Taiyo Yuden cd's bij Homeshop voor €5 per 10 in jewelcase

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik kan 't bijna niet geloven, maar dit is wel erg goedkoop voor ty's in jewelcase. Weet iemand meer van de kwaliteit die ze daar verkopen? Zijn dit wel de echte goeie ty's? of is dit één van de minder goeie ty's, zeg maar de B versies die uit hun fabriek komen?

Ervaringen, iemand?

Verwijderd

bedoel je nou een internetwinkel die die cd's verkoopt of die homeshopping troep op Tv?

• Ed.
:D Homeshop is een computerzaak in leeuwarden

Verwijderd

ahaa :) dan snap ik het weer, maar ik zeg altijd maar TY is TY dus het zal best wel aardig spul zijn. Mij lijkt het in ieder geval geen moeilijke keuze.
Kopen!! :P

• Ed.
Als ik ze koop, koop ik er 500 van, dus wil wel ff zeker weten of ze goed zijn :)

Verwijderd

Wat zijn eigenlijk Taiyo Yuden cd's?

Kan ik ook meteen zeggen of het een goede koop is :X :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 13:28:
Wat zijn eigenlijk Taiyo Yuden cd's?

Kan ik ook meteen zeggen of het een goede koop is :X :P
[rml][ Ervaringen] Goede CD-R/CD-RW CD's?[/rml] :z

Zie verder ook [rml][ tip] Hoe herken ik een goede CD-R[/rml] :)

linkjes komen uit de OM FAQ

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:10
tayo yuden is op zich goede kwaliteit :)
of het hier om een speciale versie gaat weet ik uiteraard niet...

Verwijderd

Ok gewoon een goede Cd-r dus,

dat zeggen + dat ik wat lui ben om te zoeken kost je een stuk minder tijd dan met relevante linkjes aan te komen, maar waardeer je moeite hoor! :z :P

Tipje aan Topicstarter, koop er gewoon eerst 10, test ze grondig en haal er dan 500. Als je zeker wilt zijn dat ze ze dan nog hebben, overleg dan met de verkoper dat je een optie neemt op 500 cd's als je tevreden bent met de 1e 10.

• Ed.
Goed idee Play, maar hoe test ik cd's grondig? Want normaal brand ik een cd, leg ik 'm weg, en dan hoop ik gewoon dat ie het na 2 jaar nog steeds doet :)

• Ed.
Iemand anders nog tips om deze cd's grondig te testen?

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:08
Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 13:16:
bedoel je nou een internetwinkel die die cd's verkoopt of die homeshopping troep op Tv?
Je kan deze cd's ook bestellen via www.homeshop-productions.nl. :)
Heb alleen net 100 Parrot TY cd's besteld bij forcys :'(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Rolex schreef op 30 December 2002 @ 16:31:
Iemand anders nog tips om deze cd's grondig te testen?
Niet kicken binnen 24 uur aub.. <-- ja, dat is een linkje

Er valt niet te testen of de CD's goed zijn.. Er bestaat geen enkel tooltje dat kan ruiken/zeggen/berekenen hoelang een CD nog heeft eer deze rot wordt. Een CDR(W) is of goed gebrand of mis gebrand, maar dat kan brandsoftware wel aangeven..

Verwijderd

Bij cdrwinkel.com heb je taiyo juden voor 38ct/stuk. Heb ze en bevallen prima! Er staat 16 speed op maar das gelul. Software zegt 32 speed of sneller, ik fik ze prima op 32X.

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-03 08:01

koe161

koe(c)

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 16:50:
Bij cdrwinkel.com heb je taiyo juden voor 38ct/stuk. Heb ze en bevallen prima! Er staat 16 speed op maar das gelul. Software zegt 32 speed of sneller, ik fik ze prima op 32X.
Waar dan :?
De goedkoopste die ik zie zijn EUR 56 spindel van 100 (wel 52x).

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

• Ed.
BalusC schreef op 30 december 2002 @ 16:45:

[...]
Niet kicken binnen 24 uur aub.. <small><-- ja, dat is een linkje</small>

Er valt niet te testen of de CD's goed zijn.. Er bestaat geen enkel tooltje dat kan ruiken/zeggen/berekenen hoelang een CD nog heeft eer deze rot wordt. Een CDR(W) is of goed gebrand of mis gebrand, maar dat kan brandsoftware wel aangeven..
Ik heb dus nu al minstens 7 keer meegemaakt, dat een cd het perfect deed vlak nadat ik 'm gebrand had, en na een maandje of wat (en 'm dus daarvoor maar 1x gebruikt te hebben en in 't donker te hebben opgeslagen) gaf ie ineens zo'n Cyclic Redudancy Check Error aan...

Nu ga ik dus ff al m'n cd's langs met wat tooltjes om te zien of ze nog wel okay zijn.

Verwijderd

koe schreef op 30 December 2002 @ 17:02:
[...]

Waar dan :?
De goedkoopste die ik zie zijn EUR 56 spindel van 100 (wel 52x).
http://www.cdrwinkel.com/Shop/80_min_CD.html :

Euroselect 80m (Taiyo Yuden) Jewelcase 16x

Prijs /stuk : € 0.50 Gebruik : Data/PSX/Audio
Prijs /120 : € 0.44 Verpakking : Jewelcase
Prijs /240 : € 0.42 Label : Ja
Prijs /480 : € 0.40
Prijs /720 : € 0.38

Gewoon met een paar anderen samen bestellen als je 720 stuks teveel vind.

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Ik heb er zulke gekocht, hebben wel een lichtere kleur (groen) dan de TY van TDK of Plextor.
De groeven zijn ook duidelijker zichtbaar ,je weet wel van die cirkels, alsof de cd opgebouwd is uit 50 ronde lijntjes van een halve mm groot. Een tijdje geleden kon je die kopen aan 30 cent per 1000 mits afhaling. (als er iemand label wil zien van deze cdr, dan moet je me contacteren, check deze forum niet zo vaak).

Verwijderd

hey als je er 500 gaat kopen zou ik ook maar gelijk even om korting vragen bij die winkel ;)

• psychodweep
als je er 480 koopt heb je al korting,
op aanvraag van iemand kan je hier fotos vinden.

*edit*
Sorry, voor de slechte fotos, k heb ze snel getrokken,
enne je moet misschien wel es refreshen want die link durft soms wel niet werken
*edit*

[ Voor 37% gewijzigd door psychodweep op 31-12-2002 13:14 ]

Verwijderd

psychodweep schreef op 31 December 2002 @ 02:34:
Ik heb er zulke gekocht, hebben wel een lichtere kleur (groen) dan de TY van TDK of Plextor.
De groeven zijn ook duidelijker zichtbaar ,je weet wel van die cirkels, alsof de cd opgebouwd is uit 50 ronde lijntjes van een halve mm groot. Een tijdje geleden kon je die kopen aan 30 cent per 1000 mits afhaling. (als er iemand label wil zien van deze cdr, dan moet je me contacteren, check deze forum niet zo vaak).
Maakt het iets uit of je die lijntjes ziet? De 30ct aanbieding was dacht ik 74 minuten, ik heb de 80.

• psychodweep
Nee dat maakt niet uit, ik denk dat zulke cd's zelfs beter te lezen zijn dan gewone (gele) reflecterende cd's.
Nee hoor, dat was 30 cent voor 80 minuten cd's, maar die zijn niet meer te leveren aan die prijs, daarom staan alleen de 74 minuten cd's er nog.
Pagina: 1