Toon posts:

Sitecom DC-202 en Chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier zijn al veel topics over verschenen en heb geprobeerd hier wat uit te kunnen halen, helaas niet gelukt.
Ik heb chello als provider en een Sitecom Router, mijn directe kabelverbinding PC Kabelmodem werkt zodat ik een 2de PC'tje via de Router eraan wilde knallen. Ik heb geen vast IP adres zodat de configuratie van de Router geen probleem moest zijn leek me. De Router geconfigureerd, MAC adress ingevoerd en verder niets want dat is niet nodig met DHCP. De test van de Router gaf al aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden met het netwerk.
Mijn PC waarmee de verbinding tussen PC en kabelmodem wel werkte werkt nu niet via de Router. Alles gereset en nogmaals geinstalleerd. Heeft iemand ervaring met een Sitecom Router DC-202 en Chello zonder vast IP adres. Dit is voor een kennis van me, zelf heb ik dezelfde configuratie met een vast IP adres van Chello en dit werkt als een gek. Maar nu bij die kennis met geen vast IP adres geen verbinding kunnen maken.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

als je ip 0.0.0.0 krijgt in router moet je kwello effe flush laten uitvoeren, dan werkt het wel weer. of bedoel je dat je met die ene pc de router niet kan benaderen? (dat kan ik hier niet helemaal uit opmaken)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Topicstarter
De internet verbinding met Chello is tot stand gekomen met een directe verbinding, dus direct van de PC naar het kabelmodem. Nu heeft Chello de verbinding aan het MAC adres van de netwerkkaart vast gelegd. Na het plaatsen van de Router in het netwerk en het invoeren van het MAC adres van de kabelmodem werkt dit niet. Het is nl. noodzakelijk dat hetzelfde MAC adres "zichtbaar" is voor Chello. Voor in de Router dan het MAC adres in van de gebruikte netwerkkaart. Dit is te vinden met ipconfig /all.

Het macadres is altijd belangrijk. Dit is de "unieke naam" van een netwerkkaart ook wel fysical-address genoemd. Het ip-adres is een toevoeging aan het mac-adres om routering van netwerkverkeer mogelijk te maken. Het mac-adres is altijd 12 karakters lang (12 bits) Bv. Het mac-adres van de WAN interface van de router was 00080E4605B2 en van de pc 005FC727DFA Deze code kun je ook nog weer opsplitsen waarmee je kunt zien wie de leverancier is van de netwerkkaart.

De WAN interface van de router heeft nu het macadres 005FC727DFA, ingesteld via de setup van de router. Dit macadres accepteerd Chello, waardoor het nu wel werkt.
Het macadres van de pc moet eigenlijk ook veranderd worden, dit kan eventueel konflikten geven, omdat er officieel gezien geen dubbele macadressen in een netwerk voor mogen komen. Maar omdat de router gebruik maakt van NAT is dit geen probleem, en kan het zo ook werken.

Het macadres vindt je onder XP/2000 met ipconfig/all en op w95/98/me met winipcfg.

Succes