Toon posts:

Te warme Athlon 2400+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een systeempje samengesteld, maar mijn cpu temp (net na het booten) is 75 graden C (gelezen uit bios).
Alleen de CPU, Cooler, Mem en Vid kaart zitten erin.
De cooler is een Spire FridgeRock. Ik gebruik geen koelpasta maar de bijgeleverde sticker.

Ik vind 75C nogal aan de hoge kant, en ben bang dat als ik hem langer aan laat staan dat ik dan de cpu opblaas.

Specs:
Athlon XP 2400+
Chaintec 7NJS Nforce2
TwinMos pc2700 RAM cas 2.5
PoV TI4200XP

BTW. Het is nog niet in de kast gebouwd.
klopt het dat deze Cooler erg moeilijk is om te plaatsen (er moesten twee personen veel kracht zetten om het clipje erop te krijgen.)

Wat kan ik doen?

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 19:04
Welkom hier :)

Waarmee lees je die temperatuur af? Veel metingen zijn niet echt betrouwbaar te noemen. Voelt het koelblok van je Fridgerock ook heet aan?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik vind 75C nogal aan de hoge kant, en ben bang dat als ik hem langer aan laat staan dat ik dan de cpu opblaas.
Onzin. Zolang je systeem stabiel is, dan is er niks aan het handje :)

Maar probeer eens koelpasta, dat scheelt echt heel veel.. Kijk ook eens of je je airflow kan verbeteren.

Verder krijgt dit een enkeltje Die-Hard Overclocking & Cooling, omdat het hier koelingsproblemen betreft. Check ook de FAQ aldaar mbt airflow enzo ;)

[ Voor 26% gewijzigd door BalusC op 30-12-2002 11:38 ]

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
sticker zo snel moglijk vervangen met koelpasta zelfs zn goedkoop tubetje van 1 euro is beter als z`n sticker
mocht dat nog niet helpen dan maar effe een betere fan of een grotere middels een fan adapter

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:48
Sorry dat ik het zeg he, maar ehh volgens mij kan je zo onderhand al tellen in DOC hoeveel topics erzijn met 'mijn cpu word 'te' warm' ...

Verwijderd

Ik heb laatst nog een xp 2700 op een 7njs bord geplaatst met een spire falconrock 2 koeler

cpu werdt 53 gradebn idle :)

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:07
75 graden direct na boot lijkt mij een geval van verkeerde uitlezing. Zolang je geen instabiliteitsgevallen (scrabble!) krijgt, is er niks aan de hand.

Wat is je kasttemp volgens je mobo? klopt dat met wat je voelt als je je hand in de kast houdt. Voel ook eens aan je heatsink, volt die gloeien heet? zo nee, misschien is de verkeerde uitlezing verholpen bij een BIOS-update

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

heb je je koelertje niet verkeerd om zitten ofzo???? 75 graden is echt heel erg extreem...

• manta
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11-2023
hmm ik zie hier mensen die zeggen dat je de sticker moet vervangen voor echte koelpasta.
Beetje domme vraag misschien maar hoe vervang ik dit precies? Waarmee kan ik dat goedje van de sticker er goed en veilig mee af krijgen?

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 15:32
manta schreef op 30 December 2002 @ 13:02:
hmm ik zie hier mensen die zeggen dat je de sticker moet vervangen voor echte koelpasta.
Beetje domme vraag misschien maar hoe vervang ik dit precies? Waarmee kan ik dat goedje van de sticker er goed en veilig mee af krijgen?
Wasbezine, daarna met pure alcohol....wasbenzine is toch nog een beetje vet.

Wel met een doek wat geen stof achterlaat doen

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Pagina: 1