Hey,
Gisteren bij de OC-days geweest in Dordrecht
...veel info opgedaan en genoten van de casemods die we hebben gezien.
Anyway, sinds 5 dagen heb ik een MSI K7N2 (nForce2) mobo met een Althon XP 2200+.
Hier zat een CPU fan bij van GlacialTech ...
... De CPU was idle ongeveer 50 graden en een teringherrie, dat wil je niet weten.
Op de OC-Days heb ik me laten informeren over cool & silent, vandaar dat ik daar gisteren een Nexus KCZ-2700 heb gekocht. Jullie kennen hem wel denk ik:
http://www.nexustek.nl/Nexus_kcz2700.htm
Daarbij heb ik een tubetje 'Arctic Silver 3' pasta gekocht, dus ik neem aan dat ik kwalitatief goede inkopen heb gedaan.
thuis: CPU eruit gehaald, schoongemaakt en de Silver Arctic 3 erop gesmeerd.
Bij de Nexus fan heb ik de 'standaard pasta' er ook af gehaald, zodat er alleen Arctic Silver tussen de CPU en de fan zit.
...opgestart en meteen naar de Bios. Daarstond ie meteen op 42 graden!
Eenmaal in Windows gaf MBM5 al een temp van 52 aan! idle!
Na een potje UT2003 was de temperatuur verbazingwekkend nogsteeds 52 graden! (...)
Verder loopt de PC NIET vast in Windows, alleen als ik in de BIOS lang naar de 'PC Health Status' blijf kijken (temp & fan speed etc...) loopt de BIOS vast.
Enig idee hoe ik de temp normaal kan krijgen voor m'n 2200+, want 52 is erg hoog!
Zie nu op MBM5 dan m'n mobo 38 graden idle is. Ook erg hoog!
Specs:
MSI K7N2 (nForce2) met 'HighPerformance' BIOS instellingen. De rest heb ik nog niet verandert.
Procase kast met 80mm coolermaster casefan. (m'n oude Asus K7V mobo was altijd netjes 29 graden!)
Is het veilig om zo te blijven werken? ookal loopt ie niet vast?
Gisteren bij de OC-days geweest in Dordrecht
Anyway, sinds 5 dagen heb ik een MSI K7N2 (nForce2) mobo met een Althon XP 2200+.
Hier zat een CPU fan bij van GlacialTech ...
Op de OC-Days heb ik me laten informeren over cool & silent, vandaar dat ik daar gisteren een Nexus KCZ-2700 heb gekocht. Jullie kennen hem wel denk ik:
http://www.nexustek.nl/Nexus_kcz2700.htm
Daarbij heb ik een tubetje 'Arctic Silver 3' pasta gekocht, dus ik neem aan dat ik kwalitatief goede inkopen heb gedaan.
thuis: CPU eruit gehaald, schoongemaakt en de Silver Arctic 3 erop gesmeerd.
Bij de Nexus fan heb ik de 'standaard pasta' er ook af gehaald, zodat er alleen Arctic Silver tussen de CPU en de fan zit.
...opgestart en meteen naar de Bios. Daarstond ie meteen op 42 graden!
Eenmaal in Windows gaf MBM5 al een temp van 52 aan! idle!
Na een potje UT2003 was de temperatuur verbazingwekkend nogsteeds 52 graden! (...)
Verder loopt de PC NIET vast in Windows, alleen als ik in de BIOS lang naar de 'PC Health Status' blijf kijken (temp & fan speed etc...) loopt de BIOS vast.
Enig idee hoe ik de temp normaal kan krijgen voor m'n 2200+, want 52 is erg hoog!
Zie nu op MBM5 dan m'n mobo 38 graden idle is. Ook erg hoog!
Specs:
MSI K7N2 (nForce2) met 'HighPerformance' BIOS instellingen. De rest heb ik nog niet verandert.
Procase kast met 80mm coolermaster casefan. (m'n oude Asus K7V mobo was altijd netjes 29 graden!)
Is het veilig om zo te blijven werken? ookal loopt ie niet vast?