Toon posts:

Asus A7N266 probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeie,

Ik heb een paar maanden terug voor een vrien een budgetsysteem in elkaar gezet met het volgende :

Asus A7N266 mobo
Duron 1,2 Ghz
256 DDR 2100 Corsair
40 Gig maxtor HDD
En alle andere meuk

Systeem zit in een noname miditower met 300 watt voeding

Nu heeft hij dus al een tijdje last van zijn USB poorten, wanneer de PC koud wordt opgestart worden zijn USB apparaten niet herkend (heeft een USB toetsenbord en muis, dus das lastig) echter als de stekkers worden losgetrokken en weer ingeplugd is het geen probleem? Ik heb al gezocht naar een fix maar kan niets vinden

Tweede probleem is dat sommige spellen direct teruggaan op desktop zonder dat het wordtopgestart, dit zijn dan meestal direct 3D spellen. Andere spellen (Unreal Tournament, links2003, Wolfenstein ed lopen perfect. Zowel onboard sound als video zijn in gebruik.

De laatste bios staat erop, besturingssysteem is win XP prof SP1, en van alle drivers de laatste versies geinstalleerd. Systeem wordt niet warm, proc hangt zo tussen 36 en 45 graden celsius, dus das ook netjes.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? vooral het USB probleem is vrij vervelend.

Binnenkort wil hij ook gaan upgraden, dus ik ga er een extra 256 Mem en een XP 1800+ inzetten, waarschijnlijk een radeon 9000 pro als hij het geld ervoor heeft. Moet geen problemen geven op dit bord neem ik aan.

alvast bedankt voor suggesties

mart

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Of mobo of voeding zwak/gaar/ontoereikend..
Dus: welke voeding zit erin :?

Zie ook Hangen en Opstartproblemen onderaan op Technische PMG FAQ :)

Verwijderd

Topicstarter
Staat er boven, noname 300 watt minitower met noname 300 watt voeding. Als de voeding ontoereikend zou zijn heeft dat effect op de USB poorten?? lijkt me onwaarschijnlijk. Ook spellen als UT en wolfenstein zouden moeten crashen als de voeding niet genoeg is. (toch?) Ik dacht eigenlijk aan een probleem in de chipsetsoftware of iets? daarom de vraag hier, er moeten hier meer mensen zijn met een nforce mobo?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ow, overheengelezen :X

Sja, uit ervaring (ik hang wel erg veel op GoT rond) kan ik je vertellen dat de 'cold boot' problemen veelal te wijten zijn aan een voeding die niet helemaal lekker op gang komt. Daarnaast, USB krijgt 5V direct uit de voeding (althans, via mobo dan, maar de kans lijkt me klein dat de mobo hier de schuldige is) :)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 30-12-2002 13:41 ]

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:56

Shuriken

Life is all about priorities

Als de voeding min. 2A op +5VSB kan leveren zou je kunnen proberen jumper USBPWR01 op stand 2-3 te zetten.(jumper zit boven de socket)

Grote kans dat ie het dan wel doet. Maar alleen doen als de voeding min. 2 A op 5VSB kan leveren anders dan gaat het niet goed.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie