[SCSI] Wanneer LVD wanneer se??

Pagina: 1
Acties:

• pixel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik vroeg me het volgende af:
Ik heb een ultra 160 harddisk. en een Ultra 160 controller.
Nu pak ik een niet getwiste kabel, en de snelheid van de disk zal dus dan 40 mb/s zijn (se modus) Nu pak ik een getwiste kabel en de snelheid is ultra 160.
NIets vreemd in dit opzicht. Maar hoe weet de harddisk/ de controller nu dat er een rechte of een getwiste kabel tussen zit?
Want ik heb het volgende probleem. Ik heb dus een ultra 160 disk maar die is SCA. dus heb ik er een converter tussen gezet en een twist scsi kabel. Maar die converter zorgt ervoor dat er maar op 40 mb/s op se modus wordt gedraait.
Als ik nu weet hoe het scsi gebeuren kan zien of het een rechte kabel is of getwiste kan ik misschien wel de sca converter aanpassen.
toch?

brabrabrabra...

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 19:48

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Dat ligt aan de convertor, om SCA->UXW (waarbij X>=2) te converten heb je goede/ helaas dure onvertors nodig... Het ligt volgens mij vooral aan een bepaalde weerstand (Zie 40 pins -> 80 pins bij IDE)... Ik heb hier zelf een niet getwiste Compaq U3W kabel liggen, welke ook probleemloos de U160 haalt (Dus het ligt puur aan materiaal en soort van kabel)

• tinker23
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-12-2025
De HD/controller weet dat hij/zij/het in LVD modus moet gaan draaien doordat je op het eind van de kabel een LVD terminator hebt zitten, die getwiste kabel zorgt alleen maar voor de betere data integriteit bij de hogere LVD snelheden.
Je kan bv ook met een gewone niet-getwiste 68 pins kabel en een LVD teminator op U160 gaan draaien, alleen zal je dan wel een hogere kans op data verlies krijgen.

Wat die SCA adapter betreft, ik denk dat bij een LVD SCA adapter een aantal pinnen die zorgen voor de LVD of ground signalen wèl zijn doorverbonden en bij een se adapter niet... Maar eerlijk gezegd zou ik je niet kunnen vertellen hoe je optisch een SCA adapter zou kunnen onderscheiden in LVD en SE modellen, behalve dan dat adapters met tevens een 50 pins aansluiting vrijwel altijd SE zijn.

Verwijderd

Het licht volgens mij ook aan het materiaal waar de converter van is gemaakt, maar het is het zelfde als de kabels, somige kabels ondersteunden LVD wel en sommige niet terwijl de kabels er soms het zelfde uit kunnen zien.
Maar een converter aan passen naar LVD lijkt me een beetje moeilijk, ja kan beter een nieuwe wel LVD converter halen.

• pixel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb nu drie verschillende geprobeert en geen een doet het. Het waren ook drie verschillende types. Ze zijn idd wel erg duur.
Ik ga wel opzoek naar een andere harddisk denk ik.

brabrabrabra...

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
mr @ verkoopt LVD converters voor 16 euro ofzo, ik gebruik er nu 2.

specs

Verwijderd

gladiool schreef op 30 December 2002 @ 14:27:
mr @ verkoopt LVD converters voor 16 euro ofzo, ik gebruik er nu 2.
klopt, die heb ik ook, goede LVD converters en niet duur.
Pagina: 1