Toon posts:

probleem in zowel max 4 als 5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft het volgende probleem zowel in max 5 als 4:

Als hij nog maar iets doet in max (bijvoorbeeld een viewport button aanklikken) sluit max met de wel bekende boodschap "An error has occured ....."

Nu weet ik dat dit zeer vaag is, maar omdat het hier in beide versies van max is neem ik aan dat het probleem aan zijn systeem ligt.

We hebben al alle viewport renderers geprobeerd, dus ik denk niet dat het aan zijn 3dkaart ligt. Heeft er iemand een idee of is het misschien tijd om een format te doen :) .

Hieronder zijn systeem specs:

pIII 700
256 Mb ram
win xp prof
tnt2 64 (Mb)
+ laatste nieuw drivers van alles

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
zijnt legale versies? welk merk TNT2 ?

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 10:25
probeer eerst een Max opnieuw te installeren. Als dat geen succes tot gevolg heeft, en alles is up to date, probeer dan eens een oude video-driver. Als dat ook niet werkt...tsja...format helaas ;(

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Verwijderd

ik heb bijna hetzelfde probleem gehad, ik klikte op een viewport, en hij schoot eruit zonder error, de oplossing bij mij was oudere drivers installen ... :/

Verwijderd

Topicstarter
Het merk van de tnt 2 weet ik niet, maar de max 5 versie is een student licence van het school.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

De laatste updates ook gedownload van discreet? Misschien anders een probleem met dat Cdilla keyding? Die eens opnieuw installeren ofzo.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
als u cdilla niet in orde is start max gewoon niet op, het cdilla probleem bij windows xp en max 4 is trouwens opgelost omdat er bij max 5 gewoon een cdilla zit die wel werkt onder xp

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 10:04
Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 14:51:
als u cdilla niet in orde is start max gewoon niet op, het cdilla probleem bij windows xp en max 4 is trouwens opgelost omdat er bij max 5 gewoon een cdilla zit die wel werkt onder xp
Final render geinstalleerd toevallig?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Verwijderd

Topicstarter
nope, 't is een gewone cleane install zonder plugins of zo

Verwijderd

Heb je gekeken in de eventlogs van windows? Staat misschien wat waardevolle info bij...processor oververhit? Misschien is het zoiets doms als een defecte koeling, en dat in max het van viewport switchen de druppel is...

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem doet zich voor ook als je bijvoorbeeld een spline tekent, ik neem aan dat dit de pc nog wel kan trekken niet? :) Trouwens de pc valt niet uit of zo, alleen max geeft een foutmelding. Komt dit ook in je eventlogs te staan?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
start eens met een andere 3d render methode, dus ipv opengl direct3d of heidi of software.

specs

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
Probeer eens andere videokaart drivers te installeren. Ik denk dat hier het probleem zit.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 10:25
gladiool schreef op 30 december 2002 @ 17:18:
start eens met een andere 3d render methode, dus ipv opengl direct3d of heidi of software.
Ik denk dat ie dat al geprobeerd heeft:
Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 14:09:
We hebben al alle viewport renderers geprobeerd, dus ik denk niet dat het aan zijn 3dkaart ligt. Heeft er iemand een idee of is het misschien tijd om een format te doen :) .
lezen :)

In ieder geval even andere dirivers proberen. Oudere of eventueel nieuwere. Anders naar Discreet site gaan.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Pagina: 1