Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

uitgaande nummers opslaan van analoog telefoon naar pc !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand me hier mee helpen ik heb naar verschillende mogelijkheden gezocht op het net.

ik wil de uitgaande telefoonnummers registeren en opslaan als data op m,n pc.
(weet dat het niet mogeliijk om tijd en gespreks duur te registeren.)

ik wil graag tips hiervoor in de zin welke hardware ik hiervoor moet gebruiken om een interface te maken tussen telefoon en pc.

_/-\o_

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Welke telecomaanbieder heb je? Wil je het alleen gebruiken om later gesprekken op te zoeken, of wil je er nog meer mee doen?

Als je KPN hebt, kun je natuurlijk ook gebruik maken van hun gratis dienst Telefoonrekening Online. Voor details kijk je op http://www.kpn.com -> Privé -> Telefoonrekening Online (onderaan). I.v.m. ranzige sessions op die site heb ik geen link voor je :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Ik heb thuis een (ISDN) telefooncentrale waarmee dat kan, is met een serieel kabeltje op me laptop-dockingstation aangesloten. Centrale is een Tiptel geloof 811 of 810 ofzoiets

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een kpn aansluiting en ben niet van plan om een isdnaansluiting te nemen.
ja ik wil er meer mee doe.

ik ben op zoek naar een interface medium die de uitgaande nummers van de analoog telefoon registreert en omzet naar data in de de vorm van een file die leesbaar is voor de computer.

ik heb een idee om een goed werkende telefoontikkersysteem te maken.
als het me lukt wil ik het ontwerp in de opensource gooien voor de mensen die aan zelfbouw doen.
ik heb de meeste problemen opgelost.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Je zou kunnen proberen om een schema te bouwen zoals hier beschreven staat:
http://www.sagebrush.com/phontech.htm
http://www.hut.fi/Misc/El...rcuits/teleinterface.html

Op die manier kun je de lijn op de line-in van je PC aansluiten, om daarna de DTMF-tonen m.b.v. een (eventueel zelfgeschreven of aangepast) programma uit de stream te vissen.

Een andere optie is natuurlijk om gebruik te maken van een voicemodem, dat de DTMF-tonen al voor je interpreteert. Nadeel daarvan is dat je 't ding op de een of andere manier zo ver moet krijgen, dat 'ie de lijn constant monitored zonder de lijn open te houden. Geen idee hoe dat moet, maar als je dat voor mekaar krijgt kan je vast wel iets met de code uit een van deze programma's, vooral de onderste 2.

Als je je systeem GPL maakt kun je uiteraard vrij gebruik maken van de code uit andere GPL'ed programma's.

[ Voor 3% gewijzigd door intoxicated op 01-01-2003 23:58 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR