For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Ik heb in ieder geval nog nooit van zo'n feature gehoord.
Het feit dat het even duurt voordat dit optreedt zou kunnen duiden op een temperatuurprobleem o.i.d. (Draait de fan wel van je kaart?)
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Met msconfig had ik ook even gekeken en heb iets uitgevinkt dat begon met NvC... en nog wat. Dat stond er voorheen niet en volgens mij is het iets van Nvidea. Alleen: geen resultaat.
Overigens is er met de driver software ook een zgn. e-color pakket geinstalleerd. Er zijn in de screen-properties ook enkele tabs te vinden die hier mee te maken hebben. Hoe dit e-color werkt ben ik nog niet helemaal achter.
Een andere aanduiding dat het geen hardware is: ik krijg geen crashes of freezes, ook niet in UT, UT2003, 3Dmark2000 ed. XLR8R crash wel, maar volgens mij omdat het programma gaar is.
[ Voor 14% gewijzigd door EXX op 30-12-2002 12:12 ]
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Ik heb wel eens dat m'n gamma onwijs hoog staat nadat ik Tactical Ops heb gespeeld. Hij zet 'm dan heel soms niet terug naar het normale (dit is alleen het probleem als ik TO speel met openGL). Maar als ik dan naar de tabblad kleuren schem ga dan wordt alles weer terug gezet naar normaal. Misschien kan je hier wat mee...
Assume there are no rules and it's one big free for all
Ik ben bang dat je gelijk krijgt. In eerste instantie bleef ik denken aan een software probleem, totdat ik gisteren eens geboot heb en gewoon direct in het BIOS menu ben gegaan. Eerst gewoon blauw beeld met heldere witte letters. Dan na pakweg 45 seconden wordt plots de helderheid minder, het blauw fletser en de witte letters worden grauw.Cow_tipping schreef op 30 December 2002 @ 10:59:
Lijkt mij eerder dat de videokaart brak is.
Ik heb in ieder geval nog nooit van zo'n feature gehoord.
Het feit dat het even duurt voordat dit optreedt zou kunnen duiden op een temperatuurprobleem o.i.d. (Draait de fan wel van je kaart?)
PC gereboot: witte letters blijven grauw. PC uit, weer aan: zie daar, letters zijn weer wit. Niet voor lang echter, binnen 20 seconden verslechterd het beeld weer. PC weer uit en aan: hetzelfde effect, alleen duurt het nu nog korter.
Aan het geluid te horen loopt de fan wel, maar ik zal de kast eens openschroeven (gisteren geen tijd meer voor gehad). Voor de rest werkt de gfx-kaart wel naar behoren. Ook onder zware 3D belasting (UT2003 bv.) loopt de zaak prima, geen crashes of freezes etc. Dit lijkt er op te duiden dat er geen probleem is met de energievoorziening. De monitoring van BIOS geeft overigens aan:
MB temp: 21 C
Vcore: 1.7V
+3.3V Voltage: 3.5
+5V Voltage: 5.0 / 5.1
+12V Voltage: 12.0
-12V Voltage: -12.0 / -11.9
-5V Voltage: ignore
Naast het verspringen van de kleur/helderheid heb ik dus ook dat bij 60Hz refresh het beeld niet strak is.
Heeft het overigens zin om met het bijgeleverde adaptortje de monitor eens aan de DVI aansluiting te hangen om te kijken op het daar ook optreed?
De AGP snelheid staat nu op AGP x2. Zou terugschakelen naar AGP x1 en eventueel het afschakelen vd sidebands van invloed zijn?