Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Maar het is precies hetzelfde.
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Verwijderd
Laptop klinkt imo ook niet zo netjes, dus al die zakenlui zullen het wel over hun notebook hebben, terwijl ze eigenlijk gewoon met een laptop rondlopen
Maargoed, weinig tot geen verschil dus
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
tegenwoordig zo heet worden dat je ze niet meer op schoot kunt houden
http://www.theregister.co.uk/content/54/28245.html
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Verwijderd
En dit is het enige juiste antwoordt van dit topic.Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 15:08:
Het verschil zat hem erin dat een laptop een stopcontact nodig had (was toendertijd een soort van portable desktop), en een notebook kon je op een accu gebruiken...
Verwijderd
makkie schreef op 30 december 2002 @ 15:12:
[...]
En dit is het enige juiste antwoordt van dit topic.
Ik heb hier toch echt een laptop met een accu hoor
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
HeheheVerwijderd schreef op 30 december 2002 @ 15:14:
[...]
Same here, we hebben een laptop en een notebook en beiden werken ze op netstroom en op een accu
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 15:14:
[...]
Vroeger dus, tegenwoordig maakt het niet zoveel meer uit. Als je kijkt naar een topmodel van sony met een 16" scherm dan zou dat een laptop heten en de kleine vaio's (met 12" schermpjes) een notebook.nodig had (was toendertijd een soort van portable desktop)
Echter, met gooit gewoon de termen door elkaar tegenwoordig en boeit het geen ruk meer hoe je het noemt. Gewoon opvouwbare pc
Verwijderd
(en geloof je me niet kijk eens op usenet met "difference notebook laptop"
Deze 2 verschillen worden hoofdzakelijk veroorzaakt daardat de laptop er eerder was dan de notebook (want nieuwer = kleiner + lichter = moderner en aantrekkelijker).
En op dit moment worden de 2 begrippen door elkaar gebruikt maar koop je nagenoeg altijd een notebook
Een notebook is kleiner (ongeveer a4 formaat) en heeft een externe power-adaptor.
"Echte" laptops zie je tegenwoordig bijna niet meer; het zijn allemaal notebooks.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
(het ging over dramatische tests mbt de durability van de laptop, vandaar de nadruk op stevigheid)Gepost door dion_b zondag 29 december 2002 - 23:28 Score: 3 (Inzichtvol)
Oorspronkelijk heette zo'n geval een laptop, omdat het itt een desktop op je schoot gehouden kon worden- maar toen de term uitgevonden werd hadden we het nog steeds over 10Kg monsters met externe voeding (of loodaccu's)
Enkele jaren later was er een of ander fabrikant (wie weet ik niet meer) die vond dat zijn PCs zo klein waren als een notebook, dus kregen ze die naam mee. Sindsdien heerst totale verwarring over de termen, en vermits het een marketingterm, geen technische is, kun je er rustig vanuit gaan dat de twee termen volledig uitwisselbaar zijn- dus ook wat stevigheid betreft.
De enige technisch verschillende gevallen zijn tegenwoordig de desknotes- waarbij ook hier de marketinglui flink vaag zijn, de een noemt een laptop waarin een desktop CPU zit, maar die gewoon een accu heeft al zo, terwijl de ander het pas een desknote noemt als er geen accu meer in zit.
Kortom: aan marketingtermen heb je geen zak en kun je ook niets over de stevigheid afleiden
Oslik blyat! Oslik!
Als je denkt dat onderwijs duur is, moet je onwetendheid eens proberen.
Verwijderd
/edit
Oeps, te laat.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2002 18:03 ]
Verwijderd
bij een notebook zit de floppy er los bij als USB apparaat.
mooi kick van 2 jaar! En dan nog zinloos ookVerwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 12:23:
bij een Laptop zit de floppydrive ingebouwd.
bij een notebook zit de floppy er los bij als USB apparaat.
[ Voor 10% gewijzigd door jvvv op 04-08-2004 13:36 ]
Dit topic is gesloten.
![]()