekker ergens anders je onzin uitkramen.
Ik hou het lekker bij flat
oh ja, het logootje ertussen is het wapen van Haarlem.... Haarlem Hattricks.. snappie

nee. nike is een merk dat sportaccessoires verkoopt. zoals OzBoz al zegt, het logo suggereert snelheid. dat wel, maar niet sportiviteit. als je dat erbij wilt moet je iets erbij doen zoals een voetbal, dat maakt 't gelijk stukken duidelijker, of zoiets als de NBA - een silhouet van een speler. zeggen dat nike en adidas sportieve symbolen hebben die ze al ontworpen hadden om sportief eruit te laten zien is net zo'n logica als zeggen dat LOTR alle cliché's van alle mogelijke fantasy-films heeft gesnaaidyared schreef op 30 December 2002 @ 17:42:
Yoozer je slaat de plank zo flink mis... Nike en Adidas hebben JUISt sportieve symbolen en zoniet, dan hebben ze ze wel sportief gemaakt.
[ Voor 48% gewijzigd door Yoozer op 30-12-2002 17:57 . Reden: rest even gesnipt ivm overleg. ]
Edit: ah, ik las net dat je dat bewust gedaan hebt, dat wapen gebruiken... Dan nog steeds de vraag: waarom niet Haarlem ? Ik bedoel, bij Harlem wordt meteen en automatisch aan Amerika gedacht, en zullen dus alleen mensen die het wapen kennen aan Haarlem denken...
[ Voor 66% gewijzigd door KneoK op 30-12-2002 20:01 ]
Anyhoet, ik zie niet echt veel veranderingen in dat logo het is een keer logo + typografie en voor de rest veel variaties met telkens een ander effectje (die pagecurl is een grapje toch?). Toch het lijkt me wel slim als je baas misschien iemand betaald voor een logo, no offence, maar zoals je zelf aangeeft het is niet je ding en als ik eerlijk ben, ik geef je gelijk het is echt niet je ding.
|{ brrr }] |
Dat klinkt denk ik mooier bij elkaar... Anders krijg je Haarlem Haattricks (leuk voor een Haarlemse pest-je-buren site?)BioWEB schreef op 30 december 2002 @ 19:58:
Kleine vraag: Waarom Harlem ? Je gebruikt het schild van HaArlem toch ?
Ik denk dat het engels moet klinken...
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Jij quotte toen ik aan het editen wasDark Blue schreef op 30 December 2002 @ 20:00:
[...]
Dat klinkt denk ik mooier bij elkaar... Anders krijg je Haarlem Haattricks (leuk voor een Haarlemse pest-je-buren site?)- hoewel het woord Hattricks natuurlijk al vaststond.
Ik denk dat het engels moet klinken...
Een logo moet iets uitstralen, iets bevatten... Mensen vragen: "waarom Harlem en geen Haarlem ?"Edit: ah, ik las net dat je dat bewust gedaan hebt, dat wapen gebruiken... Dan nog steeds de vraag: waarom niet Haarlem ? Ik bedoel, bij Harlem wordt meteen en automatisch aan Amerika gedacht, en zullen dus alleen mensen die het wapen kennen aan Haarlem denken...
Wat zeg je dan ? Mwoah, stond mooier...
[ Voor 12% gewijzigd door KneoK op 30-12-2002 20:04 ]
Harlem%Hatricks
(% is dan dus het logo)
Hou het alleen nu even rustig... voor de experts hier kost het wellicht amper moeite om zoiets in mekaar te draaien, maar voor mij was het anderhalf uur werk (wat ong. 10% van mijn totale werkervaring met PSP7 is).
Sorry voor de boute reactie op Yoozer, maar sommige mensen kunnen niet lezen en snappen niet dat het soms al moeilijk genoeg is om als leek een mening in een expert forum te vragen en daarnaast ook nog eens dom gezeur over je heen te krijgen.
Haarlem Hattricks klonk niet, en Hattricks is nu eenmaal het spel dus kon alleen de stadsnaam aanpassen.
Iedereen die zich wil uitleven op het gegeven idee is welkom, ik hou het voorlopig even op de flat versie en ga nog even studeren hoe ik de canvas ronde hoeken o.i.d. kan geven.
Verwijderd
verder lijkt het een leuke oefening in het filtertjes/tiles uitproberen van de library van een goedkoop programmaatje,...
en die laatste s ,... daar krijg ik ECHT kromme tenen van,. beetje erbijgeprutst.
dit was mijn laatste zeer gewaardeerde mening van 2002
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 23:56 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Denk dat de topicstarter genoeg feedback heeft gekregen.
Dit topic is gesloten.