[PHP]Login&pass meegeven

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:43
Ik ben bezig met een news-submit systeempje op mn site. Om nieuws te submitten moet ik eerst een login en password ingeven, waarna ik doorgestuurd wordt naar een lijstje met nieuwsberichten die gesubmit zijn. Vanuit dit lijstje krijg ik de mogelijkheid om nieuwsberichten toe te voegen, te wijzigen, of te verwijderen. Dit werkt allemaal prima, maar ik weet niet goed hoe ik op een nette manier de loginnaam en het password naar de verschillende scriptjes kan meesturen. Ik heb namelijk een aparte php-file voor elke functie, die dus vanuit de lijst wordt aangeroepen. Ik kan de loginnaam natuurlijk via de adresbalk of een formpje steeds meesturen, maar hoe kan het netter, in php?

oja, ik draai php op een IIS 5.0 server

[ Voor 4% gewijzigd door Dr_Frickin_Evil op 30-12-2002 14:00 ]

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Met een session.

Who is John Galt?

Verwijderd

ik stem ook voor de session :)
gewoon het userid in de sessie opslaan, en event. de rechten
niet het password!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 15:04

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Als argument van de functie?

zoiets als:
code:
1
2
function newssubmit(sInlognaam,sPassword,...) {
}

:)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:43
Ik ben nu met sessies bezig, maar het werkt toch niet helemaal. Ik heb een file:
test.php
<?PHP

session_start();

$var_waarde = "Gewoon een waarde";
session_register("var_waarde"); // LET OP!!! Zonder het $-teken

echo "Klik <a href=\"test2.php\">hier</a> voor de volgende pagina";

?>
deze roept test2.php aan:
<?PHP

session_start();

echo "De waarde van de 'var'-variabele: $var_waarde";

?>

Maar als ik het dan in de browser bekijk, dan krijg ik dit:
De waarde van de 'var'-variabele: PHP Notice: Undefined variable: var_waarde in c:\Inetpub\wwwroot\test\test2.php on line 5
Ik heb dit voorbeeld uit een tutorial, dus het zou ergens aan mn instellingen moeten liggen lijkt me, maar heeft iemand een idee?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Je moet ook geen tutorials gebruiken, tenzij er duidelijk bijstaat waar de zooi terug kan vinden in de manual, en voor welke versie hij is geschreven :/

Zie dus: http://www.php.net/ref.session
En let dan vooral even op de $_SESSION array, en weet dus dat register_globals tegenwoordig niet meer standaard aan staat

Dit komt de laatste tijd zo ongelooflijk vaak voorbij, dat je met een beetje zoeken daar vast wel uitgekomen was.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.