2 analoge lijnen is wat duurder per maand dan 1 isdn lijn. Dus per maand is een isdn lijn mewt adsl het goedkoopst. Ook heb je met isdn met een quattro vox 4 nummers, dus kan je ook nog eens een aparte faxlijn gebruiken (je kan er maar twee gebruiken tegelijk, maar ze werken wel alle 4) en heb je nummerweergave en vast nog wel wat andere handige dingen

).
Het voordeel van de andere constructie is dat je je adsl aan kan vragen op de al liggende lijn (een order die soepel zal lopen, omdat dit gewoon standaard binnen 4 weken aangesloten is). Je vraagt daarnaast nog een andere lijn aan en noemt die de "zakelijke" lijn. Dan zit je adsl op de ene lijn en op een enkele rekening en zit die andere lijn op een totaal andere rekening. Op die manier kan je de kosten voor adsl en de ene lijn heel makkelijk bij zakelijk boeken, omdat het handig totaal gescheiden rekeningen zijn

.
Bij ISDN kan je ook gescheiden rekeningen krijgen, maar komt de adsl rekening altijd op de 'hoofdrekening', dus niet op zo'n extra nummer.
Verder moet je bij de aanvraag van een nieuwe lijn of de migratie naar ISDN altijd officieel wachten tot de eerstvolgende rekening voordat je adsl aan kan vragen, omdat pas op dat moment bij kpn bekend is dat je een betalende klant bent en wordt je in alle systemen weer correct ingevoerd. Vraag je het eerder aan, dan heb je kans dat je aanvraag wordt afgekeurd omdat je een isdn modem bestelt, terwijl je nog bekend staat als 'analoog' modem.
Daar kom je ook met veel bellen naar de service niet vanaf, want daar kunnen ze niets aan veranderen... Als er bij de adsl aanvraag geen haast is, zou ik m'n lijn omzetten naar een isdn lijn en daar na een maandje ofzo adsl op aanvragen

. Als er wel haast op zit, zou ik nu adsl op mijn analoge lijn aanvragen en daarnaast nog een andere analoge lijn aanvragen

.