Toon posts:

avi2mpg zonder geluid :( hoe kan ik dat oplossen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak met mijn digitale camera af en toe videootjes. Als ik ze upload naar mijn pc dan komt worden ze opgeslagen als avi bestanden. Als ik deze zo op internet zet kan niemand ze zien. Waarschijnlijk door zo'n videocompressie ( SP5X_32.DLL ) toch? Ik heb ze dus met een programmatje ( Antechinus Media Editor ) omgezet in mpg bestanden. Alleen het probleem is nu dat er geen geluid is en dat toch nog sommigen de video's niet kunnen zien. Weet iemand of dit optelossen is. Hopelijk is er iemand die me kan helpen.

BvD

Verwijderd

wel het juiste codec?

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 12:42

MicroWhale

The problem is choice

nasynchroniseren?

;)

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Verwijderd

Topicstarter
uhm ik ben niet zo heel bekend met video bewerking wat is dat precies nasynchroniseren en codec?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Dan zet je blijkbaar niet het geluid mee om in mpeg. Gebruik TMpegEnc of zo voor het omzetten naar mpeg (system -> video + geluid). Je kan overigens je avi ook naar .avi omzetten, maar dan met DivX codec en MP3/wma geluid. Dat kan je met Virtual dub (wel even nimo codec pack installeren voor de benodigde codecs).

Codecs: bepaalde wijze van opslaan van geluid/beeld. Je moet de goede codecs geinstalleerd hebben op je pc, anders weet je pc niet wat ie met aangeboden beeld/geluid moet doen bij afspelen.

Verwijderd

Topicstarter
Wekkel schreef op 30 december 2002 @ 12:39:
Dan zet je blijkbaar niet het geluid mee om in mpeg. Gebruik TMpegEnc of zo voor het omzetten naar mpeg (system -> video + geluid). Je kan overigens je avi ook naar .avi omzetten, maar dan met DivX codec en MP3/wma geluid. Dat kan je met Virtual dub (wel even nimo codec pack installeren voor de benodigde codecs).

Codecs: bepaalde wijze van opslaan van geluid/beeld. Je moet de goede codecs geinstalleerd hebben op je pc, anders weet je pc niet wat ie met aangeboden beeld/geluid moet doen bij afspelen.
dankje hier heb ik wat aan.... ik ga ff proberen

Verwijderd

Topicstarter
ik doe dat wel met system-video+geluid maar krijg uiteindelijk alleen het beeld te zien :S weet je misschien wat ik verkeerd doe?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Zit er wel geluid in het avi'tje?

Het kan best zo zijn, dat de mpeg 'maker' niet overweg kan met het formaat, waarin het geluid in die avi zit. Dan moet je of een ander mpeg programma gebruiken of met Virtual dub eerst het geluid uit die avi trekken en als aparte (wav) stream weer in laten weven door het mpeg programma tijdens het mpeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Wekkel schreef op 30 december 2002 @ 14:20:
Zit er wel geluid in het avi'tje?

Het kan best zo zijn, dat de mpeg 'maker' niet overweg kan met het formaat, waarin het geluid in die avi zit. Dan moet je of een ander mpeg programma gebruiken of met Virtual dub eerst het geluid uit die avi trekken en als aparte (wav) stream weer in laten weven door het mpeg programma tijdens het mpeggen.
ja dat zou inderdaad heel goed kunnen
Pagina: 1