Toon posts:

Geforce 4 ti4200 geheugen heatsinks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan de volgende heatsinks op m'n POV ti4200 128mb te plaatsen:
Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/shop/assets/big/Klax%20vga.jpg
De beschrijving is als volgt:
Deze VGAkoeling is zowel geschikt voor de geheugenchips als de gewone chips op een videokaart. Op deze manier wordt het overclocken van een videokaart een stuk minder riskant. Geschikt voor elke videokaart zonder verder uitbredingssloten te blokkeren. Door het grote oppervlak van het koelblok / heatsink is de koelprestatie enorm. Deze passieve VGAkoeling kan op de VGAchip worden bevestigd m.b.v. bijvoorbeeld Arctic Silver kleefkoelpasta.

Geschikt voor elke videokaart, maar ik vind de vorm van de heatsink raar. Zoals op de foto's hieronder te zien is zijn de geheugenchips niet vierkant. Kan ik dit vierkante ding er wel opkrijgen??

Verder wil ik graag weten of het nog uitmaakt aan welke kant van m'n kaart ik de heatsinks plak:

Afbeeldingslocatie: http://www.hothardware.com/reviews/images/gf4ti_4200/4200_front.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hothardware.com/reviews/images/gf4ti_4200/4200_back.jpg

En zijn er mensen die ervaringen hebben met heatsinks op een geforce 4 ti 4200. Kan die verder overclocken? Loopt ie stabieler? Dit wil ik graag weten omdat mijn kaart niet verder komt dan 310/520 (die 310 is prima maar die 520 :|)

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Het zal je maar enkele procenten winst opleveren zo weinig zelfs dat het nouwlijks de moeite waard is.
mischien 10 a 20mhz meer

[ Voor 12% gewijzigd door stamp op 30-12-2002 09:50 ]

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Toen ik eenzelfde soort blokjes op mijn Gf2 pro had gelijmd kon ik het geheugen netaan 5 MHz hoger clocken. Verwacht er dus zeker niet te veel van.

En de vierkante vorm maakt opzich niet zoveel uit, dan houd je aan beide kanten een soort van overhang. En als je de blokjes gaat monteren moet je ze op alle geheugenchips zetten, dus aan beide kanten van de kaart :)

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

welke kant ? alle kanten ;) , want je moet eigk als je meer mhz wil pompen in je geheugen, moet je ze allemaal extra koelen ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
ow ik dacht dat ze een geheel waren, omdat ze aan beide kanten op exact dezelfde plaats zitten. maare 8*4 pleuro is 32pleuro voor een paar megahertzjes :? Iemand anders nog ervaringen met zulke heatsinks??

Verwijderd

Hmm, ik wist niet dat er ook een POV ti4200 model was van 128 meg zonder heatsinks :? Maarja, blijkbaar wel :), maarja, even to the point, mijn kaart heeft heatsinks erop (is het misschien het verschil tussen 128 mb turbo en normaal?.. zal het wel zijn) en kan rond de 310/710 draaien. Maar het is mij dus niet helemaal duidelijk of je 3,3 ns geheugen hebt, maar dat zal wel niet dan, en dan is hij dus ook minder oc'baar.
Ik denk persoonlijk niet dat het het geld waard is.

Edit:

Sorry voor de rommelige reactie, moet nl nu eten, edit hem zo wel eventjes ;)
Bij nader inzien toch net zat verklaard :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 19:45 ]

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
Pollewob schreef op 30 December 2002 @ 18:56:
Toen ik eenzelfde soort blokjes op mijn Gf2 pro had gelijmd kon ik het geheugen netaan 5 MHz hoger clocken. Verwacht er dus zeker niet te veel van.

En de vierkante vorm maakt opzich niet zoveel uit, dan houd je aan beide kanten een soort van overhang. En als je de blokjes gaat monteren moet je ze op alle geheugenchips zetten, dus aan beide kanten van de kaart :)
Mogelijk dat deze chipjes warmer worden :?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ernst schreef op 30 december 2002 @ 19:23:
[...]

Mogelijk dat deze chipjes warmer worden :?
Dat zal waarschijnlijk wel zo zijn ja, maar dan nog zal het verschil niet verschrikkelijk groot zijn. Of je moet met volt mods voor het geheugen gaan werken gaan werken bijvoorbeeld.

Verwijderd

Ik heb het ook gedaan met mijn Geforce 2 Ti, toen ik het erop had wou het maar niet droog worden, bleek het koelpasta te zijn van een zeer slecht merk. Dat droogde dus zo goed als niet. Daarna heb ik ze er maar weer afgehaald en nu zitten ze er nog steeds niet op :(. Ik moet ze er eerst weer met wasbenchine eraf halen. Dus zorg iig dan je geen cheape pasta neemt, arctic silver is wel goed ja :)

Verwijderd

is dat een GF4 Ti4200 ??? das een verdomd kleine heastink op de core !

lijkt me trouwens erg veel lijken op een GF2 MX versie. maarja, dat et een GF4 is kan je natuurlijk niet zien zolang er een heatsink op zit...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:26

job

Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 20:52:
Ik heb het ook gedaan met mijn Geforce 2 Ti, toen ik het erop had wou het maar niet droog worden, bleek het koelpasta te zijn van een zeer slecht merk. Dat droogde dus zo goed als niet. Daarna heb ik ze er maar weer afgehaald en nu zitten ze er nog steeds niet op :(. Ik moet ze er eerst weer met wasbenchine eraf halen. Dus zorg iig dan je geen cheape pasta neemt, arctic silver is wel goed ja :)
je moet dus geen koelpasta hebben, maar thermal adhesive
bijvoorbeeld van artic.

bedoel je vast ook, maar ik verduidelijk het even.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 30-12-2002 21:02 ]

Verwijderd

Pollewob schreef op 30 december 2002 @ 20:38:

[...]
Dat zal waarschijnlijk wel zo zijn ja, maar dan nog zal het verschil niet verschrikkelijk groot zijn. Of je moet met volt mods voor het geheugen gaan werken gaan werken bijvoorbeeld.
Bij een GF4 heeft het veel meer zin als bij een GF2....

Bij mij werkte het ook maar 5mhz bij een GF2.... Die werden ook helemaal NIET warm...zelfs niet lauw bij mij. Ik had een GF2 Ti. Nu heb ik een GF4 Ti 4200 en die wordt dus echt wel warm. Stressed tijdens 3dmark @ 640Mhz zonder airflow over de blokjes en zonder heatsinks brand ik mijn poten er haast aan!

Verwijderd

damster schreef op 30 december 2002 @ 21:02:
[...]

je moet dus geen koelpasta hebben, maar thermal adhesive
bijvoorbeeld van artic.

bedoel je vast ook, maar ik verduidelijk het even.
Inderdaad ja, dat wist ik toen nog niet, nu maar al te goed :Y)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 21:35:
[...]

Bij mij werkte het ook maar 5mhz bij een GF2.... Die werden ook helemaal NIET warm...zelfs niet lauw bij mij. Ik had een GF2 Ti. Nu heb ik een GF4 Ti 4200 en die wordt dus echt wel warm. Stressed tijdens 3dmark @ 640Mhz zonder airflow over de blokjes en zonder heatsinks brand ik mijn poten er haast aan!
hmm raar, ik had een gf2 pro 64mb en op de geheugen chipjes kon je een ei bakken zo heet werden ze.

Verwijderd

Topicstarter
De plaatjes zijn van een geforce 4 ti4200 (niet die van mij). Ik krijg in ieder geval 4 heatsinks binnen met koelkleefpasta, dus dan zal ik er nog een keertje er 4 bij moeten bestellen. (als ik de heatsinks en koelkleefpasta nog kan cancellen bij xxlcases dan haal ik ze ff bij freezinghardware dribbeltje, tnx) Maar zijn er geen mensen die ervaring hebben met heatsinks op een geforce 4?? (ook de mensen met gf2 bedankt voor de reacties natuurlijk ;) )

edit: kan het telefoonnummer van xxlcases niet vinden, heeft iemand die??

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2002 10:45 ]

Verwijderd

Heb ook heatsinks op mijn asus 8460 (4600ti) geplakt. scheelde ongeveer 10 %. Advies koop ze bij oc-shop met speciale lijm van zalman. Wereldspul, enne wel aan beide kanten van je kaart plakken he.dus je hebt er 8 nodig. Oc-shop heeft ze zowel vierkant als rechthoekig. Suc6 >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 10:37:

edit: kan het telefoonnummer van xxlcases niet vinden, heeft iemand die??
Telefoonnummer staat er niet, maar hier moet je ff op contact klikken, en dan een bericht typen.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al gedaan, maar kheb nog steeds niks van ze gehoord!!

Edit: komt blijkbaar hierdoor:

Hi. This is the qmail-send program at mars.mj.nl.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<info@xxlcases.nl>:
Recipient's mailbox is full, message returned to sender. (#5.2.2)

--- Below this line is a copy of the message.

Daffy_Duck, 10% met wat? 3dmark? snelheid van geheugen? Als het dat laatste is vind ik het nog de moeite waard. (Van 520 naar ongeveer 570 scheelt bij mij wel ongeveer 750 3dmark puntjes en 10fps in Unreal)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2002 13:27 ]

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11-2025

TrasherXL

Bicky burger for life

Nee dat zal niet veel uitmaken. Is wel beter voor je mem-chips. Je had beter voor je de kaart kocht kunnen kijken hoeveel ns de memory chips waren. VB: ASUS v8420S ti4200
heeft 3.2ns mem chippies. Draaid met kleine heatsink 666MHz zonder artifacts. 700Mhz haalt ie ook maar dat scheelt vrijwel geen 3dmarks.......

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

Verwijderd

Topicstarter
Die waren uitverkocht toen ik m'n sys kocht ;) Verder nog mensen die heatsinks op hun kaart hebben geplaatst??

edit: en ik ben verder ook niet ontevreden over de kaart, hij haalt toch 13100 3dmarks en 105/66 frames in UT2003. (met een p4 2.4@2.8, Albatron px845pev, 512mb ddr333 samsung @ 387)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2003 13:53 ]

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 21:35:
[...]

wat voor gehaugen heb je dan ik heb een POV ti4200 SE met 3,3ns en ik krijg m met men sinkst en een dikken papste 8x8 ervoor met stabiel op 600 mhz in 3dmark. of heb je een vmod ??

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen SE of turbo, dus m'n kaart heeft 4ns. Niemand een kaart met 4ns en heatsinks?

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Weet iemand hoeveel ns het geheugen is op een club3d gf4ti4200?: http://www.club-3d.nl/products2.php?catid=4&prodid=41.

Verwijderd

Topicstarter
Herr Muller schreef op 02 januari 2003 @ 13:40:
Weet iemand hoeveel ns het geheugen is op een club3d gf4ti4200?: http://www.club-3d.nl/products2.php?catid=4&prodid=41.
Volgens mij is die ook 4ns.

Ik heb xxlcases niet tegen kunnen houden met het versturen van m'n heatsinkjes, dus ik bestel er nog wel 4 bij ergens anders. Als ik ze erop heb zitten zal ik m'n resultaten wel posten.

Verwijderd

Herr Muller schreef op 02 januari 2003 @ 13:40:
Mem = 250 mhz dus 4ns geheugen.
Pagina: 1