Ik ben op zoek naar een signaal versterker om zodoende de hogere frequenties van verschillende kanalen beter voor mijn tv-kaart te krijgen. Ik ben reeds in verschillende winkels geweest, maar ze hebben daar alleen signaal versterkers met 1 ingang en 2 uitgangen. Ik wil dus eigenlijk alleen mijn eigen signaal versterken en niet een extra uitgang voor een 2e tv of zo. Weet iemand of dat er te krijgen is?
Verwijderd
over het algemeen krijg je 2 of meer extra uitgangen omdat men ervan uit gaat dat je signaal slechter wordt ervaren met meer dan 1 tv. De modellen die jij hebt gezien moeten datgene doen wat jij wilt. Je hebt ze ook met een regelbare uitgang waarbij je zelg de versterkings factor kan bepalen
Controleer of je kabels op dit moment goed zijn zodat je niet voor nix een versterker koopt.
Controleer of je kabels op dit moment goed zijn zodat je niet voor nix een versterker koopt.
Da's niet echt duidelijk he?Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 10:50:
Ik ben op zoek naar een signaal versterker om zodoende de hogere frequenties van verschillende kanalen beter voor mijn tv-kaart te krijgen......
Omschrijf ff in goed technische- of normaal nederlandse taal.
Dan kunnen we je misschien helpen.
Alles kan stuk.
Verwijderd
Ik zou idd ook eens een andere kabel proberen, Profigold heeft vergulde en afgeschermde coax-tv kabels. Deze zijn ook nog eens goed te betalen. Dit help vaak meer dan een versterker (op korte afstand van je tv)
Ok omdat ik niet duidelijk was, probeer ik het nog een keer.
Ik wil dus een signaalversterker gebruiken tussen mijn tv kaart en het casemakastje aan het begin van het huis. Ik heb geen tweede tv waardoor het signaal gehalveerd zou kunnen worden. Het signaalverlies heeft te maken met de lengte van de kabel. De hogere frequenties komen niet zo goed door. Hogere frequenties worden nl ook sneller gedempt dan lagere.
Ik ben dus op zoek naar een versterker voor 1 uitgang. Dus niet de bekende kastjes waarop je 2 tv kunt aansluiten.
Is er dus een versterker voor 1 kabel?
Ik wil dus een signaalversterker gebruiken tussen mijn tv kaart en het casemakastje aan het begin van het huis. Ik heb geen tweede tv waardoor het signaal gehalveerd zou kunnen worden. Het signaalverlies heeft te maken met de lengte van de kabel. De hogere frequenties komen niet zo goed door. Hogere frequenties worden nl ook sneller gedempt dan lagere.
Ik ben dus op zoek naar een versterker voor 1 uitgang. Dus niet de bekende kastjes waarop je 2 tv kunt aansluiten.
Is er dus een versterker voor 1 kabel?
Verwijderd
Je hebt versterkers en splitters; de kastjes waar jij het over hebt bevatten een versterker en een splitter.
Hirschman heeft aparte versterkers, 10 dB en 20 dB geloof ik. Regelbaar. Morgen even naar de betere el-zaak.
Hirschman heeft aparte versterkers, 10 dB en 20 dB geloof ik. Regelbaar. Morgen even naar de betere el-zaak.
Wat kost een signaal versterker ongeveer?
Moet zo'n ding thuis ook maar eens hebben, aangezien ik best veel ruis op m'n tv heb...
Moet zo'n ding thuis ook maar eens hebben, aangezien ik best veel ruis op m'n tv heb...
Een echt goeie? Eur of 70gabberjoost schreef op 01 januari 2003 @ 19:50:
Wat kost een signaal versterker ongeveer?
Heb zelf hier zo'n hirschmann ding ertussen. Werkt prima!
Verwijderd
Hirschmann.. is wel het beste om tv signalen te versterken, het nadeel is dat het vrij prijzig is. Wat DJ Smiley al zegt 70-75 euro.
Verwijderd
Als je het in 1x goed wil doen neem je een Hirchmann.
Deze hebben vaak 1 in en 1 uitgang, mocht je later meer tv erop willen aansluiten, dan kan je altijd een zogenaamd broodje tussen doen. Is een extra blok met 1 ingang met 3 tot heel veel uitgangen.
Verder is het een goed idee om ook Hirchmann of Hemmink coax kabels te nemen van de maat C12. Op deze kabels kan je dan een F-Connector opzetten die je dan daarna zo op de Hirchmann kan vastdraaien.
Zo is de verbinding optimaal, want die andere stekkertjes willen de meesten fout aansluiten.
Deze hebben vaak 1 in en 1 uitgang, mocht je later meer tv erop willen aansluiten, dan kan je altijd een zogenaamd broodje tussen doen. Is een extra blok met 1 ingang met 3 tot heel veel uitgangen.
Verder is het een goed idee om ook Hirchmann of Hemmink coax kabels te nemen van de maat C12. Op deze kabels kan je dan een F-Connector opzetten die je dan daarna zo op de Hirchmann kan vastdraaien.
Zo is de verbinding optimaal, want die andere stekkertjes willen de meesten fout aansluiten.
Pagina: 1