Toon posts:

[Bios] opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem: Mijn pc blijft hangen net nadat het geheugen is geteld. Waar hij blijft hangen is de melding:

Award Plug and Play Bios extension v1.0a

Mijn pc gegevens:
Asus k7v revisie 1005
AMD athlon 550
Dimm 128md

Ik heb de search al gezocht naar dit probleem, ook google, maar kwam op niets uit!
Ook is de bios gereset, naar standaard waarden, een ook geprobeerd PNP uit te zetten.. Alleen dit mocht niet baten. Ik wil ook gelijk een andere bios revisie er opzetten, 1007 maar zover kom ik nog niet, start gewoon niet door... Ook niet met een koude start, of warme restart....

Wie kan mij helpen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Controleer de boot sequence en de HDDs (staat autodetectie aan?)- meestal zijn hangers op dat moment daaraan te wijten.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
gaat ff-n proberen....

Verwijderd

Topicstarter
Nee, zelfs alles op none detectie gezet, maar start nog niet door... |:( 8)7 :?

Zoekt nogsteeds verder voor een oplossing, ;) zo goed in me oude bericht editt'n?

Nog een zooi bios instellingen geprobeerd.... :S maar mag ook niet helpen...

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 12:56 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gebruik eens het edit-knopje.. Zo voorkom je irritante monologen..

Je hoeft in principe ook niet aangeven dat je "ff-n gaat proberen", dit valt namelijk onder een overbodige "chat-posting". Immers, je geeft toch ook niet aan dat je naar de WC moet of gaat roken :+

Terugkomend op het probleem: heb je überhaupt wel wat getweakt? Kaal opgestart? Bekabeling gecheckt? Andere HDD's geprobeerd? Etc..etc..

[ Voor 21% gewijzigd door BalusC op 30-12-2002 12:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee, niks is getweaked, alles kaal..., zelfs hd + cd rom losgekoppeld, alleen videokaart zit er nog in....

Verwijderd

Topicstarter
Probleem zit hem in de onboard geluidskaart :S lekker vaag!!! topic mag gesloten worden...

Deze uitgeschakeld, en systeem draait weer normaal lekker door,

Ander geluidskaartje er in en alles is weer goed....

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2002 09:26 ]

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem, mijn BIOS bleef hier ook hangen, maar dat komt nadat ik er een Beta BIOS in had geflashed, nadat er weer een "goeie" versie in werd geflashed was het probleem weer verholpen.
Pagina: 1