video monteren over meerdere monitoren

Pagina: 1
Acties:

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

Topicstarter
Vraagje...
Naast het zoeken op inet, ook even hier posten als vraagje.

ik wil op meerdere beeldschermen of monitoren (2 tot 5) video kunnen bewerken.
Zodat ik in 1 project een superbreedbeeld video kan monteren.

Een optie is natuurlijk in premiere een project starten wat n-keer de breedte heeft van de gewenste resolutie (PAL, NTSC of s/x-VGA), monteren, renderen en dan de crops maken per monitor. Maar op deze manier hebben we geen (realtime) preview. Het mooiste zou zijn dat als we een video voor 3 schermen maken, we ook kunnen previewen op 3 monitoren.....

Het mooiste is een combinatie van een hardware- en softwarematige oplossing..

Heeft iemand hier ervaring mee??

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Verwijderd

is die nieuwe matrox kaart nix? / no xperience btw...

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11-2025

Tenesmia

First Sergeant

kan met parhelia toch ?

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

idd met die matrox kaart moet het kunnen

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

Topicstarter
is niet helemaal wat ik bedoel... met de parhelia kun je 3 monitoren aansluiten, maar geen real-time video bewerken.. we gaan voor de simpel heid.. een filmpje monteren in bijv 3*800-600 >> 2400*600 en deze later opknippen in 3 delen... dan maar renderen!!

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Verwijderd

surfpunk schreef op 02 januari 2003 @ 14:17:
is niet helemaal wat ik bedoel... met de parhelia kun je 3 monitoren aansluiten, maar geen real-time video bewerken.. we gaan voor de simpel heid.. een filmpje monteren in bijv 3*800-600 >> 2400*600 en deze later opknippen in 3 delen... dan maar renderen!!
Als je dat wilt, moet je denken aan een professionele kaart, als het al mogelijk is. En denk dan maar aan een duizendtal euro's..
Pagina: 1